//

Camera Connection Kit - Van ipad naar usb

Camera Connection Kit - Van ipad naar usb discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Binnenkort ga ik op vakantie en wil ik volop gebruik gaan maken van mijn Camera Connection Kit (CCK). Er zijn een aantal dingen die ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-12, 11:36
Tommilio Tommilio is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 15
Standaard Camera Connection Kit - Van ipad naar usb

Binnenkort ga ik op vakantie en wil ik volop gebruik gaan maken van mijn Camera Connection Kit (CCK). Er zijn een aantal dingen die ik wil doen:

- films kijken vanaf usb/wireless storage app (waarbij ik ze niet eerst hoef over te zetten naar de ipad)
- foto's overzetten van sd kaartjes naar ipad om daar ze te bekijken (liever niet overzetten naar de ipad kan wel)
- foto's overzetten van de ipad naar usb/wireless storage app

Vooral het laatste vraag ik mij af of dit mogelijk is of niet en hoe dat werkt. Heeft iemand hier een goede tutorial voor, is jailbreaken verplicht dan ja/nee. Het liefst wil ik gewoon een soort windows explorer hebben wat handig werkt, maar zoiets verwacht ik niet dat beschikbaar is Het zo min mogelijk hoeven over te zetten naar de ipad is natuurlijk om zoveel mogelijk ruimte daar over te laten voor apps.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-12, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Lees in onderstaande link eens wat je allemaal met de Camera Connection Kit, met de nadruk op "Camera", kan doen.

Apple iPad Camera Connection Kit - Apple Store (Nederland)

Ik vrees dat sommige dingen die jij met de CCK wil doen niet gaan werken.

Succes verder
  #3  
Oud 03-08-12, 13:24
Tommilio Tommilio is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 15
Standaard

Opgelost kan door bv te jailbreaken en dan ifile te gebruiken...films/mp3tjes overzetten geen probleem....hier kan een slotje op
  #4  
Oud 03-08-12, 13:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommilio Bekijk bericht
Opgelost kan door bv te jailbreaken en dan ifile te gebruiken...films/mp3tjes overzetten geen probleem....
...als user "root" is geen probleem denk je Hoe dan ook, als het voor jou opgelost is, is het opgelost
  #5  
Oud 11-08-12, 16:48
Chriskras Chriskras is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard foto's en connection kit

Ik heb gisteren een i Pad 2 en een connection kit gekocht. Foto's overzetten van een sd kaart naar de i Pad lukt. Mijn vraag is nu:hoe kan ik foto's van de pad terug op de sd kaart zetten? Of gaat dat sowieso niet ?
  #6  
Oud 15-08-12, 12:57
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

volgens mij kan dat niet, je kunt wel foto's importeren, maar exporteren lukt niet, helaas.
  #7  
Oud 15-08-12, 14:57
henrie013 henrie013 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 14
Standaard

Kan je ook foto's eerst op sd kaart zetten vanaf laptop en zo op de ipad plaatsen ?
  #8  
Oud 15-08-12, 15:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henrie013 Bekijk bericht
Kan je ook foto's eerst op sd kaart zetten vanaf laptop en zo op de ipad plaatsen ?
Dat kan als je op de SD-kaart de mappen DCIM -> 100APPLE aanmaakt en daar de foto's inzet.

100APPLE mag ook 100NIKON, 100CANON, 100SONY, enz... zijn.
  #9  
Oud 15-08-12, 15:09
henrie013 henrie013 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 14
Standaard

Als ik dat probeer in te voeren dan zegt hij dat ik > dit teken niet in bestandsnaam mag voorkomen.

Doe ik wat fout ?
  #10  
Oud 15-08-12, 15:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henrie013 Bekijk bericht
Doe ik wat fout ?
Ja

Maak eerst een map DCIM aan. Open de map DCIM en maak in de map DCIM een submap 100APPLE aan. Zet de foto's in de submap 100APPLE.
  #11  
Oud 15-08-12, 15:57
henrie013 henrie013 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 14
Standaard

Heb ik gedaan en nu ziet hij alleen maar foto's die ik met de fotocamera heb gemaakt en niet de foto's die er nog extra bij heb gezet via laptop.......
  #12  
Oud 15-08-12, 16:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Geef om te testen een paar van die toegevoegde foto's eens dezelfde prefix als die van de camera.

