//

Ebook niet via iTunes gekocht lezen met iBooks

Ebook niet via iTunes gekocht lezen met iBooks discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de Standaard Boekhandel kun je ook E-Books kopen, en deze zijn in EPUb 2 met digitaal watermerk uitvoering. Voor wie de boekhandel niet kent ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-10-15, 14:04
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Ebook niet via iTunes gekocht lezen met iBooks

Bij de Standaard Boekhandel kun je ook E-Books kopen, en deze zijn in EPUb 2 met digitaal watermerk uitvoering. Voor wie de boekhandel niet kent (in Nederland bijvoorbeeld) Nederlandstalige e-books | Standaard Boekhandel Nu stelt de Standaard Boekhandel voor het lezen een app voor, echter aan de recessie in de app store te lezen valt er weinig goed te verwachten van deze app. En daarom de vraag of je deze boeken ook niet zou kunnen lezen met iBooks? En indien ja hoe doe je dat dan?


Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-15, 14:42
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Bij de Standaard Boekhandel kun je ook E-Books kopen, en deze zijn in EPUb 2 met digitaal watermerk uitvoering. Voor wie de boekhandel niet kent (in Nederland bijvoorbeeld) Nederlandstalige e-books | Standaard Boekhandel Nu stelt de Standaard Boekhandel voor het lezen een app voor, echter aan de recessie in de app store te lezen valt er weinig goed te verwachten van deze app. En daarom de vraag of je deze boeken ook niet zou kunnen lezen met iBooks? En indien ja hoe doe je dat dan?


Mvg, Vic
Met iBooks wordt lastig, denk eigenlijk zelfs onmogelijk als er Adobe DRM op zit (bij een ebook met alleen digitaal watermerk werkt het trouwens wel). Maar er is wel een ebook reader app waarmee ik niet alleen zelf (IT professional) erg tevreden ben, maar waar zelfs mijn digifobe zuster (die pas dankzij de iPad die 'fobie' langzaam begint te overwinnen) heel goed mee uit de voeten kan - zo goed zelfs dat ze tegenwoordig liever ebooks op de iPad dan papieren boeken leest. Oftewel een app die voor heel verschillend 'digitaal onderlegde' gebruikers geschikt is.

De app heet BlueFire Reader, is gewoon te vinden in de app store (Bluefire Reader), kan dus ook epub's aan met adobe DRM en verschijnt als 'openen met' mogelijkheid in Safari als je een epub downloadt van de meeste websites.
  #3  
Oud 23-10-15, 15:08
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor deze snelle reactie. Ga het onder het weekend eens bekijken. Persoonlijk ben ik behoorlijk tevreden over iBooks hoor. Wat vind u er niet zo goed aan. Ik heb nog eens naar de site van die boekhandel gekeken, en ik denk dat zij misschien bepaalde boeken wel met Adobe DRM hebben maar volgens wat ik in hun FAQ lees maar voor het lezen van hun EPUB2 met watermerk boeken moet je niet echt een geregistreerde Adobe Account hebben. Zal het eens moeten uittesten denk ik, kun je me misschien even melden hoe je dan moet te werk gaan.

Mvg, Vic
  #4  
Oud 23-10-15, 15:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ebooks met een watermerk zijn meestal niet beveiligd. De "beveiliging" is dan net dat watermerk: als jij jouw unieke exemplaar verspreidt kunnen ze zien dat jij dat deed.

tolino | Veelgestelde vragen | Zoeken | Standaard Boekhandel

Marvin is een mooie iOS App om DRM-vrije EPUB boeken mee te lezen:

Appstafarian | Gerty | Sift | Marvin
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 23-10-15, 16:14
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Thx voor deze snelle reactie. Ga het onder het weekend eens bekijken. Persoonlijk ben ik behoorlijk tevreden over iBooks hoor. Wat vind u er niet zo goed aan. Ik heb nog eens naar de site van die boekhandel gekeken, en ik denk dat zij misschien bepaalde boeken wel met Adobe DRM hebben maar volgens wat ik in hun FAQ lees maar voor het lezen van hun EPUB2 met watermerk boeken moet je niet echt een geregistreerde Adobe Account hebben. Zal het eens moeten uittesten denk ik, kun je me misschien even melden hoe je dan moet te werk gaan.

Mvg, Vic
Bedoelde eigenlijk alleen dat je met iBooks geen met Adobe DRM beveiligde boeken kunt lezen.
Maar op zich vond ik de oude (van voor-iOS-7) iBooks wel prettiger, misschien heb ik dat toch onbewust laten doorschemeren?

Wat kan ik verder uitleggen? Een aantal stappen hangen af van de website, en ik ken de Standaard site niet goed genoeg om daar meer over te kunnen vertellen. De crux bij Bluefire zit 'm erin dat je (nadat je de app hebt geïnstalleerd) in Safari naar een download van de epub moet zien te komen op de website, maar dan krijg je vanzelf een pop-up waar je BlueFire kunt kiezen waarna het boek vanzelf ìn de app wordt geladen en geopend; als het boek Adobe DRM heeft is de keus simpel: je kunt dan alleen bluefire reader kiezen. Voor DRM vrije boeken, met of zonder digitaal watermerk, kun je alsnog kiezen tussen openen in iBooks of Bluefire.

Een Adobe ID kun je, als dat toch nodig blijkt, aanvragen bij Adobe
In Bluefire kun je dit ID vervolgens ingeven, overigens niet onder 'instellingen' maar onder 'informatie'...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Youtube luisteren en tegelijk ebook lezen floyd100 iPad algemeen 10 08-07-15 10:22
Aangekocht ebook op ereader lezen brekson iPad algemeen 3 19-01-13 00:18
iBooks op IPAD niet allemaal te zien en te lezen Brigoedie iPad algemeen 8 18-08-12 18:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.