iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Rekenmachine (wetenschappelijk) zonder reclame (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/160869-rekenmachine-wetenschappelijk-zonder-reclame.html)

Vic55 07-12-14 14:40

Rekenmachine (wetenschappelijk) zonder reclame
 
Ik wil een iPad rekenmachine app, liefst met wetenschappelijke functies. Ik heb er al een aantal bekeken die gratis zijn, maar al deze die ik bekeken heb zijn met van die reclame boodschappen en dat wil ik niet. Daarom toch even het vraagje hier, iemand een tip voor eentje zonder reclame. En indien dit niet te vinden is, welke betalende gebruiken jullie dan of vinden jullie het best.

Mvg, Vic

Guest-20180925190238 07-12-14 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 986710)
En indien dit niet te vinden is, welke betalende gebruiken jullie dan of vinden jullie het best.

Ik gebruik de HP 15C calculator/emulator. Je moet dan wel met RPN (Reversed Polish Notation) uit de voeten kunnen. Zoek eens in de App Store op "HP calculator".

Succes gewenst. :-)

XIII 07-12-14 16:33

PCalc is niet goedkoop, maar wel erg goed:

The best professional-grade iPhone calculator - The Sweet Setup

wblink 07-12-14 18:37

Reken(ing) machine
 
Ik gebruik momenteel HP42S. Helaas door het verdwijnen van de HP41CV applicatie: die kende ik als m'n broekzak. Niet de applicatie, ik ben met de HP41CV opgegroeid: kaartlezertje, printertje. Ik had er heel wat toepassingen voor, niet in de laatste plaats tav de atronomie. Zie "Mathematisches Hilfsbuch für Studierende und Freunde der Astronomie" von Wolfgang Wepner.

Helaas geen ISBN nummer. Het is een mooit boek, mooie (linnen) onslag, papier helaas minder van kwalliteit evenals de druk tecnologie.

Ik heb in mijn werkzame leven papier gemaakt, vandaar.

Vic55 08-12-14 19:07

Iedereen bedankt voor de tips.

Mvg, Vic

Freeltd 08-12-14 19:19

Mss je iPad eens horizontaal draaien in de standaard calculatorof is dat niet wetenschappelijk genoeg?

Guest-20180925190238 08-12-14 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 986850)
Mss je iPad eens horizontaal draaien in de standaard calculator...

Waar staat die standaard calculator app op de iPad?

Freeltd 08-12-14 21:20

Oeps. Ik dacht dat het dezelfde was als er op de iPhone zat. Maar zie nu net dat die op de iPad reclame onderaan heeft staan. Dus zal vergeten zijn dat ik deze enkele jaren geleden eens erop gezet heb. :O

@TS: Bij noemt ie Cal. Zit alles op, maar onderaan een banner met reclame.

KvdS 08-12-14 22:49

Ik gebruik calculator'
Het wetenschappelijke gedeelte zit in de horizontale houding.

Vic55 09-12-14 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 986874)
Ik gebruik calculator'
Het wetenschappelijke gedeelte zit in de horizontale houding.

Kunt u misschien ook eens de maker van de app melden, zodat als ik het opzoek wel degelijk naar deze kijk dat u bedoelt? Want sorry, calculator' als dusdanig zie ik niet.


Dank bij voorbaat, Mvg

Vic

KvdS 09-12-14 15:34

Ik moest zelf ook aardig zoeken in de app-store :-)

Ik gebruik dus Calculator' van Droxic OOD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.