iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPad Camera Connection Kit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/61682-ipad-camera-connection-kit.html)

copyfile 10-08-10 00:36

Weet iemand of er buiten de apple store online nog andere online winkels zijn die de camera kit hebben ? Heb op dit moment even geen limiet over op mijn creditcard dus kan niet bij apple zelf bestellen :( (of kan je bij apple anders betalen, nee toch ?)

Ik heb die van mij gekocht via eBay ;)

Redondo1982 10-08-10 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 524088)
Weet iemand of er buiten de apple store online nog andere online winkels zijn die de camera kit hebben ? Heb op dit moment even geen limiet over op mijn creditcard dus kan niet bij apple zelf bestellen :( (of kan je bij apple anders betalen, nee toch ?)

Ja, via overboeking. Heb ik ook gedaan. Ben niet zo'n fan van een CC.

Henk Schaap 10-08-10 11:16

usb ingang
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bas.wevers (Bericht 521497)
Het is een USB ingang en geen uitgang. Je wel kan m.b.v. de composite kabel je iPad aansluiten op de TV.

Dit is niet geheel juist. Eerder liet iemand al weten dat je er ook usb speakers op kunt aansluiten.

Dus de CCK werkt zowel in- als uitgaand. Ik heb het zojuist geprobeerd met Logitech luidsprekers en dat werkt verbluffend goed.

ibert 10-08-10 14:23

Probleem: wanneer ik de camera connection kit gebruik ism met Ifile van Cydia, wordt hierna de standaard photo import functie van ipad foto album niet meer geactiveerd als ik een sd card met foto's aansluit. pas als ik de ipad opnieuw opstart (reset) dan wordt de foto import functie weer geactiveerd.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee ?

Rene3g 11-08-10 07:07

Ik heb hem inmiddels ook binnen!! Erg handig, vindt het ook leuk dat je er een USB toetsenbord op kan zetten, werkt perfect!

shapezzz 11-08-10 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 524088)
Weet iemand of er buiten de apple store online nog andere online winkels zijn die de camera kit hebben ? Heb op dit moment even geen limiet over op mijn creditcard dus kan niet bij apple zelf bestellen :( (of kan je bij apple anders betalen, nee toch ?)

Ik heb die van mij gekocht via eBay ;)

djepie 11-08-10 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ibert (Bericht 524854)
Probleem: wanneer ik de camera connection kit gebruik ism met Ifile van Cydia, wordt hierna de standaard photo import functie van ipad foto album niet meer geactiveerd als ik een sd card met foto's aansluit. pas als ik de ipad opnieuw opstart (reset) dan wordt de foto import functie weer geactiveerd.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee ?

Geen problemen met fotogebeuren van iPad. Alleen de vraag hoe ik snel heel album of alle foto's van een dag kan wissen.

jeroenjansen80 12-08-10 22:28

Ik ben vandaag gebeld door de Apple reseller in Amersfoort en ik kan mijn connection kit ophalen. Helaas een beetje te laat voor mijn vakantie (5 weken) maar morgen heb ik um tenminste.

edaldus 15-08-10 13:45

Bij de MAC zaak in Rotterdam Centraal station groothandelsgebouw.
Gelijk het station uit en dan rechts zit deze zaak door de bouw daar een beetje verscholen,dus loop naar dat groothandelsgebouw had verleden vrijdag nog 35 op voorraad.
Gr.
Ed

SPehlivan 15-08-10 17:24

Een vraagje over de camera connetion kit. Ik doe mijn sd kaart erin maar hij zegt dat het niet wordt ondersteund moet ik een bepaald formaat gaan maken ntfs of fat32?

edaldus 15-08-10 17:41

Maak volgens mij niet uit ntsf of fat 32 .
Foto,'s die ik op sd kaart zet vanaf de PC pakt hij niet,wat er aan makkeerd ben ik nog niet uit.
Ik heb het nog niet kunnen uitbroberen met een SD kaart die gelijk uit de camera komt
Als het goed is moet dat geen probleem zijn,morgen heb ik mijn camera weer terug en kan ik het uitproberen.

francebramie 16-08-10 11:06

Wat ik altijd doe is de kaart gewoon direct in de camera zelf te formateren, dan weet je zeker dat hij werkt.

