iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   Goede oordopjes (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/45409-goede-oordopjes.html)

tomk94 09-10-09 14:58

Goede oordopjes
 
Hallo allemaal!

Ik heb hier een iPod touch 2G liggen, met kappote apple oorfdopjes. Ik heb in 1 jaar(iets minder zelf) 3 kappote apple oordopjes gehad, en daarom zoek ik weer naar een vervanger, maar dit keer niet ontvangen.

Voordat ik naar oordopjes ben gaan zoeken, heb ik een aantal eisen opgesteld:
-In-Ear
-Play/pause, next/previous, volume up/volume down knoppen op oordopjes(dit zit nu ook op mijn oordopjes, en kan niet meer zonder)
-Goede bouwkwaliteit
-Prijs van ~20-30 euro.

Na wat zoekwerk ben ik op de Creative EP-630i gekomen. Deze voldoet aan de meeste eisen. Ik zoek nu alleen nog mensen met ervaring van deze oordopjes. Ik weet namelijk niet of de bouwkwaleit hiervan goed is, en of hij naast de play/pause knoppen die erop zitten ook nog volume up/down en next/previous knoppen heeft.

Weet iemand dit misschien, en als je betere weet kun je het natuurlijk ook aanraden:)

T.

ButcherJF 09-10-09 15:11

Lees dit topic eens door en kijk ook rustig rond in de rest van dat deel van het forum.

apotheosis 09-10-09 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomk94 (Bericht 363102)
Hallo allemaal!

Ik heb hier een iPod touch 2G liggen, met kappote apple oorfdopjes. Ik heb in 1 jaar(iets minder zelf) 3 kappote apple oordopjes gehad, en daarom zoek ik weer naar een vervanger, maar dit keer niet ontvangen.

Voordat ik naar oordopjes ben gaan zoeken, heb ik een aantal eisen opgesteld:
-In-Ear
-Play/pause, next/previous, volume up/volume down knoppen op oordopjes(dit zit nu ook op mijn oordopjes, en kan niet meer zonder)
-Goede bouwkwaliteit
-Prijs van ~20-30 euro.

Na wat zoekwerk ben ik op de Creative EP-630i gekomen. Deze voldoet aan de meeste eisen. Ik zoek nu alleen nog mensen met ervaring van deze oordopjes. Ik weet namelijk niet of de bouwkwaleit hiervan goed is, en of hij naast de play/pause knoppen die erop zitten ook nog volume up/down en next/previous knoppen heeft.

Weet iemand dit misschien, en als je betere weet kun je het natuurlijk ook aanraden:)

T.

Als je belg bent;in mediamarkt in bv oostakker heb ik daar iphone oortjes gekocht en dit voor 20 euro en deze speelden veel beter en duidelijker af dan de originele oortjes.
Alleen;de eisen die je vraagt zaten er volgens mij helaas niet (allemaal) op.

juliantomoriati 11-10-09 19:00

Hoi!

Voor 20-30 euro kun je inderdaad oordopjes kopen met een aardige geluidskwaliteit. Ik weet alleen niet of je voor die prijs doppen kan kopen met de andere eisen.

Voor een euro of 40-50 heb je sennheisers die een nog betere geluidsweergave hebben. Waarschijnlijk heb je voor die prijs ook doppen die aan je eisen voldoen, maar of er een volume knop op zit weet ik niet.

Ik gebruik zelf V-Moda's. Die liggen alleen ver buiten de prijsklasse die je opnoemt, maar ze zijn wel super. De kabelbreukverhalen zijn inmiddels opgelost en ik gebruik de mijne al ongeveer een jaar (en nog steeds meer dan tevreden mee). Een minpuntje (als ik je eisen zo lees) is dat deze geen volume knop heeft.

Misschien ook een tip om via de iPhoneclub webshop eens naar doppen te gaan kijken. Ze hebben daar verschillende oordopjes in alle soorten en maten.

jonathan1993 30-10-09 21:43

AKG K317, zijn 45 euro maar echt prctig geluid, enige nadeel voor sommige dan misschien is dat het een zogeheten lanyard design is gewoon een soort koord om je nek. Ik moet zeggen het went zeker. Bij die oortjes lijkt het alsof je met een koptelfoon op loopt.

Succes ermee!

DenzelM 07-02-12 16:33

Goede oordopjes?
 
Aangezien mijn Apple oordopjes niet helemaal super meer zijn en ik de geluidskwaliteit ook niet helemaal top vind ben ik op zoek naar nieuwe oordopjes. Weten jullie nog goede? Of hebben jullie goede ervaringen met bepaalde merken / types? Ik wil ongeveer 20 tot 50 euro aan uitgeven.

Yvonne H 22-02-12 15:20

Ik heb de samsung oordopjes geprobeerd die zitten echt beter in het oor.
Dat zijn de oordopjes die ook bij de nieuwe samsung galaxy note zitten.
Misschien heb je daar wat aan?
:d

iphone1997 24-02-12 15:48

Dr. Dre !!! :D

denbear 26-02-12 14:13

Sennheiser CX300 II (gaat wel iets boven het budget)

Ik ga niet zeggen dat de Dr. Dre's niet goed zijn, ze zijn alleen geschikt voor een specifieke doelgroep is mijn mening. Vooral muziek met daarin veel bass-geluiden hebben baat bij zulke oordopjes. Verder zijn de CX300 II ook geoptimaliseerd voor bass. Wanneer je geen extra versterkte bass wenst, zou ik eens kijken naar de hogere modellen van Sennheiser. Zelf ben ik recentelijk overgestapt naar de CX880 en ik heb hiervan tot dusver nog geen spijt. Persoonlijk, vind ik de bass (zonder extra versterking) natuurlijker overkomen. Verder ligt het bereik van de hoge en midden tonen naar mijn gevoel ook hoger (en dus beter).

Merlijn3 05-03-12 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone1997 (Bericht 774007)
Dr. Dre !!! :D

Gewonnen bij Qmusic vorige week :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.