//

Mini Ipad opladen met IPad2 oplader???

Mini Ipad opladen met IPad2 oplader??? discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een vraag of de batterij beschadigd kan raken van de Mini IPad als deze met de lader van de IPad2 geladen wordt? De IPad2 lader ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-12, 13:31
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard Mini Ipad opladen met IPad2 oplader???

Een vraag of de batterij beschadigd kan raken van de Mini IPad als deze met de lader van de IPad2 geladen wordt?
De IPad2 lader kan 12 watt leveren en de Mini lader ongeveer de helft.
Ofwel de laadstroom naar de mini zal dan ongeveer 2X zo hoog worden.

Hieraan gerelateerd is de opmerking / vraag of het kwaad kan om een Ipod op te laden met een Ipad2 lader? Het laden van de Ipod gaat schat ik 10X zo snel, en wordt redelijk warm. Ik kan me niet voorstellen dat de accu daar geen optater van krijgt (heb ik dan ook maar 1X gedaan).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-12, 13:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het beste en het veiligste is om elke iDevice met de bijbehorende lader op te laden.

Lithium-Polymer cellen/packs vinden het niet zo leuk om met een te hoge of te lage laadstroom opgeladen te worden. En indien je dat vaak genoeg wel doet mag je vroeg of laat in één van de tientallen "batterijproblemen" topics op dit forum aanschuiven.
  #3  
Oud 25-11-12, 14:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

O, ik dacht dat een iDevice zijn eigen laadstroom onderhandeld met een oplader: dus te hoge stroom aanbod: 'doe mij maar de helft' - 'OK' en te lage stroom: 'hebt u niet méér?' - 'Nee, sorry' - 'Ok, dan laad ik mezelf niet op'.

Silly me 😁
  #4  
Oud 25-11-12, 14:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Het laden van de Ipod gaat schat ik 10X zo snel, en wordt redelijk warm.
Die warmte zal dan wel het resultaat zijn van de heftige onderhandelingsgesprekken
  #5  
Oud 25-11-12, 14:44
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Waarom beveelt Apple dan de 12w adapter aan?
Die op de website duidelijk vernoemt dat hij geschikt is voor alle i-devices !
  #6  
Oud 25-11-12, 14:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk bericht
Waarom beveelt Apple dan de 12w adapter aan?
Goede vraag Waarom levert Apple bij elk iDevice een heel specifieke lader en niet een universele lader?
  #7  
Oud 25-11-12, 16:16
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Goede vraag Waarom levert Apple bij elk iDevice een heel specifieke lader en niet een universele lader?

Bij mijn iphone en Ipad mini worden dezelfde laders geleverd (5W), alleen bij mijn ipad (12W) zit een ander type.

Maar Timosha, waarom legt Apple dan uit op zijn support pagina dat je de 12w lader van de Ipad ook kunt gebruiken icm met de Iphone of Ipad mini. http://store.apple.com/nl/product/MD...-12-w?fnode=3c

Als dit slecht is kan ik me niet voorstellen dat ze dit adviseren, juist omdat dit extra verkoop genereert.
Stel je iphone lader is stuk, dan kun je ook je ipad oplader gebruiken ipv dat je een nieuwe Iphone (5W) lader aanschaft.
  #8  
Oud 25-11-12, 16:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Bij mijn iphone en Ipad mini worden dezelfde laders geleverd, alleen bij mijn ipad zit een ander type.
Bij mij is het nog iets anders: de laders van de iPhones zijn 5 Watt, die van de iPad 1 10 Watt en die van de iPad 4 12 Watt. Drie verschillende dus.
  #9  
Oud 25-11-12, 16:25
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij mij is het nog iets anders: de laders van de iPhones zijn 5 Watt, die van de iPad 1 10 Watt en die van de iPad 4 12 Watt. Drie verschillende dus.

