iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   1Password Safari Extension vraagje (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/160681-1password-safari-extension-vraagje.html)

Vic55 30-11-14 18:07

1Password Safari Extension vraagje
 
Ik veronderstel dat er hier al heel wat mensen zijn die 1Password gebruiken, en daarom even een vraagje daarover. Ik heb deze week zowel op Windows pc als op men iPad 1Password geïnstalleerd. Maar omdat ik voorlopig men iPad Air nog steeds niet geüpdatet naar IOS 8 heb ik dus op men iPad de versie 4.5.3 van 1PW nu staan. Heel wat dingen heb ik al gevonden en zijn inderdaad best ok. Maar wat ik wel jammer vindt is dat men in Safari niet zoals bij de Windows versie rechtstreeks in de browser een login automatisch kan laten invullen. En je dus via Copy Paste zowel user naam als Pw uit 1PW dient over te brengen in Safari. En om eerst de pagina te openen in 1Browser en dan naar Safari te gaan vindt ik zelf nog al omslachtig. Misschien even tussendoor, klopt dit dat je in Safari met de versie 4 enkel op deze wijze een login kunt doen of heb ik iets over het hoofd gezien? Nu heb ik op de site van 1PW gezien dat dit blijkbaar met de versie 5 wel zou mogelijk zijn en dit door de Safari Browser Extension. Maar omdat deze versie enkel op IOS 8 werkt wou ik toch hier even eerst vragen of dit dan inderdaad klopt en dan op dezelfde wijze werkt als in de Windows versie? En of dit dan ook vlot werkt?

Misschien los daarvan indien er iemand een andere password manager weet die ook wel goed is en dit zo een automatische login op IOS 7 wel mogelijk maakt lees ik het graag. Maar ik denk omdat Safari IOS 7 geen browser extension ondersteunt denk ik dat dit niet mogelijk is.

Mvg, Vic

Guest-20180925190238 30-11-14 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 986044)
Maar ik denk omdat Safari IOS 7 geen browser extension ondersteunt denk ik dat dit niet mogelijk is.

Dat klopt als een zwerende vinger. :)

Pdrke 30-11-14 19:16

Werkt inderdaad. Je moet de vault dan wel syncen met dropbox.

Vic55 30-11-14 20:03

Ok thx voor de info. Of sync via Wi-Fi veronderstel ik. Dat lukt nu al.

XIII 01-12-14 00:03

Als je bereid bent om van password manager én browser te wisselen:

Browser iCab Mobile heeft LastPass integratie en dat werkt ook prima in iOS 7.

Vic55 01-12-14 10:42

Als die andere browser zo wat de mogelijkheden heeft van Safari heb ik daar niet echt iets op tegen. Ik zal er eerste eens naar kijken straks.
Nog even dit, ik heb nu voorlopig het gratis deel van de app geïnstalleerd. Zijn er interessante functies in de pro versie?

Mvg, Vic

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 december 2014 om 11:21 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 986077)
Als je bereid bent om van password manager én browser te wisselen:

Browser iCab Mobile heeft LastPass integratie en dat werkt ook prima in iOS 7.

Even voor alle duidelijkheid voor mij, bedoel je hiermee dat je zowel de app Browser iCab Mobile en LastPass (Premium) dan gebruikt? Is dan wel een duurdere oplossing dan 1PW vooral wat betreft LastPass zo te zien.

Mvg, Vic

ASNNetworks 01-12-14 14:56

Installeer gewoon iOS8 op je iPad Air en gebruik 1Password zoals het bedoeld is. Waarom allemaal alternatieven gebruiken als 1Password geniaal werkt en iOS8 op de iPad Air ook.

XIII 01-12-14 16:02

Met iOS 7 gebruikte ik inderdaad (uitsluitend) iCab Mobile en LastPass Premium, maar ik merk dat ik met iOS 8 steeds vaker voor 1Password kies (vaak wel nog in iCab Mobile).

Waarom ga je eigenlijk nog niet over naar iOS 8?

