//

Philips Hue

Philips Hue discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben begonnen om mijn woning te voorzien van Philips Hue verlichting. Hiervoor opteer ik voor de nieuwe bridge 2.0 Graag hoor ik jullie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-11-15, 12:27
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Cool Philips Hue

Hoi,

Ik ben begonnen om mijn woning te voorzien van Philips Hue verlichting.
Hiervoor opteer ik voor de nieuwe bridge 2.0

Graag hoor ik jullie ervaringen en vooral ook tips over het gebruik van de Hue lampen en de iPad / iPhone. Welke app's zijn het aankopen waard?

Tevens heb ik een Sony UHD Bravia TV. Zijn er app's om deze samen met de Hue verlichting te gebruiken?

Bedankt voor de tips & prettige dag

William
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-15, 12:56
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Heb zelf de woonkamer voorzien van Hue. Ik heb nog een Bridge 1.0, maar die ga ik onder het kortingsprogramma vervangen. Ik heb verder een Hue Tab, omdat er veel mensen zijn (kinderen, oppas, werkster ea) die niet overweg kunnen met de app (omdat ze zelf geen Hue hebben). Een fysieke lichtknop is dus een must. Voor de rest werkt het super. Eén keer alles instellen en het werkt. Ik heb tot nu toe alleen de woonkamer gedaan, omdat Hue niet zo werkt als bv Sonos. Het is geen multiroom systeem waarbij je per kamer kunt aangeven hoe de verlichting moet zijn. Misschien is daar wel een 3rd party app voor, maar die ken ik niet. Ik heb in de woonkamer verschillende Scenes ingesteld. Als we eten wordt het licht in de voorkamer gedimd en in de serre feller. Als we tv kijken worden alle lichten gedimd enz. De kleuren gebruik ik nauwelijks, maar ik ben er wel achter dat de gekleurde hue lampen fijnere sfeerverlichting geven als de hue lux lampen. Ik kan je de kleurlampen dus aanbevelen. Wat ontzettend mooi is, is dat je timers kunt instellen voor je lampen. Dus als je met vakantie gaat kun je je lampen 's avonds aan laten gaan. Hue doet dit dan niet iedere dag op exact dezelfde tijd, maar in een marge van bv 10 minuten. Dus de ene dag om 22:51 en de volgende dag om 23:01.
  #3  
Oud 04-11-15, 16:58
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Ik heb zelf onlangs een Hue set aangekocht. Speciaal gewacht op de nieuwe Bridge.

Ik heb in totaal 4 gekleurde lampen.
Snel in te stellen is het allemaal wel. Lampjes indraaien en deze worden gedetecteerd door de bridge en door de App. Je moet wel met Wi-Fi verbonden zijn voor de instelling.

Heb zelf nog geen tab, omdat ik niet weet of dit degelijk is.
@ Jap74: ben jij hier tevreden van? Werkt dit degelijk en wat is de functie/voordeel hiervan juist?

Het instellen van scenes neemt wel wat tijd in beslag. Hangt ervan af welke je wil en hoe etc. Eens dit gedaan is het een fluitje van een cent om te gebruiken.

He gebruik van de timers en geofencing is best wel handig eigenlijk. Ik gebruik ook de wekkerfunctie om mee wakker te worden in de slaapkamer en waar er licht nodig is voor naar het toilet te gaan.

Ook de timerfunctie voor lichten uit te schakelen is een groot gemak. Ik zet deze 's avonds op als ik ga slapen. 5 minuten en hierna worden alle lichten gedoofd. Meer dan voldoende voor ons!

Ik heb er helaas niet meer nodig nu, maar ga er in de toekomst wel nog wat aanschaffen.

Ook de spotjes lijken mij wel handig!
  #4  
Oud 05-11-15, 10:42
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Heb ondertussen een tab besteld en ga deze eens instellen. Ik laat het weten of dit voldoet aan de verwachtingen.
  #5  
Oud 05-11-15, 15:07
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Tab is prima. Jammer dat hij van plastic is. Daardoor voelt hij wat goedkoop aan. Voor de rest werkt het prima. Je kunt drie scenes instellen. Wat ik al zei: het is een must als je mensen in huis hebt die geen smartphone hebben en toch het licht aan/uit willen doen (kinderen, opa/oma, werkster, oppas).Ik heb overigens drie GU10 spots, twee kleurlampen en twee luxlampen in de woonkamer. Let erop dat je, als je spots gaat inbouwen, geen dimmer plaatst. Hue werkt niet met dimmers (muv de Hue dimmer)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.