iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   is er een veilig schoonmaakmiddel voor mijn Ipad Mini. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/133469-veilig-schoonmaakmiddel-voor-mijn-ipad-mini.html)

DavePlugge 17-01-13 17:38

is er een veilig schoonmaakmiddel voor mijn Ipad Mini.
 
Ik krijg begin volgende week mijn Ipad Mini. Ik heb al een case besteld en ik heb besloten om geen screenprotector te nemen, dit laatste wil ik niet doen omdat ik begrepen heb dat er al een beschermlaag op zit en je deze er anders mee verpest. Verder ben ik altijd er zuinig op mijn spullen. Mijn Smartphone (geen Apple) heeft ook geen krassen. Zo af en toe zit er wat hardnekkiger vuil op welke ik er niet met een droog doekje af krijg en maak het dan schoon met een beldschermreiniger. Is er een reiniger die ik veilig kan gebruiken op mijn Mini zonder die beschermlaar aan te tasten?

Guest-20180925190238 17-01-13 17:40

Ik gebruik daar babydoekjes voor. Die heten "Schone Snoetjes" of zoiets. Ik weet niet of die in Holland dezelfde naam hebben.

KvdS 17-01-13 18:45

Ook de brillen doekjes werken uitstekend.

jemmie 17-01-13 20:29

Ik zweer bij microvezel doekjes .-)

Tvanbale 20-01-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DavePlugge (Bericht 869209)
Ik heb al een case besteld en ik heb besloten om geen screenprotector te nemen, dit laatste wil ik niet doen omdat ik begrepen heb dat er al een beschermlaag op zit en je deze er anders mee verpest.

Welke bescherming zit er standaard op het scherm?

Ook hier komt de mini over een paar weken binnen, en de screenprotector ligt hier al klaar, maar ben nu wel benieuwd naar wat er dan standaard op het scherm zou zitten wat beschadigd zou worden door een screenprotector

Guest-20180925190238 20-01-13 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tvanbale (Bericht 869742)
Welke bescherming zit er standaard op het scherm?

Oleophobic coating.

http://voices.yahoo.com/what-does-ol...e-4007339.html

Tvanbale 20-01-13 13:49

Aha, maar dit zit nog steeds op de Apple producten?
De 3G is inmiddels al wat jaartjes oud...

Als ik het Ipad scherm van de Ipad4 van mijn vrouw zie, zitten daar toch regelmatig vingers e.d. op.
Krassen nog niet waargenomen.

De screenprotector zal ik (en ik neem aan de meeste mensen) vooral gebruiken om krassen tegen te gaan.

Guest-20180925190238 20-01-13 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tvanbale (Bericht 869754)
Aha, maar dit zit nog steeds op de Apple producten?

Yep :)

Lipophobicity - Wikipedia, the free encyclopedia

peterp0st 20-01-13 14:37

En Apple gebruikt GorillaGlass in haar iOS producten dat is zeer krasbestendig.

Tvanbale 25-01-13 10:03

Door de verschillende verhalen ben ik toch benieuwd wie er een screenprotector gebruikt en wie niet.

Nu gaat het mij uiteraard niet om de namen e.d. maar de ervaringen van het wel gebruiken en het niet gebruiken en de waarom's.

Ik ben 'bang' dat geen gebruik van een screenprotector ertoe zal leiden dat er sneller krassen komen op het scherm, en dat wil ik voorkomen.

Mijn enige reden om een protector te gebruiken is het tegengaan van krassen.
Echter heb ik ook al wel gelezen dat het scherm zeer krasvast is en dat het gebruik van een protector feitelijk overbodig is.

Hoe denken jullie hierover? En/of wat zijn jullie ervaringen m.b.t. screenprotectors?

wouter1981 25-01-13 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DavePlugge (Bericht 869209)
Is er een reiniger die ik veilig kan gebruiken op mijn Mini zonder die beschermlaar aan te tasten?

Apple geeft aan dat je een droge doek moet gebruiken: Apple-producten reinigen

DavePlugge 25-01-13 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tvanbale (Bericht 870828)
Door de verschillende verhalen ben ik toch benieuwd wie er een screenprotector gebruikt en wie niet.

Nu gaat het mij uiteraard niet om de namen e.d. maar de ervaringen van het wel gebruiken en het niet gebruiken en de waarom's.

Ik ben 'bang' dat geen gebruik van een screenprotector ertoe zal leiden dat er sneller krassen komen op het scherm, en dat wil ik voorkomen.

Mijn enige reden om een protector te gebruiken is het tegengaan van krassen.
Echter heb ik ook al wel gelezen dat het scherm zeer krasvast is en dat het gebruik van een protector feitelijk overbodig is.

Hoe denken jullie hierover? En/of wat zijn jullie ervaringen m.b.t. screenprotectors?

Deze discussie gaat over het gebruik van reinigingsmiddelen. Jij brent een ander onderwerp aan, hier moet je dus een niewe discussie voor starten.

dzep 22-02-13 23:40

Never brillendoekjes gebruiken, Hier zit alcohol in dat de coating van je pad kan beschadigen.

Gebruik liever een spray waar je tv"'s en monitoren mee schoon maakt. opspuiten en met een microdoek droog wrijven.

suzuki2002 23-02-13 19:57

Ik heb wel eens reclame gezien waarbij je deze gewoon in de vaatwasser kan stoppen

Rav3n 23-02-13 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 870855)
Apple geeft aan dat je een droge doek moet gebruiken: Apple-producten reinigen

Psies.
Mn iphone's (3G, 3Gs, 4, 4S en nu 5) altijd met een schone zachte doek opgewreven.
M'n ipad idem ...
Altijd een schoon scherm en nog NOOIT 1 krasje erop gehad (ZONDER screenprotector).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.