iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPad Camera Connection Kit part 2: gebruik (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/66742-ipad-camera-connection-kit-part-2-gebruik.html)

jap74 03-08-10 16:59

iPad Camera Connection Kit part 2: gebruik
 
Ik heb vandaag per post de CKK ontvangen.

Ik heb een Canon camera waar een SD geheugenkaart in gaat.

Welke Camera connector zal ik gebruiken? Maakt dit nog verschil?

iScorpio 03-08-10 17:03

De ene heeft een USB ingang en bij de andere kan je geheugenkaartjes plaatsen. Dan is de keus toch niet zo moeilijk?

jap74 03-08-10 17:34

Goed.....zo komt mijn vraag wel heel dom over :o.

Ik had al in de gaten dat in de ene een USB zat en de ander een SD. Mijn vraag is of het qua kwaliteit uit maakt welke je gebruikt. Ik kan beide gebruiken, maar misschien is het beter om er in dat geval voor te kiezen om de SD versie te gebruiken.

Dan wordt de vraag al een stuk minder dom. Iedere Camera beschikt nl over een USB kabel. Waarom zou Apple dan toch een SD connector meeleveren?

Matthipad 03-08-10 17:52

Of omdat je dan niet naar een of andere kast moet lopen om het usb-kabeltje te gaan halen of voor mensen die hun usb-kabel verloren zijn.

dragonflyer 03-08-10 18:04

Is het ook mogelijk om hier weer een externe cardreader aan te hangen (die dan ook werkt)?
Ik heb namelijk verschillende kaartjes die ik wil gebruiken.
Kheb de CCK nog niet, is die al in de winkels verkrijgbaar?

jap74 03-08-10 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dragonflyer (Bericht 514008)
Is het ook mogelijk om hier weer een externe cardreader aan te hangen (die dan ook werkt)?
Ik heb namelijk verschillende kaartjes die ik wil gebruiken.
Kheb de CCK nog niet, is die al in de winkels verkrijgbaar?

Ergens in een threat hieronder (Camera Connection Kit) wordt dit besproken.

Ik las net de gebruiksaanwijzing (jaja, die zit er echt bij!). Hierin geeft Apple de briljante tip dat als je je USB cable niet meer hebt, je deze kunt kopen bij de fabrikant van je Camera.

Misschien moet ik minder denken en maar gewoon accepteren dat ik twee connectors heb om te gebruiken. Ik ga vooralsnog de usb versie bij mijn camera bewaren. Die werkt toch het makkelijkst, denk ik.

Kinsum 03-08-10 19:00

Sd gebruiken als je dat hebt, als je cf hebt gebruik je de USB kabel

ibert 03-08-10 21:02

SD gebruiken als je sd cards in je camera hebt. Anders usb voor compact flash en dergelijke.

Daarnaast usb voor memory sticks en te typen vanaf elk usb keyboard. Werktbals een trein.

Kan me niet voorstellen dat dit toeval is dat dit zomaar werkt. Apple moet dit weten maar vermeldt het uitdrukkelijk niet in de specs. Ze hopen vast weer op een hoop cult/scene in de media over de verborgen opties van de ipad ..... Slim .....

jap74 03-08-10 22:29

Super! Ik ben er uit. Hardstikke bedankt. Ik gebruik de SD voor de camera. Ik had het tegelijk ook even op het Apple gebruikersForum geplaatst. Die gaven hetzelfde antwoord.

if you have the choice, use SD. Not all camera's support high speed usb 2.0 and some camera's may not work correctly with the connection kit. Also, as noted above, your camera needs to have a good charge during the transfer. Now, if your camera only supports compact flash, you are stuck with the camera connection.

Hans1908 04-08-10 00:10

Vanavond een beetje gespeeld met de kit.
Het uitlezen van sd kaartjes ben ik tevreden over, gaat eigenlijk precies zoals ik had gehoopt.
Daarnaast is het ook een super groot pluspunt dat overige hardware ook herkend wordt; toetsenbord, usb-headset, morgen even een bluetooth muisje testen mbv btstackmouse.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.