iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Gezocht: mail app om alleen mee te verzenden (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/156666-gezocht-mail-app-om-alleen-mee-verzenden.html)

Berryvz 03-08-14 16:37

Gezocht: mail app om alleen mee te verzenden
 
Op mijn computer gebruik ik Outlook. Ik heb hier meerdere accounts instaan om binnen te halen en te verzenden.

Echter komt mijn mail allemaal binnen in mijn Gmail en kan ik het ophalen van mail voor de andere accounts uitzetten (ik verzend hier dus alleen maar met 'email-aliassen' als het ware).

Via de reguliere mail app van iOs werkt dit niet. De Gmail app van iOs zet mijn handtekeningen onder de hele mail in plaats van onder mijn antwoord.

Weet iemand of er een goede alternatieve app is die ik zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor de reactie.

niven10 03-08-14 17:00

Bekijk dit eens

Link: These are the best mail apps for your iPhone: CloudMagic, Boxer, Mailbox, myMail and Seed Mail - iOS Hacker | iOS Hacker

Berryvz 03-08-14 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niven10 (Bericht 966646)

Dank voor de link, die had ik al gevonden, maar ook daar staat geen toelichting. Wellicht moet ik ze gewoon uitproberen om te bekijken of een van deze apps de gewenste functie heeft.

niven10 03-08-14 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berryvz (Bericht 966647)
Dank voor de link, die had ik al gevonden, maar ook daar staat geen toelichting. Wellicht moet ik ze gewoon uitproberen om te bekijken of een van deze apps de gewenste functie heeft.

Precies dat zou ik ook maar doen :d geen dank voor de link

KvdS 03-08-14 23:14

Ik begrijp je probleem niet goed.
Als ik wat-voor-mail-dan-ook replay in de standaard iDevice mail app dan plaatst Mail mijn antwoord bovenaan en de handtekening komt daar dan ook te staan en dus niet onderaan, onder alle voorgaande mails in de mail wisseling.

Berryvz 04-08-14 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 966697)
Ik begrijp je probleem niet goed.
Als ik wat-voor-mail-dan-ook replay in de standaard iDevice mail app dan plaatst Mail mijn antwoord bovenaan en de handtekening komt daar dan ook te staan en dus niet onderaan, onder alle voorgaande mails in de mail wisseling.

Beste KvdS,

Dat heb ik ook. Echter, dit betekent dat ik de mailserver in moet stellen op mijn iPad. Als ik dit doe, wordt de mail van de mailserver opgehaald op de iPad. Gmail haalt echter ook de mail op van de mailserver. Hierdoor worden de mails dubbel binnengehaald en levert het mij extra werk op.

In Outlook kan ik een mailserver gebruiken alleen om te verzenden, maar hoef ik daar geen e-mail mee op te halen.

Dit zoek ik ook voor iOs.

KvdS 04-08-14 21:00

Oké nu is het duidelijk.
Helaas kan ik je niet een oplossing bieden.
Maar al je nu alleen de standaard Mail app gebruikt dan hoef je het verder ook niet dubbel te beheren.
Waarom is dat geen optie?

niven10 04-08-14 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berryvz (Bericht 966783)
Beste KvdS,

Dat heb ik ook. Echter, dit betekent dat ik de mailserver in moet stellen op mijn iPad. Als ik dit doe, wordt de mail van de mailserver opgehaald op de iPad. Gmail haalt echter ook de mail op van de mailserver. Hierdoor worden de mails dubbel binnengehaald en levert het mij extra werk op.

In Outlook kan ik een mailserver gebruiken alleen om te verzenden, maar hoef ik daar geen e-mail mee op te halen.

Dit zoek ik ook voor iOs.

Ik had u een link gestuurd waren deze apps nog wat voor u? Als u in de AppStore Outlook intypt krijgt u ook goeie apps mis iets voor u probeer het maar.

Berryvz 04-08-14 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 966784)
Oké nu is het duidelijk.
Helaas kan ik je niet een oplossing bieden.
Maar al je nu alleen de standaard Mail app gebruikt dan hoef je het verder ook niet dubbel te beheren.
Waarom is dat geen optie?

Al mijn emailadressen komen via Pop binnen in Gmail. Dus mijn @email1, @email2, @email3.

Ik hoef dus alleen Gmail op te laten halen op mijn iPad. Echter, als ik wil reageren met handtekening @email1 of @email2 in plaats van de standaard Gmail handtekening, dan moet ik daarvoor een aparte mailserver instellen. Ik kan niet meerdere handtekeningen en afzenders in 1 account gebruiken.

Als ik @email1 en @email2 instel op mijn Ipad, gaat hij ook daar, net als Gmail doet, via Pop de mails binnenhalen. Hierdoor krijg ik ze dubbel binnen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niven10 (Bericht 966785)
Ik had u een link gestuurd waren deze apps nog wat voor u? Als u in de AppStore Outlook intypt krijgt u ook goeie apps mis iets voor u probeer het maar.

Beste Niven10, ik heb er zeker wat aan. Alleen nog geen tijd gehad om alles te testen, maar dat komt zeker op termijn. Bedankt!

MCNO 05-08-14 10:43

Ik denk dat de instelling POP je probleem veroorzaakt, als ik het tenminste goed begrijp.

In mijn instellingen heb ik de email instelling op IMAP staan, mail die ik antwoord op device 1 komt als gelezen en mét antwoord binnen op device 2.

Dat is toch wat je wilt?

POP is nog uit de Microsoft tijd, (totdat Google met imap kwam) zeer klant onvriendelijk.

De mail die binnen komt op account 1, wordt beantwoord met eventuele handtekening van account 1, ze gebruiken dus allemaal hun eigen server.

