iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Navigatie (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f143/ipad-navigatie/)
-   -   GPS nav 2 op New iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f143/ipad-navigatie/116244-gps-nav-2-op-new-ipad.html)

Neosto 13-04-12 11:27

GPS nav 2 op New iPad
 
Sinds kort bezit ik de New Ipad 16gb met enkel Wi-Fi. Nu heb ik GPS nav 2 aangeschaft via de app store, maar als ik het opstart werkt ie niet zoals het hoort. Het lijkt erop dat ie geen positie doorgeeft op de kaart. Met andere woorden, je ziet niet waar je rijdt zoals bij Navigon of TomTom. Terwijl er wel een 2D en 3D stand op zit. Programma werkt nu dus voor geen meter. Hier iemand enig idee hoe en wat te doen?

Greetz

XIII 13-04-12 11:37

Een Wi-Fi only model heeft geen GPS, dus die zijn minder/niet geschikt voor navigatie...

Neosto 13-04-12 12:04

Hahaha, dat verklaard een hoop. Ik dacht van wel omdat er een knop locatie voorzieningen op zit. Dus ging er automatisch vanuit dat ie gps heeft. Nou is het geen man overboord maar het had leuk geweest. Thanx voor je snelle antwoord.

XIII 13-04-12 12:07

Die locatievoorziening is op basis van Wi-Fi geolocatie.

In een drukke stad zou het kunnen werken, daarbuiten heb je er voor navigatie weinig aan...

meetsysteem 14-04-12 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 787448)
Een Wi-Fi only model heeft geen GPS, dus die zijn minder/niet geschikt voor navigatie...

.........................................
Die locatievoorziening is op basis van Wi-Fi geolocatie.

In een drukke stad zou het kunnen werken, daarbuiten heb je er voor navigatie weinig aan...

Een medewerkster van de originele Apple-store in Amsterdam probeerde mij vorige week duidelijk te maken dat een Wi-Fi model wél GPS heeft. Zelfs in die geledingen slaat men de plank wel eens mis.

De moderator XIII geeft hier wel het juiste antwoord. Had trouwens niet anders van hem verwacht. ;)

iPhoneiPad 07-05-12 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neosto (Bericht 787433)
Sinds kort bezit ik de New Ipad 16gb met enkel Wi-Fi. Nu heb ik GPS nav 2 aangeschaft via de app store, maar als ik het opstart werkt ie niet zoals het hoort. Het lijkt erop dat ie geen positie doorgeeft op de kaart. Met andere woorden, je ziet niet waar je rijdt zoals bij Navigon of TomTom. Terwijl er wel een 2D en 3D stand op zit. Programma werkt nu dus voor geen meter. Hier iemand enig idee hoe en wat te doen?

Greetz



Klopt... sinds kort heb ik ook een iPad2 zonder G3 en ook deze GPS werkt absoluut niet goed. Gebeld naar Apple support en deze gaf aan dat de GPS samenwerkt met de G3 of Wi-Fi. Hieronder de link van het bericht:
iOS 5: een goed begrip van Locatievoorzieningen

Hiervoor had ik een iPad 1 met G3 en toen werkte hij prima.
Waarom de iPad niet precies zo werkt als b.v. Tom Tom, die alleen op GPS werkt kon de medewerker me niet vertellen.
:mad:

ballegooier 07-05-12 19:38

Er zit simpelweg geen GPS chip in Wi-Fi-only ipads....

Dat de iPad wel je locatie kan bepalen komt doordat er gebruik gemaakt wordt van een soort triangulatie van omringende Wi-Fi netwerken (Google maar eens op skyhook)

Dat is zeker niet nauwkeurig genoeg voor een turn to turn navigatie applicatie. Die heeft echte gps nodig.

Edit: ik zie dat XIII dit 2 posts hierboven ook al aan heeft gehaald.

Dat je dat nou niet van een medewerker van apple uitgelegd hebt gekregen.... Blijkbaar werken er net als bij alle electronica zaken zoals Paradigit en MediaMarkt ook bij Apple wel prutsers die er de ballen verstand van hebben.
:D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneiPad (Bericht 792621)
Klopt... sinds kort heb ik ook een iPad2 zonder G3 en....
...met de G3 of Wi-Fi

Enne... 't is 3G. Niet g3... :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.