Heeft er al iemand de CCK met een USB webcam geprobeerd?

henkjobse 17-08-10 00:22

Iemand nog een idee voor camera connection kits omgeving breda of eindhoven? Bij de MM Breda zijn ze op en verwachten ze eind deze week een levering, maar dat weten ze niet zeker.

desmodus 17-08-10 16:40

Je kunt dus foto's van de SD kaart naar de iPad kopieren, maar kan je ook van de iPad naar de SD kopieren?

Werkt een USB stick trouwens, als je die in de USB port plugt?

marcoryn 19-08-10 09:33

Ik weet niet of het al behandeld is, maar is het met je kit mogelijk om je iPhone aan te sluiten en daar je fotoos vanaf te trekken(lees ik namelijk hier tegenstrijdige berichten over)?
En om fotoos van een externe 2,5 inch HD af te halen en te uploaden naar je iPad?

Xenn0X 19-08-10 11:06

iphone aankoppelen kan maar dacht alleen de 3gs en iphone 4.
externe hdd kan alleen met jailbreak en dat is nog niet released.

Peter_1 19-08-10 20:19

Ik krijg de melding : 'Dit accessoire wordt niet door de iPhone herkend'

jeanlemasn 20-08-10 00:02

@ henkjobse, Kijk even op marktplaats staan ze op voor 27,00 werkt perfect!

freestyle4all 23-08-10 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 536900)
Ik weet niet of het al behandeld is, maar is het met je kit mogelijk om je iPhone aan te sluiten en daar je fotoos vanaf te trekken(lees ik namelijk hier tegenstrijdige berichten over)?
En om fotoos van een externe 2,5 inch HD af te halen en te uploaden naar je iPad?

A: iPhone aansluiten gaat prima. Die wordt gewoon herkend als camera.
B: Nee. Niet op een manier die wij stervelingen begrijpen i.i.g.

freestyle4all 23-08-10 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 (Bericht 537859)
Ik krijg de melding : 'Dit accessoire wordt niet door de iPhone herkend'

Dat klopt. Dit accessoire wordt ook niet door de iPhone herkend.
Want hij is voor de iPad.

GoldRush 23-08-10 22:04

Vandaag met ups bezorgd en werkt als een speer met de Nikon d5000

Bejito 24-08-10 10:10

Hier was laatst een post op de frontpage van iemand die via de camera connection kit een externe gps-ontvanger aan zijn Ipad heeft ontvangen.

Weet nog iemand hoe dit juist in zijn werk ging of het zelf heeft getest?

-wtf- 24-08-10 10:31

Rare gang van zaken bij apple.
Camera kit 14-08 besteld staat er nu dat hij pas 30-08 verzonden word.
Als je nu kijkt bij apple staat er verzonden binnen 1-3 dagen.
Je kunt alleen in contact komen met een duur 0900 nummer.

GoldRush 24-08-10 13:04

Ik heb 2 weken moeten wachten tot de kit in huis was, dit stond overigens ook op de website en ach heb geduldig gewacht en was het eigenlijk al weer vergeten tot de deurbel ging gister avond:D

karterke 24-08-10 21:01

Aangekocht in officiele apple-winkel in parijs. Daar liggen ze met dozijnen.

bas.wevers 25-08-10 08:48

LJS heeft ze ook in Den Haag. Er lagen stapels, het is wel raadzaam even te bellen. Dat scheelt weer een ritje naar Parijs, hoewel dat een mooi excuus is om er heen te gaan.

-wtf- 25-08-10 11:35

In parijs wel nou ja dan word het wel een duur kitje...
En fransen zijn niet de gezeligste mensen:p

jeanlemasn 30-08-10 01:43

heeft iemand ervaring met de 2in1 ipad connection kit reader?

