iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPad 1: Laad niet meer op, batterij vervangen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/120245-ipad-1-laad-niet-meer-op-batterij-vervangen.html)

sbams 13-06-12 16:57

iPad 1: Laad niet meer op, batterij vervangen?
 
Beste Forum Leden,

Even een korte vraag, waarbij wellicht dit bij een van jullie al is voorgekomen...

Ik bezit een iPad 1 Wi-Fi+3G 32GB, sinds ongeveer 2 weken laad de iPad niet meer op. Inmiddels is de batterij leeg en wat ik ook probeer op geen enkele manier krijg ik 'm opgeladen. Tevens als ik de adapter aansluit geeft de iPad geen enkel teken van leven (heb alle adapters die ik heb reeds geprobeerd)

Optie 1: De batterij is stuk en bij het vervangen van de batterij zal de iPad weer werken.
Optie 2: De iPad is door andere problemen levenloos geworden, vervangen van de batterij heeft geen zin. Weggooien die iPad.
Optie 3: Breng 'm naar een reparatiecentrum, welke raad je mij aan? (regio Amsterdam).
Optie 3.1: Breng 'm naar de Apple store en betaal op een Genius-wijze veel te veel geld om 'm weer aan de praat te krijgen.
Optie 4: Wat raad je mij aan te doen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bvd. Groet, Sander

Sjaakafhaak 13-06-12 17:09

heb ik ook gehad, bleek "alleen" de connector stuk te zijn... vaak kan je wel naar van die iphoen/ipad reparatie centrum, onderzoek vaak gratis, mits je daar later ook laat repareren.

sbams 13-06-12 17:12

Dank voor je reactie, klinkt als een logische mogelijke oorzaak.

wouter1981 13-06-12 17:21

Kun je er niet gewoon mee terug naar de verkoper?

sbams 13-06-12 17:28

@Wouter1981, ik ben terug naar iCentre gegaan, helaas werken ze daar niet echt mee... Volgens de medewerker geeft Apple alleen garantie/vervanging als je kunt aantonen dat je het probleem al sinds het begin hebt. Ik kan dit uiteraard niet aantonen; de batterij liep leeg en de iPad startte vervolgens niet meer op. Volgens deze medewerker kan hij de iPad opsturen en voor E50 'kijken' wat er mogelijk mee aan de hand is. Wellicht hebben andere forum leden dergelijke ervaringen, ik hoor ze graag.

wouter1981 13-06-12 17:48

Kijk hier eens naar.. Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is | ConsuWijzer

Ik weet ook uit eigen ervaring dat gelijk hebben en krijgen twee verschillende dingen zijn. Maar zelf (laten) repareren kan altijd nog. Succes!

sbams 13-06-12 18:28

Dank @wouter1981, goed punt!

gregre 07-08-12 21:55

Mijn zoontje heeft met zn geld op Koninginnedag verdiend via marktplaats een 2e hands IPAD1 gekocht. Zo verdrietig nu de kleine man. Hij laadt heel heel langzaam op. Ik heb het met 2 verschillende kabels geprobeerd. Ben ff radeloos. Heeft iemand een checklist van dingen die er mis kunnen zijn. Hij zit al 4 dagen in t stopcontact en is voor 36% opgeladen. Toen ik het voor hem bestelde deed hij t gewoon. Verkoper had wel alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hij laadt dus heel heel langzaam op. Wie helpt mijn kleine man.

Guest-20180925190238 07-08-12 22:06

Het lijkt er op dat de twee accucellen niet meer gebalanceerd zijn. Probeer het volgende eens:

1) Haal de iPad van de lader;
2) Doe een harde reset (aan/uit knop en thuisknop gelijktijdig indrukken tot het witte appeltje verschijnt);
3) De iPad gaat nu rebooten en het accupack kalibreren;
4) Sluit de iPad aan het stroomnet aan met de juiste lader, dus de originele iPad lader van 10 W (2A @ 5V);
5) Laat de iPad opladen tot 100%:
6) Als 100% capaciteit bereikt is dan laat de iPad nog een uur aan de lader. De accucellen worden nu gebalanceerd;
7) Voer opnieuw een harde reset uit om het accupack nogmaals te kalibreren;

Succes gewenst :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.