//

RadionHD huidige versie crashed

RadionHD huidige versie crashed discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik al heel lang de app RadiON HD als wekkerradio en gewone (internet) radio. Na de iOS update voor iOS 8 klopte de knoppen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-14, 16:22
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard RadionHD huidige versie crashed

Ik gebruik al heel lang de app RadiON HD als wekkerradio en gewone (internet) radio.
Na de iOS update voor iOS 8 klopte de knoppen ineens niet meer (als ik in landscape modus zat, moest ik iets onder de knoppen drukken om de functie te activeren (zeg maar dat de knoppen op het scherm niet overeen kwamen met het gedeelte dat je moest aanraken).
Dit had ik ook aan de app bouwer gemeld, maar helaas geen enkele reactie.
Nu is er recentelijk een nieuwe versie gekomen (2.0.4) en deze werkte in eerste instantie helemaal niet (direct crashen na opstarten).
Hier vond ik voor dat je de app opnieuw moest installeren.
Dat had ik gedaan, maar helaas crashed de app nog steeds bij het aanmaken van een nieuwe alarm tijd.

Dus nu werkt de app wel als radio, maar niet meer als wekkerradio :-(

Aangezien de app bouwer compleet niets van zich laat horen (zelfs een crash rapport gestuurd) moet ik zo stilletjes aan dan maar op zoek naar een andere wekkerradio.
Het liefst een zoals RadiON (aangezien ik dat prettig vond werken) en een die zonder problemen nederlandse zenders kan streamen.

Wie van jullie kent deze problemen met RadiOn en/of weet nog iets . Of wie weet een goede vervanger (met ervaring, want ik heb er een paar geprobeerd en dat was bagger)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-14, 14:08
egidius's schermafbeelding
egidius egidius is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Berlijn
Berichten: 44
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem en ben, hoe vervelend het ook voor je is, in elk geval blij dat het ook niet-jailbreakers treft. Ik wacht dan maar op een volgende update...
  #3  
Oud 11-12-14, 14:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik was zelf inmiddels iets verder gekomen. Ik bleek nog een backup op m'n pc te hebben staan van de vorige versie (2.0.3) Dus ik heb hem van m'n ipad verwijderd en uit itunes gegooid. Toen de 2.0.3 versie ipa file weer in itunes gedropt.
Toen vanuit itunes de app weer op de ipad geinstalleerd en dat werkte.

Versie 2.0.3 heeft wel de eigenaardigheid dat hij crashed als je een alarm opslaat. Maar dan is het alarm wel opgeslagen en werkt daarna prima.
Nu moet ik alleen er voor zorgen dat ik niet op update druk want dan wordt versie 2.0.4 weer geinstalleerd. Ik heb overigens wel even de .ipa file veilig opgeslagen. Deze kan je blijkbaar niet ergens anders van gebruiken omdat deze gelinkt is aan je account. Als je de app niet zelf gebackupt hebt, dan kan je dus ook niet meer terug naar een oude versie (helaas).

Dus misschien een beetje vreemde work-around, maar voor mij werkt het in ieder geval.
  #4  
Oud 21-12-14, 09:32
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ok, de nieuwe update voor radion en radionHd is uit. Alleen wat huiverig om hem te installeren.
Heeft iemand hem al geinstalleerd, en werkt hij?
  #5  
Oud 21-12-14, 10:14
egidius's schermafbeelding
egidius egidius is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Berlijn
Berichten: 44
Standaard

Hij doet het!
  #6  
Oud 21-12-14, 11:10
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ah, fijn. Je kan nu ook weer een wekker instellen zonder dat hij crashed?
  #7  
Oud 21-12-14, 11:45
egidius's schermafbeelding
egidius egidius is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Berlijn
Berichten: 44
Standaard

Ja, bij mij werkt alles weer.
  #8  
Oud 21-12-14, 11:56
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

De laatste versies voor zowel iPhone als iPad waren onbruikbaar.
De laatste updates (3.0.7 voor iPhone en 2.0.5 voor iPad ) werken nu eindelijk weer. De crashes bij het bewaren van de wekker instelling lijken opgelost.
De knoppen in landscape op de iPad reageren nog niet goed, wel in portrait mode.
De developer reageert nergens op, support links werken vaak niet.
De app lijkt nu in ieder geval weer bruikbaar.
Jammer genoeg heb ik nog geen betere app kunnen vinden met dezelfde functionaliteit. (sluimeren en wekken met radio).
De enige die ook werkt is Tunein Radio Pro, maar de interface daarvan is lang niet zo mooi en handig in gebruik.
Laten we de Radion developer maar blijven bestoken met rapporten en slechte reviews. Misschien komt er nog wat van.
  #9  
Oud 22-12-14, 10:32
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Yeah, bovenstaande heb ik ook ondervonden. Het werkt weer redelijk. Maar vanmorgen heb ik me dus verslapen omdat de wekker niet afgegaan was. Netjes ingesteld en op het scherm was ook een hele lijst met alarm meldingen te zien. Er was alleen geen radio gestart <grrrrrr>
Daarna nog even een korte test gedaan, toen ging het alarm wel af, maar niet met de radio maar met een alarm geluid.
Vanavond nog maar eens testen, en voor morgen een backup wekker zetten :-(

Overigens is ook de icloud sync uit de app verwijderd. Misschien dat daar een probleem in zat. Erg jammer dat de ontwikkelaar niets van zich laat horen. Ze hebben toch zo een mooie app in handen. en om dat dan zo te laten versloffen.
Vanavond maar weer eens een mail sturen en een recensie schrijven in de app store. Blijkbaar is dat het enige wat te doen is.

