iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   App die toelaat dat aantekeningen alfabetisch te rangschikken (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/99749-app-toelaat-aantekeningen-alfabetisch-rangschikken.html)

Toetje53 01-10-11 21:33

App die toelaat dat aantekeningen alfabetisch te rangschikken
 
Ik zoek een app waarmee ik aantekeningen kan opslaan en ze alfabetisch kan doorzoeken. Ik maak tientallen, honderden aantekeningen over vanallesennogwat maar zoek me daarna te pletter. Het aanvullen van een lijst die je niet terugvindt, is ook een hopeloze zaak - zo heb ik al drie verschillende to-do lijsten of filmlijsten enz... Heeft iemand een goede app die je alfabetisch laat zoeken? Ik heb er eentje gevonden (Notemaster) maar die geeft je maar een heel klein vlak om in te werken - zo ongeveer zo groot als een iphone. Weinig aantrekkelijk op een iPad en overigens niet erg overzichtelijk als je aantekening maakt.

XIII 01-10-11 22:14

Simplenote kan dat.

Toetje53 02-10-11 08:45

Aantekeningen alfabetisch
 
Simple Note geeft niet de optie om alfabetisch te zoeken. Ik heb de grats versie geinstalleerd maar zie alleen een jornal, to do list en misc. In settings geen indicatie dat je systematisch op alfabet kan zoeken... Helaas want Simplenote gebruikt wel het hele vlak van de iPad!

Guest-20180925190238 02-10-11 08:55

Ik gebruik Circus Ponies Notebook op de iPad (en mijn Macs). En die apps hebben een alfabetische inhoudstabel (en nog veel meer).

Kost wel een paar Euros maar dan heb je ook wat :)

XIII 02-10-11 10:19

Ik heb je fout begrepen. Simplenote kan notes alfabetisch *sorteren*.

Maar wat bedoel je eigenlijk met alfabetisch *zoeken*?

Toetje53 03-10-11 08:22

Ik bedoel wellicht ook *sorteren*. ik maak dagelijks talloze aantekeningen links en rechts, ook op m'n android (samsung) mobieltje en zou zo graag een app willen waarin ik alles kan stoppen, maar ook terugvinden. Alfabetisch werkt het beste, als je je aan 'trefwoorden' houdt als titel van je aantekening. Zo heb ik een lijstje van films die ik wil zien, waarover ik iets gelezen of gehoord heb, en een lijst met boeken. Als de lijst dan 'films' of 'boeken' heet kun je deze dan makkelijk terugvinden als je app alfabetisch sorteert. De Simplenote versie die ik uitprobeer kan dit geloof ik niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2011 om 06:36 ----------

Timosha, wat ik zoal lees over Circus Ponies (hoe komen ze bij deze naam?!) beschrijft wel wat ik wil. Had vooral ook nog niet stilgestaan bij het feit dat ik een app wil die ook m'n info beschikbaar stelt als ik niet op 'online' ben. Ik wil idd geen rommella met losse aantekeningne waarin ik niets terugvind. Enfin, jammer dat deze app niet uitgeprobeerd kan worden want 25euro net te veel om het een keertje te proberen en dan te ontdekken dat het misschien toch niet bevalt. Ik ga wel een kijkje nemen op de website. Bedankt.

XIII 03-10-11 11:31

Als ik op "Settings" (knop linksboven in) klik kan ik de "Sort Order" instellen van Simplenote.

Een van de opties is "Alpha"...

Toetje53 03-10-11 16:24

Verdorie, XIII, je hebt gelijk! Dit aspect was me dus helemaal ontgaan. Jebt me net een kleine 25 euro bespaard! De Circus Ponies Notebook ziet er trouwens fantastisch uit, maar heeft voor zover ik begrepen heb nog geen goede sync mogelijkheden. Bovendien ben ik een Windows gebruiker en heb geen MAC waardoor de functionaliteit ook wordt beperkt lijkt me. Zeer veel dank!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2011 om 15:24 ----------

Jammer dat Simplenote niet te syncen of exporteren valt met/naar Windows.

adriaantjes 03-10-11 19:48

'Evernote' is de oplossing.

XIII 03-10-11 19:58

Simplenote synct naar een server (webdienst).

Die kun je ook onder Windows met een browser benaderen. Daarnaast zijn er ook Windows clients.

Evernote is ook een prachtige dienst, maar misschien wat zwaar voor platte tekst?

Toetje53 05-10-11 08:25

Evernote geeft niet de optie om op alfabet te sorteren. Je kunt zoeken op een woord of term maar geen lijst zien van docs gerangschikt op titel/onderwerp.

adriaantjes 05-10-11 09:53

Bij mij worden ze met "Evernote" momenteel zelfs automatisch op alfabet gerangschikt. (iPad)
Kan mij iemand uitleggen hoe ik die functie kan veranderen.
Op de PC (Windows) kan ik voor diezelfde Evernotebestanden kiezen hoe ik ze gerangschikt wil hebben.
Op titel (alfabet), laatst aangemaakt, bijgewerkt, bron webadres, grootte, auteur, onderwerp, verwijderd, gedeeld, plaats. En dan vergeet ik er nog een paar.
En je kunt de sorteervolgorde omkeren.

Toetje53 07-10-11 10:20

'Back to the drawing board' voor mij dus. Ik zal maar weer 'ns gaan studeren op Evernote. Snap niet hoe ik er naast kan kijken. Op de iPad zie ik geen optie om zoek criteria in te stellen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.