iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   iPad standaard mail applicatie - password incorrect?? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/71655-ipad-standaard-mail-applicatie-password-incorrect.html)

Calaghi 12-09-10 15:49

iPad standaard mail applicatie - password incorrect??
 
Beste mede-apple-liefhebbers,

Voor zijn 60ste verjaardag heeft mijn vader een iPad gekregen.
Het is een geweldig apparaat, maar helaas hebben we een klein probleem.
Het instellen van onze email account via gmail gaat prima, geen enkel probleem. Mijn vader heeft echter email via hccnet. Als we alle gegevens hebben ingevuld en hebben laten controleren door de app, gaan we naar de mailbox. Als we proberen email op te halen van de server kroten we echter een foutmelding dat het wachtwoord/gebruikersnaam incorrect is.
Dit is echter wél goed ingevuld, als we via safari op de webmail inloggen, gaat alles prima!
Na minstens een uur van alles te hebben geprobeerd, zijn we ten einde raad. Op internet hebben we geen oplossingen kunnen vinden.
Mijn vader zou het geweldig vinden als hij zijn mail zou kunnen bekijken via zijn nieuwe speeltje.

Heeft iemand een idee hoe wij dit probleem zouden kunnen oplossen??
Alvast zeer bedankt!

eLBee 23-09-10 23:13

Geprobeerd om zijn hccnet email naar Gmail te forwarden?
Kan je vader zijn hccnet email wel in bijvoorbeeld Outlook binnenhalen aangezien sommige emailservers hun eigen connectie vereisen.

pmansveltbeck 19-02-11 12:43

Heb het zelfde probleem. Dit geld voor de Iphone, Ipad en Ipod.
Bij alle toestellen krijg ik ook de melding username/password fout.
Ik henb zeker alles goed ingevuld.
Heb de HCC helpdesk gebeld maar die hebben geen ervaring met Apple toestellen.
Wie heeft het opgelost ?

Groet

glaantje 21-02-11 09:06

Dat je kan inloggen via webmail betekent niet dat je instellingen voor het ophalen van mail goed staan.

Welke instellingen zijn gebruikt?
Als ik het goed heb moet de inkomende server op pop.hccnet.nl staan.
De uitgaande server moet volgens mij de server van uw eigen provider zijn, dit is dus geen .hccnet.nl adres.

Overstappen van HCCNet naar een goede IMAP-provider (als Gmail) lijkt mij trouwens veruit de beste keuze.

pmansveltbeck 23-02-11 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 644460)
Dat je kan inloggen via webmail betekent niet dat je instellingen voor het ophalen van mail goed staan.

Welke instellingen zijn gebruikt?
Als ik het goed heb moet de inkomende server op pop.hccnet.nl staan.
De uitgaande server moet volgens mij de server van uw eigen provider zijn, dit is dus geen .hccnet.nl adres.

Overstappen van HCCNet naar een goede IMAP-provider (als Gmail) lijkt mij trouwens veruit de beste keuze.

Bedankt voor de tip.

Alle gegevens die ik heb opgegeven zijn goed want op de PC werkt het prima.

Nogmaals bedankt

jemmie 23-02-11 18:01

Je hebt ook voor een pop account gekozen, standaard gebruikt de iphone imap.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.