//

GPS nav 2 op New iPad

GPS nav 2 op New iPad discussie in iPad Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort bezit ik de New Ipad 16gb met enkel Wi-Fi. Nu heb ik GPS nav 2 aangeschaft via de app store, maar als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-04-12, 11:27
Neosto Neosto is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almere
Berichten: 54
Standaard GPS nav 2 op New iPad

Sinds kort bezit ik de New Ipad 16gb met enkel Wi-Fi. Nu heb ik GPS nav 2 aangeschaft via de app store, maar als ik het opstart werkt ie niet zoals het hoort. Het lijkt erop dat ie geen positie doorgeeft op de kaart. Met andere woorden, je ziet niet waar je rijdt zoals bij Navigon of TomTom. Terwijl er wel een 2D en 3D stand op zit. Programma werkt nu dus voor geen meter. Hier iemand enig idee hoe en wat te doen?

Greetz

Laatst gewijzigd door XIII; 13-04-12 om 11:36. Reden: Geen illegale handelingen aub
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-12, 11:37
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Een Wi-Fi only model heeft geen GPS, dus die zijn minder/niet geschikt voor navigatie...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 13-04-12, 12:04
Neosto Neosto is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almere
Berichten: 54
Standaard

Hahaha, dat verklaard een hoop. Ik dacht van wel omdat er een knop locatie voorzieningen op zit. Dus ging er automatisch vanuit dat ie gps heeft. Nou is het geen man overboord maar het had leuk geweest. Thanx voor je snelle antwoord.
  #4  
Oud 13-04-12, 12:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Die locatievoorziening is op basis van Wi-Fi geolocatie.

In een drukke stad zou het kunnen werken, daarbuiten heb je er voor navigatie weinig aan...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 14-04-12, 23:07
meetsysteem meetsysteem is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Een Wi-Fi only model heeft geen GPS, dus die zijn minder/niet geschikt voor navigatie...

.........................................
Die locatievoorziening is op basis van Wi-Fi geolocatie.

In een drukke stad zou het kunnen werken, daarbuiten heb je er voor navigatie weinig aan...
Een medewerkster van de originele Apple-store in Amsterdam probeerde mij vorige week duidelijk te maken dat een Wi-Fi model wél GPS heeft. Zelfs in die geledingen slaat men de plank wel eens mis.

De moderator XIII geeft hier wel het juiste antwoord. Had trouwens niet anders van hem verwacht.
  #6  
Oud 07-05-12, 10:21
iPhoneiPad iPhoneiPad is offline
• iOS 4.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: `nieuwkoop
Berichten: 1
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neosto Bekijk bericht
Sinds kort bezit ik de New Ipad 16gb met enkel Wi-Fi. Nu heb ik GPS nav 2 aangeschaft via de app store, maar als ik het opstart werkt ie niet zoals het hoort. Het lijkt erop dat ie geen positie doorgeeft op de kaart. Met andere woorden, je ziet niet waar je rijdt zoals bij Navigon of TomTom. Terwijl er wel een 2D en 3D stand op zit. Programma werkt nu dus voor geen meter. Hier iemand enig idee hoe en wat te doen?

Greetz


Klopt... sinds kort heb ik ook een iPad2 zonder G3 en ook deze GPS werkt absoluut niet goed. Gebeld naar Apple support en deze gaf aan dat de GPS samenwerkt met de G3 of Wi-Fi. Hieronder de link van het bericht:
iOS 5: een goed begrip van Locatievoorzieningen

Hiervoor had ik een iPad 1 met G3 en toen werkte hij prima.
Waarom de iPad niet precies zo werkt als b.v. Tom Tom, die alleen op GPS werkt kon de medewerker me niet vertellen.
  #7  
Oud 07-05-12, 19:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Er zit simpelweg geen GPS chip in Wi-Fi-only ipads....

Dat de iPad wel je locatie kan bepalen komt doordat er gebruik gemaakt wordt van een soort triangulatie van omringende Wi-Fi netwerken (Google maar eens op skyhook)

Dat is zeker niet nauwkeurig genoeg voor een turn to turn navigatie applicatie. Die heeft echte gps nodig.

Edit: ik zie dat XIII dit 2 posts hierboven ook al aan heeft gehaald.

Dat je dat nou niet van een medewerker van apple uitgelegd hebt gekregen.... Blijkbaar werken er net als bij alle electronica zaken zoals Paradigit en MediaMarkt ook bij Apple wel prutsers die er de ballen verstand van hebben.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneiPad Bekijk bericht
Klopt... sinds kort heb ik ook een iPad2 zonder G3 en....
...met de G3 of Wi-Fi
Enne... 't is 3G. Niet g3...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geluid TomTom Nav. Kets iPhone Navigatie 2 05-11-10 13:37
iPhone: iPhone 4 downgraden, nav artikel iphoneclub.nl DaMeastro Jailbreak 2 10-09-10 10:09
nieuwe nav. met maps op iphone? manus Archief 1 12-12-08 07:55
Nav kaarten downloaden en offline gebruiken Verwijderde gebruiker iPhone Apps 4 03-07-08 23:29
Video: Nav N Go's iGO My Way 8 GPS op iPhone jochenandries Jailbreak apps en thema's 6 06-03-08 21:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.