Guest-20180925190238 05-08-14 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 966804)
POP is nog uit de Microsoft tijd, (totdat Google met imap kwam) zeer klant onvriendelijk.

Serieus blijven, hé:

Post Office Protocol - Wikipedia
Internet Message Access Protocol - Wikipedia

IMAP bestaat al sinds 1986 toen was er nog geen sprake van goegeltoestanden. :rolleyes:

Richu75 06-08-14 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 966804)
Ik denk dat de instelling POP je probleem veroorzaakt, als ik het tenminste goed begrijp.

In mijn instellingen heb ik de email instelling op IMAP staan, mail die ik antwoord op device 1 komt als gelezen en mét antwoord binnen op device 2.

Dat is toch wat je wilt?

POP is nog uit de Microsoft tijd, (totdat Google met imap kwam) zeer klant onvriendelijk.

De mail die binnen komt op account 1, wordt beantwoord met eventuele handtekening van account 1, ze gebruiken dus allemaal hun eigen server.

POP is niet van Microsoft, EAS is van Microsoft en dat is echt een factor 100 (zo niet meer) beter als IMAP. EAS ondersteunt bijvoorbeeld ook contacten, kalenders, taken en notities.

Daarnaast heeft het mail protocol van googel nog maar weinig met de IMAP standaard van doen. Dat hebben ze compleet verbouwd en proprietary gemaakt.

Tochthans is het Google account instellen als 'IMAP' de beste optie voor de ts.

MCNO 06-08-14 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 966805)
Serieus blijven, hé:

Post Office Protocol - Wikipedia
Internet Message Access Protocol - Wikipedia

IMAP bestaat al sinds 1986 toen was er nog geen sprake van goegeltoestanden. :rolleyes:

Oeps, een standje van de "Big Man":mad: hehehe

Ben bloedserieus :D

Werd IMAP voor het grote Publiek niet bekend door Google?
Tenminste voor mij was het toen een openbaring niet steeds op elke device wéér dezelfde email te hoeven controleren!

ON-topic: Wat wellicht door mij niet duidelijk genoteerd is:

Als ik (met IMAP) een mail krijg op Account timo01 dan antwoorden al de devices met de smtp server van timo01.
Mail op timo02 krijgt antwoord via de smtp server van timo02 etc.

Het doorsturen via/van email van één account is in mijn optiek dan ook niet handig, dus adviseer ik je deze methodiek gebruiken.

Guest-20180925190238 06-08-14 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 966883)
Oeps, een standje van de "Big Man":mad: hehehe

Ik ben geen "Big Man" maar ik reageer soms wel op roeptoeterij (al zou ik dat beter niet doen). :rolleyes:

Berryvz 06-08-14 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 966883)
Oeps, een standje van de "Big Man":mad: hehehe

Ben bloedserieus :D

Werd IMAP voor het grote Publiek niet bekend door Google?
Tenminste voor mij was het toen een openbaring niet steeds op elke device wéér dezelfde email te hoeven controleren!

ON-topic: Wat wellicht door mij niet duidelijk genoteerd is:

Als ik (met IMAP) een mail krijg op Account timo01 dan antwoorden al de devices met de smtp server van timo01.
Mail op timo02 krijgt antwoord via de smtp server van timo02 etc.

Het doorsturen via/van email van één account is in mijn optiek dan ook niet handig, dus adviseer ik je deze methodiek gebruiken.

En daar ligt dus het probleem; het doorsturen via/van email met een account is in mijn optiek wel handig.
Gmail heeft een grote opslagcapaciteit. Alle mails die ik verzend via Outlook of via Gmail worden automatisch als backup opgeslagen in Gmail en Gmail heeft een goeie uitgebreide zoekfunctie.
Daarnaast steunen een aantal van mijn mailservers geen imap, anders had het probleem inderdaad helemaal niet ontstaan, want dan had ik overal Imap kunnen gebruiken. Omdat dit niet het geval is gebruik ik Google als basis.

Dit werkt overal naar tevredenheid, alleen met iOs kom ik er niet mee weg.

MCNO 07-08-14 13:30

De vraag die bij mij dan naar boven komt: hoeveel waarde hebben die bewuste mailservers voor je om daarop te blijven hangen??

Ken een aantal mensen (serieus!) die bij een provider blijven/bleven hangen omdat ze anders hun email adres kwijt zijn/waren.

Ėėn keer een eigen mooi gmail, yahoo of zo adres aangemaakt en probleem is opgelost.

Herken je je hierin wellicht?

---
Off topic, Timosha, jij bent voor mij best wel een Big Man, zoveel kennis en know how van eea, al is je geduld soms minder dan tijden geleden :P
Maar mag best eens gezegd worden dat het gewaardeerd wordt!

Berryvz 07-08-14 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 967009)
De vraag die bij mij dan naar boven komt: hoeveel waarde hebben die bewuste mailservers voor je om daarop te blijven hangen??

Ken een aantal mensen (serieus!) die bij een provider blijven/bleven hangen omdat ze anders hun email adres kwijt zijn/waren.

Ėėn keer een eigen mooi gmail, yahoo of zo adres aangemaakt en probleem is opgelost.

Herken je je hierin wellicht?

Beste MCNO,

De overweging is duidelijk, maar niet herkenbaar voor mij. Ik gebruik niet de verschillende mailadressen omdat ik bang ben anders mijn mail kwijt te raken, ik gebruik ze omdat ik voor verschillende opdrachtgevers werk die van mij vereisen dat ik vanuit hun e-mail adres de mails verstuur.

Ik heb hier simpelweg geen keuze in.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.