iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   Camera connection kit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/117562-camera-connection-kit.html)

marcel132 07-05-12 12:11

Camera connection kit
 
Ik heb voor mijn nieuwe ipad2 een "Camera Connection Kit" (5 in 1) gekocht. Ik probeer dit toestelletje aan te sluiten met een SD-kaartje waarop mappen met foto's staan. Er gebeurt niets....

Ik zou aan de USB-poort ook een externe Wi-Fi-antenne willen aansluiten, maar daarvoor moet software geïnstalleerd worden. Kan ik dat doen? Er is installatiesoftware voor Mac bij de antenne.

Heeft iemand hier ervaring mee? DANK!

Guest-20180925190238 07-05-12 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel132 (Bericht 792639)
Ik zou aan de USB-poort ook een externe Wi-Fi-antenne willen aansluiten, maar daarvoor moet software geïnstalleerd worden. Kan ik dat doen? Er is installatiesoftware voor Mac bij de antenne.

Dat is om verschillende redenen absoluut onmogelijk.

mrboolean 07-05-12 12:47

Zijn die mappen gemaakt door je camera of heb je zelf wat mappen aangemaakt? De iPad herkent alleen SD kaarten met een DCIM map waarin je foto's staan. De meeste camera's maken die map zelf aan.

En wat betreft die Wi-Fi antenne. Een iPad is natuurlijk geen Mac waar je allerlei randapparatuur op kan aansluiten en drivers kan installeren. Dat gaat nooit werken.

marcel132 07-05-12 13:08

Bedankt voor de info.
Ik zal moeten leren leven met de beperkingen van dit systeem....
Ik had inderdaad zelf een map aangemaakt en daar de fotobestanden in geplaatst....
Misschien had ik toch beter een android toestel gekocht. Ik wist niet dat een apple vol beperkingen zit. Ik ben gewoon mappen aan te maken, te copieren, zelf te beslissen waar ik iets zet op mijn computer, overzicht te hebben en ook de hardware te installeren die ik wil. Als ik het goed begrijp kan dat allemaal niet bij Apple toestanden.

Guest-20180925190238 07-05-12 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel132 (Bericht 792651)
Ik ben gewoon mappen aan te maken, te copieren, zelf te beslissen waar ik iets zet op mijn computer, overzicht te hebben en ook de hardware te installeren die ik wil. Als ik het goed begrijp kan dat allemaal niet bij Apple toestanden.

Een iPad /iPhone is niet zo mapperig als een een Windows machine. Om veiligheidsredenen draait elke app in zijn eigen zandbakje ("Sandbox") en daar kunnen "mappen" aangemaakt worden als de app dit toestaat.

Kriskras overal "mappen" gaan aanmaken gaat dus niet op een iDevice. Of dat een beperking is is nog maar de vraag, misschien is het een beperking om een totale chaos te vermijden.

Op een Android toestel kan je ook niet zomaar Wi-Fi USB adapters gaan installeren, waar zouden die Linux drivers ook vandaan moeten komen?

Succes verder :)

marcel132 07-05-12 14:45

@Timocha
Bedankt voor het antwoord!
Ik heb speciaal een externe Wi-Fi antenne gekocht waar drivers bij zijn voor windows, linux en mac. Heb daarnet geprobeerd op een android toestel van een collega met de linux-driver en dat werkt perfect.

Mocht de mogelijkheid bestaan om de mac-driver geïnstalleerd te krijgen op de Ipad zou dit waarschijnlijk ook mogelijk moeten zijn.

Het is voor mij het eerste Apple toestel waar ik echt functioneel mee geconfronteerd wordt. Ik wou ook eens weten wat het was... Ik weet in principe wat ik doe, ben nog van de DOS-generatie, ben goed op de hoogte van mappenstructuren, installeren van programma's en aansluiten en configureren van hardware, maar dan wel onder windows en voel mij nu bijzonder beperkt in mogelijkheden met deze Ipad.

Ik zal er waarschijnlijk wel aan wennen.

ps: Ik vermoed dat printen ook alleen zal mogelijk zijn via bleutouth en niet via de USB-connector, klopt dat? Want ook voor de printer (USB-aansluiting) heb ik normaal mac-drivers.

ps2: Ik hoop dat ik niet te kritisch overkom, maar ben de Ipad aan het ontdekken en loop toch tegen wat opstakels aan.

XIII 07-05-12 14:51

Nogmaals: op een iPad kun je geen drivers installeren!

En de USB kit is alleen bedoeld om foto's in te lezen, niet om allerlei randapparaten te verbinden...

Guest-20180925190238 07-05-12 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel132 (Bericht 792664)
@Timocha
Bedankt voor het antwoord!
Ik heb speciaal een externe Wi-Fi antenne gekocht waar drivers bij zijn voor windows, linux en mac. Heb daarnet geprobeerd op een android toestel van

Met alle respect maar daar geloof ik nu echt niets van :confused:

Smartphones/Tablets met Android (een Linux Kernel) draaien op ARM-processoren. Voor elke ARM-processor is er een andere kernel en dus ook andere drivers. In die tientallen Android toestellen worden evenveel verschillende ARM-processoren gebruikt.

Bovendien, bij die Wi-Fi USB adapter zat een x86 (of x64) Intel driver die nooit op een ARM-processor zal draaien aangezien ARM een RISC processor is :)

Dit gezegd zijnde: succes verder :)

PS: Lees in PC-active nr. 258 - mei 2012 het artikel "ARM Platform heeft een minpunt" en dan meer bepaald de paragraaf "Rommelige Linux-code".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.