iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Batterij duur Skype videogesprek op Ipad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/96693-batterij-duur-skype-videogesprek-op-ipad-2-a.html)

naselmoro 03-08-11 13:40

Batterij duur Skype videogesprek op Ipad 2
 
Wat is de batterijduur bij videobellen via skype op een Ipad 2?

Ik twijfel namelijk over de aanschaf daar ik mijn laptop voornamelijk voor skype gebruik.....:P

wouter1981 03-08-11 13:54

Batterijduur van de iPad 2 is maximaal 10 uur. Hoe lang hij exact mee zal gaan bij videobellen met Skype kan niemand zeggen. Waarschijnlijk langer dan een laptop.

naselmoro 03-08-11 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 696488)
Batterijduur van de iPad 2 is maximaal 10 uur. Hoe lang hij exact mee zal gaan bij videobellen met Skype kan niemand zeggen. Waarschijnlijk langer dan een laptop.

:cool:

Daarom zou ik graag een reactie willen van iemand die er ervaring mee heeft :d

Pat3766 03-08-11 14:27

Skype is net op de ipad en bij mij heeft het geen extra zware trek aan mijn batterij. het viel me niet op in ieder geval. Ik werk er veel mee overdag. Ik gebruik het ding zakelijk. Ik kan er de hele dag mee toe zonder stroom.

colliehome 03-08-11 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat3766 (Bericht 696498)
Skype is net op de ipad en bij mij heeft het geen extra zware trek aan mijn batterij. het viel me niet op in ieder geval. Ik werk er veel mee overdag. Ik gebruik het ding zakelijk. Ik kan er de hele dag mee toe zonder stroom.

Je hebt een iPad V1 - volgens je profiel-dus je kan moeilijk een oordeel vormen. Ik veronderstel dat het batterij verbruik met video aanzienlijk hoger zal zijn.

Pat3766 03-08-11 15:15

Ah tikfoutje dan. Ik heb de 2. Ik wijzig het even.

naselmoro 03-08-11 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat3766 (Bericht 696505)
Ah tikfoutje dan. Ik heb de 2. Ik wijzig het even.

Wat bedoel je met gebruiken? Dat je Skype op je Ipad geïnstalleerd hebt...of dat je de hele dag SKYPE videogesprekken voert op je IPAD 2 zonder dat hij leeg gaat :P

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 augustus 2011 om 15:37 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 696504)
Je hebt een iPad V1 - volgens je profiel-dus je kan moeilijk een oordeel vormen. Ik veronderstel dat het batterij verbruik met video aanzienlijk hoger zal zijn.

Dat denk ik ook... vandaar mijn vraag :cool: Denk het ook wel wat zwaarder is als een HD filmpje bekijken ;-)

colliehome 04-08-11 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro (Bericht 696511)
Wat bedoel je met gebruiken? Dat je Skype op je Ipad geïnstalleerd hebt...of dat je de hele dag SKYPE videogesprekken voert op je IPAD 2 zonder dat hij leeg gaat :P

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 augustus 2011 om 15:37 ----------



Dat denk ik ook... vandaar mijn vraag :cool: Denk het ook wel wat zwaarder is als een HD filmpje bekijken ;-)

Ben je dan een hele dag aan het video bellen? Lijkt me onwaarschijnlijk. Tenzij je skype gebruikt om iemand in de gaten te houden. En een lader meenemen lijkt me niet zo moeilijk.

naselmoro 08-08-11 15:54

Niemand die skype gebruikt op zijn of haar Ipad 2?

wouter1981 08-08-11 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro (Bericht 697883)
Niemand die skype gebruikt op zijn of haar Ipad 2?

Vast wel. Maar niemand die je kan vertellen hoe lang de accu dan meegaat.

exact 09-08-11 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro (Bericht 697883)
Niemand die skype gebruikt op zijn of haar Ipad 2?

Jawel hoor. Ik gebruik skype op m'n iPad2. Wel niet de hele dag door door, maar mijn video gesprekken duren zomaar 30-45min per keer. Nu heb ik over het algemeen 1 max 2 gesprekken per dag. Ik kan je dus niet exact vertellen hoelang de accu het volhoudt, maar ik merk ook geen drastische verlaging van de capaciteit van de accu tijdens of na zo'n gesprek. Ik denk nog amper 10%, anders was het me wel opgevallen.

Ga er maar vanuit dat je aardig wat uurtjes kunt babbelen met een volle accu.

pcmarcel 14-08-11 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro (Bericht 697883)
Niemand die skype gebruikt op zijn of haar Ipad 2?

Jawel, maar niet de hele dag, en gezien je vraag en eerdere antwoorden wil je dat specifiek weten.
Daar kan ik je geen antwoord op geven.

Maar je kan er toch 1 huren voor een dag. Dan kun je de hele dag Skypen en zien hoe lang hij mee gaat.

HereIsTom 15-08-11 00:33

Ik gebruik Skype regelmatig op mijn iPad 2, maar als ik een half uur hebben zitten Skypen is er iets van 5% batterijduur vanaf.
Anders kun je 'm toch ook even in het stopcontact stoppen als je echt de hele dag wilt Skypen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:04.