Dus IMG_xxxxx.jpg, of DSC_xxxxxx.jpg, enz.... De foto's moeten wel in JPEG formaat zijn.
  #13  
Oud 15-08-12, 17:06
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan als je op de SD-kaart de mappen DCIM -> 100APPLE aanmaakt en daar de foto's inzet.

100APPLE mag ook 100NIKON, 100CANON, 100SONY, enz... zijn.
Waarom zo moeilijk? Als de vraagsteller (henrie013) al een laptop heeft, met de mogelijkheid om SD te lezen, dan kan iTunes (via USB) toch gewoon zorgen voor de overzetting van de foto's? Overigens begrijp ik uit de vraag "Kan je ook foto's eerst op sd kaart zetten vanaf laptop en zo op de ipad plaatsen ?" dat de foto's sowieso al op de laptop staan, dus die tussenstap van SD is helemaal niet nodig in deze. iTunes is je vriend.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #14  
Oud 15-08-12, 17:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Waarom zo moeilijk?
De vraag was:

Citaat:
Kan je ook foto's eerst op sd kaart zetten vanaf laptop en zo op de ipad plaatsen ?
En daar heb ik op geantwoord

Citaat:
dat de foto's sowieso al op de laptop staan, dus die tussenstap van SD is helemaal niet nodig in deze. iTunes is je vriend.
iTunes zet niet je originele foto's over maar kopijen die aangepast zijn aan de resolutie van de iPad. Die aangepaste plaatjes staan dan in iPod Photo Cache om verder te synchroniseren met de iPad.

Misschien wil de vraagsteller liever zijn foto's in originele resolutie op de iPad. Mag dat van jou?
  #15  
Oud 15-08-12, 17:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Misschien wil de vraagsteller liever zijn foto's in originele resolutie op de iPad. Mag dat van jou?
Of dat van mij mag, doet niet ter zake.
De vraagsteller is niet duidelijk in de vraagstelling, daarom kies jij ook voor bovenstaande zin met "misschien" te beginnen. Ik persoonlijk begrijp je verhaal van kopieën e.d., maar daar gaat 't niet om. Een duidelijke vraag zorgt voor een duidelijk, zo mogelijk zelfs eenduidig, antwoord. En de vraag zelf moet eenduidig zijn en niet interpreteerbaar door een eventuele beantwoorder.
Zoals de vraag nu is, geven wij namelijk beiden een prima antwoord, met ander resultaat.

Laatst gewijzigd door Buur; 15-08-12 om 18:10.
  #16  
Oud 15-08-12, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Een duidelijke vraag zorgt ook voor een duidelijk, zo mogelijk zelfs eenduidig, antwoord.
Als wij alle onduidelijke vragen onbeantwoord laten kunnen we het forum sluiten

Dat was het wat mij betreft. Succes verder met die semantische analyses
  #17  
Oud 15-08-12, 18:16
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als wij alle onduidelijke vragen onbeantwoord laten kunnen we het forum sluiten

Dat was het wat mij betreft. Succes verder met die semantische analyses
Niks semantisch aan. Ik geef alleen aan dat mijn antwoord net zo goed een goed antwoord was als jouw antwoord. En dan mag de originele vraagsteller bepalen wat de werkwijze (afhankelijk van het gewenste resultaat) gaat worden.
  #18  
Oud 18-08-12, 19:44
Chriskras Chriskras is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Oh jongens voor mij klinkt het allemaal een beetje chinees
k zal nog veel moeten proberen (als ik tijd en zin heb)
alvast bedankt voor de info
  #19  
Oud 07-11-13, 00:04
Monique02 Monique02 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard I-tunes en foto's

Hallo, hoe komt het dat ik in i-tunes alleen mijn muziek zie en niet mijn foto's kan vinden? Ik heb foto's gestuurd, maar kan ze niet terugvinden. Ik wil ze overzetten naar mijn I-pad, maar hoe kan ik dat doen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad 2 video via camera connection kit peterpijpelink iPad accessoires en onderdelen 12 14-06-12 22:46
Canon Camera en Connection kit op Ipad Paraic iPad algemeen 18 10-02-12 11:31
ipad camera connection kit video didelf iPad accessoires en onderdelen 1 30-01-11 10:58
Apple iPad Camera Connection Kit i.c.m. hd niels323f iPad accessoires en onderdelen 1 14-11-10 23:44
iPad Camera Connection Kit VisionRoy iPad accessoires en onderdelen 216 15-10-10 08:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.