//

Aantal Mb's dat Facebook inneemt

Aantal Mb's dat Facebook inneemt discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij 'instellingen ' en 'gebruik' , zag ik dat Facebook nogal wat ruimte innam. Ik heb wat foto's verwijderd, maar het aantal Mb's bleef hetzelfde. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-04-14, 07:47
Fenny Fenny is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 31
Standaard Aantal Mb's dat Facebook inneemt

Bij 'instellingen ' en 'gebruik' , zag ik dat Facebook nogal wat ruimte innam. Ik heb wat foto's verwijderd, maar het aantal Mb's bleef hetzelfde.
Toen las ik, dat je de facebookapp kunt verwijderen en opnieuw installeren. Dat haalde het aantal Mb's naar beneden.
Komt dit nu door deze laatste handeling, óf omdat ik foto's heb verwijderd?
M.a.w. : maakt het aantal foto's verschil in Mb's?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-04-14, 11:44
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenny Bekijk bericht
Bij 'instellingen ' en 'gebruik' , zag ik dat Facebook nogal wat ruimte innam. Ik heb wat foto's verwijderd, maar het aantal Mb's bleef hetzelfde.
Toen las ik, dat je de Facebook app kunt verwijderen en opnieuw installeren. Dat haalde het aantal Mb's naar beneden.
Komt dit nu door deze laatste handeling, óf omdat ik foto's heb verwijderd?
M.a.w. : maakt het aantal foto's verschil in Mb's?
Ik las je bericht en uit nieuwsgierigheid controleerde ik het aantal Mb's die de Facebook app op mijn telefoon in gebruik nam. Dit bleek bijna 800Mb te zijn.
Ik heb geen foto's verwijderd, maar gelijk de app verwijderd, iPhone herstart en de app weer geïnstalleerd. Hierna neemt de app nog maar 121Mb in beslag.

Ik denk niet dat het verwijderen van foto's effect heeft op het aantal Mb's dat lokaal verbruikt wordt want ik ga ervan uit dat dit online opgeslagen wordt...
Het herinstalleren van de app zorgt in ieder geval wél voor een flinke afname van gebruik van Mb's!
  #3  
Oud 10-04-14, 12:01
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Dit heeft inderdaad niet met de foto's te maken maar met de grote hoeveelheden MB's die de FB app in de cache opslaat. Ik verwijder ook af en toe de FB app om weer wat extra ruimte vrij te maken. Dit kan zo oplopen tot 300-500 MB. In jouw geval zelfs nog meer.
  #4  
Oud 10-04-14, 22:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo doe ik het ook, 1 x per kwartaal die FB app eraf, iPhone rebooten en terug opnieuw installeren. Kwijt raak je niets, want alles staat immers 'online'.

*terugdenken aan goede oude windows98 tijdperk doet*
Reageren

Labels
facebook, mb's



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Xcon zorgt ervoor dat Facebook en youtube crashen. Franko Jailbreak apps en thema's 3 15-02-13 23:54
Ik kan geen foto's meer inladen via iTunes. Aantal foto's dat ie noteert is 10.314 ronsleegers23 iPhone algemeen 0 20-11-12 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:19.