iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Welke app voor Word Excel op iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/144418-welke-app-voor-word-excel-op-ipad.html)

varebrand 19-09-13 08:14

Welke app voor Word Excel op iPad
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar een app waarmee je word en excel bestanden kunt bewerken en maken. hoofdzakelijk op ipad en minder belangrijk op iphone.
Welke app raden jullie mij aan?

groeten Varebrand

wblink 19-09-13 17:41

Er zijn er een aantal: LogMeIn, ParallelAcces (die je op je comp laten inloggen), mijn favoriet is POLARIS icm (!belangrijk) DROPBOX.

KvdS 19-09-13 23:20

Ik gebruik Documents To Go

Snufie 20-09-13 12:02

De onlangs gratis beschikbare Quickoffice.
Je moet wel inloggen met een Google account.
Ook Pages, Numbers en Keynote apps van Appel.
Vanaf het beschikbaar komen van iPhone 5S gratis...
Ikzelf gebruik Documents to Go...

MarcoBroersen 29-10-13 14:44

Documents to Go .... werkt prima

KvdS 29-10-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoBroersen (Bericht 929498)
Documents to Go .... werkt prima



Hier op het forum, zijn de leden meestal niet heel erg positief over DocToGo, maar dat begrijp ik niet. Ik gebruik nu al jaren DocToGo, ook al toen ik nog de Nokia Communicator 9300i gebruikte. Zeker er zijn punten die ze moet verbeteren, zoals de rij en kolom koppen. Die blijf je maar zien ook al heb je ze op je PC of Mac uitgezet. Als dat bv niet meer zichtbaar zou zijn dan scheelt dat al veel ruimte in een 3,5 of 4" scherm. Jammer dat DocToGo geen voorwaardelijke opmaak en figuren ondersteunt. Kan je daarmee leven, dan is DocsToGo een prima keuze.

Bubbly 29-10-13 20:26

Ik denk dat ik Pages de voorkeur zou geven, Quickoffice is echter ook gratis voor gebruikers met een ouder iApparaat. Ik gebruik zelf geen van allen, omdat ik dat liever op de computer doe.

KvdS 29-10-13 22:08

Pages zal nog wel gaan, Numbers gaat gewoonweg niet als je, je bestanden ook op een PC met MS-Office wilt / moet bekijken. Dan heb je een ander software pakket nodig.

Nonintres 03-11-13 18:02

Ik ben nog steeds zeer tevreden met Quick Office voor Word, Excel en Power Point.

KvdS 29-11-13 19:48

Vandaag kost Polaris Office €0,89 i.p.v. €3,59 of €11,99

Ik heb het programma toch maar gedownload.
Pluspunt - Je kan in Polaris Office ook grafieken zien, dat kan DTG niet.

Minpunten
- Je kan bv Dropbox, bij de eerste keer, pas benaderen als je onder Wi-Fi werkt. Later kan je de cloud wel benaderen onder 3/4G. De bestanden blijven in de cloud, dus niet in Polaris. Dit is ander bij DTG, hier blijven de bestanden te bekijken ook al heb je geen data verbinding.
- De xls bestanden blijven opkomen met veld A1 links bovenin, ook al had je het anders gesaved.
- De schaling zoals jij dat wilt, wordt niet onthouden bij het saven.

Deze punten zijn voor mij belangrijk en daardoor is Polaris Office voor mij minder bruikbaar en blijf ik dus bij Docs To Go.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2013 om 20:18 ----------

Nog een aanvullen.

Minpunt
- Polaris Office brengt de opmaak van mijn XLS bestanden om zeep. Dat doet DTG niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.