iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   YouTube app ineens verouderd (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/190812-youtube-app-ineens-verouderd.html)

JanG 16-10-20 17:24

YouTube app werkt niet meer update nodig maar die is er niet
 
Ik heb op mijn iPad de YouTube App staan. Deze heeft altijd goed gewerkt, tot ik vanmorgen tijdens het gebruik ervan ineens de melding kreeg dat de App geüpdate moest worden. In de Appstore was er na er bovengenoemde melding geen update beschikbaar. Ik update de Apps altijd trouw als de Appstore aangeeft dat er updates zijn.

Ik heb de App verwijderd van de iPad en geprobeerd opnieuw te downloaden / installeren via de Appstore, maar dan krijg ik de melding dat de App niet compatible is met mijn iPad. Ik krijg ook geen optie om een oudere versie te downloaden die wel werkt op mijn iPad.

Wat kan ik doen?

iGadget 16-10-20 21:54

Waarschijnlijk heb je een oudere iPad die nog draait op een oude iOS versie zoals 9.xx of 10.xx
ik zie in je profiel dat je de iPad 2 hebt die maar tot iOS 9.35 gaat.
Je kan de laatste youtube versie voor jouw iPad terugvinden bij je aankopen tab in de App Store.
Misschien wordt het zachtjes tijd om uit te kijken naar een nieuwe iPad

JanG 16-10-20 22:53

Ik heb inderdaad nog de oudere iPad met iOs 9.3.5. zoals dit in mijn onderschrift staat.

Via je tip bij aankopen in de Appstore heb ik de laatste geschikte versie van de App opnieuw gedownload. Hopen dat het probleem nu verholpen is.

Op zich voldoet deze iPad nog met wat ik er mee doe. Sporadisch internetten, wat e-mailen en YouTube filmpjes bekijken.

JanG 17-10-20 18:02

Helaas was de oplossing maar voor korte duur. Gisteren 2 of 3 YouTube video’s bekeken en de iPad in de slaapstand gezet.

Zojuist de iPad er weer bijgeplakt en YouTube geopend en direct weer dezelfde melding: update vereist: sluiten of updaten.

Sluiten zorgt er voor dat de YouTube App wordt afgesloten en updaten brengt me naar de Appstore, waar staat dat de App alleen geopend kan worden (wat wil zeggen dat RR geen update is).

Als ik op open klik komt de App weer naar voren met gelijk weer de melding.

iGadget 17-10-20 19:12

Mogelijk werkt YouTube nog in de Safari browser, anders ben ik bang dat je toch aan een nieuwe(re) iPad toe bent die iOS 14 ondersteund.
https://support.google.com/youtube/t...26656945?hl=en

JanG 17-10-20 19:44

Maar is het niet raar dat de App zomaar deze melding geeft? Nu werkt hij weer, nadat ik in het update-scherm van de Appstore op “open” heb getikt (want er is geen update).

ballegooier 18-10-20 09:34

Ja dit heb ik ook nooit goed begrepen. Het is volgens mij vooral beleid/policy van de app maker of een oudere versie van een app ondersteund blijft of blijft werken. Kennelijk is het niet zo dat een app maker daar nooit meer naar hoeft om te kijken als een versie eenmaal werkt?

Misschien heeft het ermee te maken dat de app een dienst verzorgt; het laadt externe content. Die communicatie moet wel door de dienstverlener ondersteund blijven worden met oudere versies van apps. Op een gegeven moment stopt die dienstverlener daarmee. Dat zie je bijv ook terug bij bankieren apps. Op een gegeven moment wordt de ondersteuning voor een oudere versie van de app stopgezet. Als je niet meer kunt updaten omdat je apparaat te oud is, heb je vanaf dan dus het nakijken.

Wij gebruiken hier thuis nog een iPad 1 waarop het me gelukt zeker nog tientallen spelletjes op te draaien. Dat kon alleen maar omdat ik in het iPhone 3G tijdperk al veel apps kocht die inmiddels allemaal allang ‘legacy’ zijn - op huidige iOS versies (7 en hoger zeg maar) draaien die apps juist niet meer en zijn ook niet meer verkrijgbaar in de App Store. Maar omdat ik ze ooit gekocht heb kan ik ze (tot nog toe) nog download vanuit ‘mijn aankopen’.

Hierdoor is het bijv weer mogelijk om een van de leukste spelletjes van Nederlandse makers weer te spelen (Toki Tori) die mijn kinderen nog heel leuk vinden! Van al die oude spellen / apps zijn er enkele die echt niet meer geïnstalleerd konden (want te oude iOS versie) of ze crashen steeds: installatie werd niet tegengehouden door de App Store, maar werken doen ze ook niet langer dan 1 minuut of zelfs enkele seconden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.