iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Hoe gebruik ik Ky Pass? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/148078-gebruik-ky-pass.html)

Translatoria 16-11-13 19:28

Hoe gebruik ik Ky Pass?
 
Ik heb net de betaalde versie van Ky Pass 3 aangeschaft. Ik kan wachtwoorden toevoegen, maar verder?

Op internet heb ik geen handleiding kunnen vinden.

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze app gebruik?

Vast dank.

Richu75 17-11-13 11:08

Hoe bedoel je gebruiken?

Het programma doet niks meer of minder als jouw wachtwoorden opslaan in een kleine database. Wat wil je er verder mee doen?

Overigens heb je wel een aardig bedrag afgetikt voor die app. Minikeepass doet hetzelfde maar dan gratis.

Translatoria 17-11-13 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 934656)
Hoe bedoel je gebruiken?

Het programma doet niks meer of minder als jouw wachtwoorden opslaan in een kleine database. Wat wil je er verder mee doen?
.

Ik had gehoopt geen wachtwoorden meer te hoeven onthouden.

Richu75 17-11-13 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Translatoria (Bericht 934660)
Ik had gehoopt geen wachtwoorden meer te hoeven onthouden.

Dat is precies waar het voor bedoeld is. Kijk anders eens op internet op de website van keepass. Dat is het achterliggende programma wat KyPass gebruikt.

Je hoeft dadelijk nog maar één paswoord te onthouden. Namelijk die om toegang te krijgen tot je database

Translatoria 17-11-13 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 934664)
Dat is precies waar het voor bedoeld is. Kijk anders eens op internet op de website van keepass. Dat is het achterliggende programma wat KyPass gebruikt.

Je hoeft dadelijk nog maar één paswoord te onthouden. Namelijk die om toegang te krijgen tot je database

Dus het is eigenlijk een lijst met versleutelde wachtwoorden die ik zelf alsnog moet invoeren? Ok, maar ik had gehoopt dat het automatisch zou gaan.

Bestaat er een programma dat de juiste wachtwoorden automatisch invult? Of is dat niet mogelijk?

Richu75 17-11-13 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Translatoria (Bericht 934671)
Dus het is eigenlijk een lijst met versleutelde wachtwoorden die ik zelf alsnog moet invoeren? Ok, maar ik had gehoopt dat het automatisch zou gaan.

Bestaat er een programma dat de juiste wachtwoorden automatisch invult? Of is dat niet mogelijk?

Bestaande wachtwoorden moet je idd zelf invoeren. Die kan de app niet raden natuurlijk.

Nieuwe wachtwoorden kun je met de app laten genereren.

Je kan via het klembord de gebruikersnaam of wachtwoord dan kopiëren op de website of andere app.

XIII 17-11-13 11:56

Dat kan alleen voor websites en alleen als je de in de wachtwoord App ingebouwde browser ipv Safari gebruikt. LastPass Premium (een betaalde dienst; $12/jaar) kan dat bijvoorbeeld. Voor wachtwoorden in andere Apps kun je het klembord gebruiken (copy/paste, dus geen overtypen).

EDIT: ik vergeet helemaal dat iOS7 een vergelijkbare (gratis) functie heeft: iCloud Keychain...

Translatoria 17-11-13 12:47

Bedankt voor de tips. Ik ga de iCloud keychain proberen.
Ky pass vond ik trouwens toch foeilelijk. Zonde van mijn geld, maar ik heb ervan geleerd, zullen we maar zeggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.