Vic55 01-12-14 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 986153)
Installeer gewoon iOS8 op je iPad Air en gebruik 1Password zoals het bedoeld is. Waarom allemaal alternatieven gebruiken als 1Password geniaal werkt en iOS8 op de iPad Air ook.

Volledig 100% eens met u hoor, maar enkel vraag ik me dan af waarom u zelf (alleszins volgens u profiel) dan op je iPas Air nog 7.0.3 gerbruikt hoor.


Dus je kunt ook met IOS 8 1PW gebruiken met iCab Mobile en dan daarin (zoals onder IOS 8 met Safari en 1PW ) ook je username en PW bij een Login laten invullen.

Waarom ik nog niet naar IOS 8 ben over gestapt? Ja enerzijds vooral heb ik enkel een iPad (geen andere Apple toestellen bedoel ik). En naar maar inzien heb ik weinig voordeel bij de nieuwe functie die IOS 8 brengt. Anderzijds ben ik vooral door al de heisa (hier en op andere forums ) die er met de introductie van IOS 8 is geweest, wat terughoudend om te updaten. Nu ik weet wel dat de versie 8.1.1 al veel is en dat de problemen zich voornamelijk met oudere iPad voordeden, en dus dacht ik het vorig weekend te doen. Tot ik midden vorige week hier weer een thread las van iemand die de versie 8.1.1 op zijn iPad Air 1 een nachtmerrie noemde. En dus dacht ik weer ik zal het maar niet doen, ik ben tevreden met IOS 7.1.2 en dus heb ik nog maar niet gedaan. Maar natuurlijk dan kom je situaties tegen dat je de laatste versie van bepaalde app's niet kunt gebruiken.

XIII 01-12-14 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 986163)
Dus je kunt ook met IOS 8 1PW gebruiken met iCab Mobile en dan daarin (zoals onder IOS 8 met Safari en 1PW ) ook je username en PW bij een Login laten invullen.

Nee, dat werkt helaas niet zo goed als bij Safari. Althans mij lukt dat niet; het oude copy/paste dus...

Maar dankzij Touch ID wel sneller dan een lang LastPass master password intikken! Inmiddels heeft LastPass Touch ID ook goed voor elkaar (in de eigen App; niet in iCab Mobile).

Vic55 01-12-14 20:36

Ok. Thx. In afwachting dat ik Ios8 installeer zal ik me ook wel met copy / paste behelpen.


Mvg, Vic

ASNNetworks 03-12-14 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 986163)
Volledig 100% eens met u hoor, maar enkel vraag ik me dan af waarom u zelf (alleszins volgens u profiel) dan op je iPas Air nog 7.0.3 gerbruikt hoor.


Dus je kunt ook met IOS 8 1PW gebruiken met iCab Mobile en dan daarin (zoals onder IOS 8 met Safari en 1PW ) ook je username en PW bij een Login laten invullen.

Waarom ik nog niet naar IOS 8 ben over gestapt? Ja enerzijds vooral heb ik enkel een iPad (geen andere Apple toestellen bedoel ik). En naar maar inzien heb ik weinig voordeel bij de nieuwe functie die IOS 8 brengt. Anderzijds ben ik vooral door al de heisa (hier en op andere forums ) die er met de introductie van IOS 8 is geweest, wat terughoudend om te updaten. Nu ik weet wel dat de versie 8.1.1 al veel is en dat de problemen zich voornamelijk met oudere iPad voordeden, en dus dacht ik het vorig weekend te doen. Tot ik midden vorige week hier weer een thread las van iemand die de versie 8.1.1 op zijn iPad Air 1 een nachtmerrie noemde. En dus dacht ik weer ik zal het maar niet doen, ik ben tevreden met IOS 7.1.2 en dus heb ik nog maar niet gedaan. Maar natuurlijk dan kom je situaties tegen dat je de laatste versie van bepaalde app's niet kunt gebruiken.

Ik heb al iOS8 sinds de beta's draaien en heb nu 8.1 (jailbreak) op mijn iPhone 6 Plus en iPad Air. Ik ben echter sinds een jaar erg weinig actief op dit forum, dus heb ik mijn profiel niet aangepast :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.