Marktplaats.nl > iPad Camera Connection Kit 2 in 1 Reader Nieuw - Computers en Software - Apple | Laptops

stringray 30-08-10 09:39

Gisteren besteld bij de Apple Store. Levering binnen 24 uur, dus ik hoop dat ze 'm vandaag/morgen afleveren.

Overigens op het officiële Apple Support forum een leuke discussie of die kit echt nodig is. Volgens de topic-starter zou je ook gewoon een normaal dock-snoertje moeten kunnen gebruiken i.c.m. een USB gender changer :-)

Apple - Support - Discussions - Did I waste my money? ...

samoerai 30-08-10 11:27

Levering van de kit is binnen een week, vandaag krijg ik een setje binnen, vorige week besteld via Apple online store.:d

_______________________________________________________________________
27 inch iMac, i7-2.93Mhz, 16GB, 1TB HD, 256GB SSD, iPad 64GB 3G, iPhone 4 32GB.

samoerai 31-08-10 16:50

Vandaag kit binnen gekregen, werkt inderdaad als een speer.

Ook leuk, mijn iMac toetenbord werkt ook gewoon via de kit, tikt toch wat sneller weg.:d

_______________________________________________________________________
27 inch iMac, i7-2.93Mhz, 16GB, 1TB HD, 256GB SSD, iPad 64GB 3G, iPhone 4 32GB.

marly 28-09-10 11:44

hoe werkt het?
 
hallo, vandaag is hier ook de connection kit binnen gekomen, maar uh... hoe werkt het?
De filmpjes zijn niet af te spelen op de iPad......!

Heb filmpjes op SD kaart gezet, en met CK in iPad gestoken. Importeren is niet gelukt, filmpjes zijn nu ook niet meer terug te vinden (ook niet meer op het kaartje). Ik hoop dat een van jullie de tip kan geven, want Wat Doe Ik Fout??

THNX, grtz Marly

-wtf- 28-09-10 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marly (Bericht 572126)
hallo, vandaag is hier ook de connection kit binnen gekomen, maar uh... hoe werkt het?
De filmpjes zijn niet af te spelen op de iPad......!

Heb filmpjes op SD kaart gezet, en met CK in iPad gestoken. Importeren is niet gelukt, filmpjes zijn nu ook niet meer terug te vinden (ook niet meer op het kaartje). Ik hoop dat een van jullie de tip kan geven, want Wat Doe Ik Fout??

THNX, grtz Marly

De camera kit herkent alleen filmpjes die aan de iPad standaard voldoen

marly 28-09-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -wtf- (Bericht 572139)
De camera kit herkent alleen filmpjes die aan de iPad standaard voldoen

Aha! En weet jij hoe ik kan zien of mijn filmpjes daaraan voldoen, of anders: weet jij wat het door iPad gewenste formaat is?

-wtf- 28-09-10 12:36

M4v en mov bestanden

marly 28-09-10 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -wtf- (Bericht 572166)
M4v en mov bestanden

;) THNX voor je hulp!!

GoldRush 30-09-10 17:45

Ik heb via mijn fototoestel filmpjes gemaakt en geïmporteerd via de kit (avi) en deze spelen gewoon af zonder problemen staan bij laatst geïmporteerd

Msim 01-10-10 23:42

Bij de mediamarkt, Rotterdam, Alexandrium zijn er rekken vol van deze kits.

Senaxx 02-10-10 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -wtf- (Bericht 572166)
M4v en mov bestanden

En met de nieuwe Vlc?

Sjeltur 02-10-10 14:18

@Senaxx - het gaat erom wat de Connection Kit kan herkennen.
VLC kan, als App, meerdere soorten aan - maar je Connection Kit gaat de bestanden van je kaart, waarschijnlijk, niet op de juiste plaats neerzetten...
(gokje van mij hoor)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.