iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   itunes remote koppelt niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/149319-itunes-remote-koppelt-niet.html)

guy1965 15-12-13 11:52

itunes remote koppelt niet
 
Hallo allen.

Ik heb het hele internet afgestruind, maar kom er niet uit. Zowel mijn ipad als iphone zijn voorzien van de laatste updates van de remote app en besturingsprog. . De pc draait met windwos 7 en iTunes 11.1.Alle apparatuur zit op het zelfde Wi-Fi netwerk , en daar waar gevraagd , op het zelfde apple id account .Op de ios devices krijg ik een 4 cijferige code bij de instellingen van de remote app. Binnen iTunes (pc), zie ik wel de devices (als ze via usb gekoppeld zijn). klik ik nu op een device in iTunes, zou normaal het invulscherm moeten komen voor de code, echter bij mij dus niet. Ik krijg dan gewoon het overzicht menu van het ios device. Ik heb de instellingen allemaal goed staan en denk dat het probleem dieper ligt , routerinstellingen/mac adressen? wie o wie kan mij raad geven?

Guest-20180925190238 15-12-13 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guy1965 (Bericht 940006)
Ik heb de instellingen allemaal goed staan en denk dat het probleem dieper ligt , routerinstellingen/mac adressen? wie o wie kan mij raad geven?

Dat zou (weer eens) een probleem kunnen zijn met een router die moeilijk doet over het Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) protocol.

guy1965 15-12-13 12:09

oiets dacht ik al, wat moet ik doen? wil je dat ik de routerinstellingen hier plaats? (moet je wel even aangeven welke router instellingen je wilt hebben.

Guest-20180925190238 15-12-13 12:14

Ga eens in de router kijken of er ergens een instelling is met de naam "Multicast" of "Multicast Filter". Indien dat het geval is dan zet dat aan en herstart de router.

guy1965 15-12-13 12:17

Deze staat aan. Voor de goede orde het is een ubee router van ziggo

Guest-20180925190238 15-12-13 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guy1965 (Bericht 940020)
Voor de goede orde het is een ubee router van ziggo

Yep. Heel bekend probleem. In Nederland hebben wij ook een Ubee modem/router van Ziggo en die wilde ook niet werken met Bonjour. Ik heb dan door Ziggo de router- en Wi-Fi functies van dat Ubee ding laten uitschakelen en een router aangesloten die wel goed met Bonjour werkt.

Hier was dat heel kritisch omdat wij alleen maar maar Apple apparatuur gebruiken. Er lopen nog een paar topics op het forum over dit Bonjour probleem met Ziggo Ubee modem/routers.

guy1965 15-12-13 12:57

Dus er zit niets anders op dan een andere router plaatsen?

Guest-20180925190238 15-12-13 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guy1965 (Bericht 940027)
Dus er zit niets anders op dan een andere router plaatsen?

Voor ons zat er niets anders op omdat ook alle Macs, servers, Apple TV's en printers mDNS (Bonjour) gebruiken. Of je ook een andere router moet gaan kopen omdat de Remote app niet of niet goed werkt kan ik niet beoordelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.