Ja ok, maar Appple beweert dat je met de 12W alle devices die jij noemt op kunt laden.
In theorie zul je misschien bets gelijk hebben, alleen probeer ik dan te begrijpen waarom Apple dit zo dan adviseert als het eigenlijk niet goed is voor je device.
  #10  
Oud 25-11-12, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Maar Timosha, waarom legt Apple dan uit op zijn support pagina dat je de 12w lader van de Ipad ook kunt gebruiken icm met de Iphone of Ipad mini. Apple USB-lichtnetadapter van 12 W - Apple Store (Nederland)
Is dat dezelfde lader die standaard met de iPad 3/4 wordt meegeleverd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
In theorie zul je misschien bets gelijk hebben, alleen probeer ik dan te begrijpen waarom Apple dit zo dan adviseert als het eigenlijk niet goed is voor je device.
Ik zie op een iPhone 4 met jailbreak en Battery Logger Plus dat die iPhone wordt opgeladen met 2.000 - 2.100 mA en dat vind ik niet leuk. En dit zowel met de 10 W als 12 W lader.
  #11  
Oud 25-11-12, 16:34
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik heb ze er eens bijgepakt, ik heb bij mijn Iphone 5 een A1400 Lader, 5V 1Amp lader
Bij mijn ipad 3 zit een 10W 5,1V 2.1Amp lader
Bij mijn Mini zit een US stekker rmet 5V 1amp (A1265 ) lader, hiervoor gebruik ik nu de lader van mijn Iphone 5.

Maar wil ik dus een soort van universele lader dan kan ik het be4ste de 12w versie nemen, want volgens APple is deze geschikt voor alle type devices die ik heb.
  #12  
Oud 25-11-12, 16:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Maar wil ik dus een soort van universele lader dan kan ik het be4ste de 12w versie nemen, want volgens APple is deze geschikt voor alle type devices die ik heb.
Misschien ben ik te veel een "pietje precies" als het om Lithium-Polymer cellen gaat. Een soort van beroepmisvorming of zoiets. Ik heb te veel LiPo cellen zien exploderen door foutieve oplading.

Waarschijnlijk zal het bij Apple niet zo'n vaart lopen aangezien Apple nogal zeer grote veiligheidsmarges aanhoudt.

Maar een LiPo cel van 1.400 mA (iPhone 4) laden met 2.100 mA vind ik nog steeds niet leuk want dat is veel meer dan de toegestane 1C.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 25-11-12 om 17:23. Reden: Syntax
  #13  
Oud 25-11-12, 16:57
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

dus als ik het goed begrijp is het advies van een (ervarings) deskundig, beter niet laden met een zwaardere lader opladenindien dit niet noodzakelijk is. En dus eigenlijk alleen de mee geleverde lader gebruiken.
Moet eigenlijk nog een lader hebben voor mijn mini, gebruik nu de iphone 5 lader. Maar das niet heel handig,
  #14  
Oud 25-11-12, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
En dus eigenlijk alleen de mee geleverde lader gebruiken.
Ik doe dat zo. Maar wat ik doe is niet per definitie het evangelie

Misschien is dat dan wel de reden dat ik nog nooit een "batterijprobleem" had. Zelfs niet met een "oude" iPhone 3GS OB. De accu van dat ding heeft nog steeds 96% van de ontwerpcapaciteit, wat heel goed is na al die tijd.

Ik lees heel veel topics van forumleden die na één jaar al de accu moeten vervangen. Dat is bij mij dus nog nooit gebeurd.

/offtopic/
En als ik voor professionele doeleinden andere LiPo cellen/packs moet laden stel ik op de computerladers heel nauwkeurig de laadstroom in op 1C.
/ontopic/
  #15  
Oud 25-11-12, 18:41
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Goede discussie. Denk dat Apple dit wel makkelijk opvat, om de 12 Watt lader zelfs voor een Nano aan te raden etc.
Eigenlijk best wel jammer dat er in ieder product geen 1C stroom regulator zit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPhone opladen met iPad oplader francebramie iPhone accessoires en onderdelen 8 15-10-12 22:06
Opladen ipad2 jan142 iPad accessoires en onderdelen 2 12-01-12 17:38
Oplader Ipad2 Berryvz iPad algemeen 17 04-01-12 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.