Laatst gewijzigd door Blazez; 22-12-14 om 10:32. Reden: typo
  #10  
Oud 22-12-14, 10:43
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Hier heeft ie het wel gedaan. Zoals altijd is het wel belangrijk dat de app op de voorgrond actief is. Da's een beperking van iOS helaas.
  #11  
Oud 22-12-14, 10:45
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat wist ik. Ik heb hem ook (bij mijn weten) netje open laten staan zoals ik dat al heel erg lang gedaan heb.Heeft altijd zo gewerkt. Maar vanavond even aan het testen en morgen een herkansing
  #12  
Oud 22-12-14, 10:51
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Laten we hopen dat ze 'm weer stabiel en bruikbaar krijgen. Want iets beters heb ik nog niet gevonden.
Hij was prima tot ze onzin als chat en iCloud sync toevoegden. Nu die weer weg zijn gaat het er weer op lijken.
  #13  
Oud 29-12-14, 11:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, uiteindelijk weer gekozen de oude versie te installeren nadat een paar keer de wekker niet afgegaan is. Maar hij lijkt nu echt de weg kwijt te zijn.
Vanmorgen weer geen radio wekker afgegaan. Pas na 20 minuten (en een lijst meldingen op het scherm) een gewone pieptoon uit RadionHD als wekker (ipv radio).
Gisteren nog speciaal een test gedaan en toen werkte het wel.
Zo irritant als je een wekker hebt waar je niet meer op kan vertrouwen. Wat baal ik van de "vernieuwingen" in deze app. Nou kan ik weer op zoek gaan naar *iets* wat er op mijn ipad omgevallen of in de weg zit waardoor hij niet meer opstart.
En ja, ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via itunes. Ik heb alleen niet zoveel zin om een complete installatie vers te doen . . . . .zucht.
  #14  
Oud 29-12-14, 11:28
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Inderdaad is deze 2.0.5 versie nog steeds onbetrouwbaar.
Je moet de hele nacht je scherm aan laten staan om met radio wakker te kunnen worden.
Tijdsweergave loopt hier dan opeens een uur voor.
Ik ga ook maar eens kijken of ik nog een 2.0.1 versie uit een time machine Back-up kan peuteren.
  #15  
Oud 29-12-14, 11:43
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

2.0.3 werkte voorheen nog wel goed bij mij, op de crash bij een nieuw alarm na dan.
Maar omdat het alarm wel werd opgeslagen was dat voor mij prima. Ik snap ook niet waarom hij nu ineens niet meer werkt. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik een (extra) eigen alarm op de ipad gezet had (als backup voor het geval dat). misschien dat deze elkaar in de weg zaten.
  #16  
Oud 03-03-15, 23:01
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

ZUCHT!! vandaag is er een nieuwe update uitgekomen van RadiON. Ik heb hem zelf gelukkig niet geïnstalleerd, maar bij iemand anders (iPad Air 2) is de hele layout naar zijn grootje . . . De menu's komen verkeerd op het scherm in landscape modus.
Wat een ongelooflijk stelletje prutsers daar zeg.
Iemand hier de update al geïnstalleerd?
  #17  
Oud 04-03-15, 08:56
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Yup. Hier ook gezien.
Ook in de vorige versie al loopt de klok op het scherm met het flipclock thema een uur voor soms. Alarm gaat wel op tijd af. Maar kijk je midden in de nacht naar je scherm. Dan denk je dat het al een uur later is.
Prutsers is het goede woord hier.
  #18  
Oud 08-03-15, 13:30
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Ben voorlopig klaar met Radion. echt veel te buggy de laatste versies.
Na veel verschilende alternatieven te hebben geprobeerd ben ik geland op https://itunes.apple.com/nl/app/alar...426479018?mt=8
Goede functionaliteit, en redelijk intuïtief.
  #19  
Oud 09-03-15, 10:52
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Kan je eigenlijk in de app store een app richting Apple markeren al "Dit is crap, haal het alsjeblieft weg". Misschien een idee om de makers van Radion eens wat aan te sporen eindelijk weer een goede app neer te zetten.
Misschien ook maar eens kijken naar Alarm Clock Radio Plus, scheelt wellicht wat irritatie.
  #20  
Oud 09-03-15, 23:40
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik weet het, het is schoppen tegen een dood paard, maar net een iPad geupdate naar 8.2 en de nu start de hele app niet meer op. Meteen na opstarten wordt hij weer afgesloten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4 herstellen op huidige versie 5.1 Dylo iPhone algemeen 1 07-11-12 21:46
Huidige versie iphone 4 in USA piedp Koopinformatie USA 0 01-03-11 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.