//

Op zoek naar iPad app voor wetenschappelijk onderzoek

Op zoek naar iPad app voor wetenschappelijk onderzoek discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben bezig met een onderzoek naar de verspreiding van hooiwagens (spinachtigen). De hooiwagens zijn gevangen op verschillende plaatsen in Europa en elke plaats ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-09-14, 19:14
Sammekevdp Sammekevdp is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Question Op zoek naar iPad app voor wetenschappelijk onderzoek

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek naar de verspreiding van hooiwagens (spinachtigen). De hooiwagens zijn gevangen op verschillende plaatsen in Europa en elke plaats heeft een bepaalde code (vb: 3_BE_O_72_ED_1_FOR). Om de beestjes op soort te brengen werk ik onder een microscoop en tot nu toe schrijf ik alles op in een boekje en typ ik alles erna over. Dit is niet zo efficiënt omdat ik steeds mijn gereedschap moet neerleggen om mijn balpen te nemen en op te schrijven. Handiger zou zijn als ik een Ipad app zou hebben zodat alles met touch kan gebeuren.
Ik ben dus op zoek naar een app waarbij ik eerst de plaatscode kan invoeren en vervolgens uit een lijst een soortnaam kan aanduiden. Bij deze soortnaam moet ik dan het aantal individuen kunnen noteren (door cijfer in te vullen of nog beter, door bijvoorbeeld 3 keer op de naam te tikken als ik 3 individuen van de soort gevonden heb).

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik zoek!
Alvast bedankt,
Sam
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-09-14, 22:47
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Dit is zo specifiek, dat het lastig zal worden om hiervoor een app te vinden.
Ik kan mij voorstellen dat jullie een dergelijke app vaker willen gebruiken binnen de vakgroep biologie of zo iets.
1 - je kan zelf een excel bestand in elkaar zetten
2 - als dat geen optie is, neem dan eens contact op met de vakgroep IT, misschien kunnen ze daar een programma voor jullie ontwikkelen.

Succes.
  #3  
Oud 30-09-14, 16:27
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Ik zou daar een databse voor maken met bvb. Filemaker.
Dit bestaat voor IOS en voor OSX en Windows.
Zo krijg je net de velden die je wil en wordt het selecteren van de gegevens zeer eenvoudig en direct.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
op zoek naar een app om prijzen bij te houden warpozio iPhone Apps 1 10-01-14 22:28
Op zoek naar de beste wekker radio app Bento iPhone Apps 1 07-06-11 17:48
wanhopig op zoek naar de App voor bd player Geert1976 iPhone Apps 4 31-03-11 12:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.