//

Tips voor Ipad op reis en externe HDD via Connection Kit

Tips voor Ipad op reis en externe HDD via Connection Kit discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Over 2 weken gaan wij voor 3 weken naar Thailand. Mijn vriendin wilde eigenlijk de laptop meenemen om een reisverslag te maken en om de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-10, 00:45
brian0404 brian0404 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 21
Standaard Tips voor Ipad op reis en externe HDD via Connection Kit

Over 2 weken gaan wij voor 3 weken naar Thailand. Mijn vriendin wilde eigenlijk de laptop meenemen om een reisverslag te maken en om de foto's te sorteren en de foto's zoveel mogelijk te back-up-en.
Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen dat de ipad veel handige is Veel kleiner, lichter en makkelijker.. Vooral met wat accessoires erbij en wat leuke apps erop!

De Ipad gaat als volgt mee op vakantie:
- Ipad 16Gb Wi-Fi (3g zou beetje duur zijn in Thailand wat betreft roaming kosten)
- Extern bluetooth toetsenbord (typt toch iets makkelijker voor het verslag)
- 2 in 1 Camera Connection kit
- Incipio Kickstand
- En uiteraard wat Apps zoals: Pages, NU HD, ABN Saldo, Flickr Stack, Radio 538, Angry Birds en Monkey Island2

Enige aanvullende tips als apps zijn altijd welkom.

Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Gezien de hoeveelheid foto's die mijn vriendin altijd maakt, zullen we aardig wat foto's uploaden richting Flickr, of eventueel op een externe HDD. Als dit laatste tenminste mogelijk is.

De Ipad die ik heb gekocht is standaard geleverd met Ios 3.2.2, kortom geen jailbreak mogelijk.
Op het forum staat duidelijk dat met Ifile, je goed kunt werken om bestanden te kopiëren naar een sd kaart of aangesloten camera of ander usb device. Ook de filmpjes op Youtube geven dit weer.
Maar dan heb je wel een jailbreak nodig. Maar dat kan dus helaas niet. Of heeft iemand een oplossing om een standaard geleverde Ipad te downgraden?
Of zijn er andere tips om toch de foto's via de Ipad te kopiëren naar een externe HDD via de 2 in 1 Connection Kit? Of andere tips?

Thanx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-10, 09:25
Kinsum Kinsum is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 82
Standaard

Zolang je niet kan jailbraken lukt dat indd niet.

Maar als je toch wist dat je veel extra ruimte nodig hebt waarom koop je dan een 16gb?

Of al je foto's uploaden maar dan heb je internet nodig.....

Laatst gewijzigd door Kinsum; 30-09-10 om 09:29.
  #3  
Oud 30-09-10, 12:17
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

Free file hosting. File sharing. File upload - Uploadingit
gratis 20 gb online opslag

je hebt er ook een ipad app voor in de appstore
  #4  
Oud 03-10-10, 23:16
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Tot nu toe is het nog niet mogelijk om rechtstreeks van een hdd bestanden te lopieren via de CCK naar de iPad.

Het is wel mogelijk met een laptop erbij, maar de toegevoegde waarde daarvan is natuurlijk nul komma nul, want waarvoor zou je dan in hemelsnaam weer een losse hdd willen gebruiken.

Helaas, maar pindakaas.
  #5  
Oud 04-10-10, 11:20
BellySM BellySM is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

Zelf was ik anderhalve week in China (Beijing, Hangzhou, Zejiang, Suzhou en Shanghai). Van de vijf! 4-5 sterren hotels die ik had versleten werd gratis internet in de kamer aangeboden. Slechts in 1 hotel had ik wireless; de rest dus via een bedraad netwerk. Ik was hiervan op de hoogte dus kocht ik vooraf een Apple Airport Express Base Station. Dat is een apparaatje dat van een bedraad netwerk lokaal (je hotelkamer dus) een draadloos netwerkje maakt voor -in dit geval- de iPad. Helaas vergat ik 'm in mijn reiskoffer in te pakken, dus op reis had ik er niet veel aan gehad ;-\
  #6  
Oud 04-10-10, 12:12
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Hoe veel foto's ga je maken in 3 weken? Ik heb mijn iPad meegenomen op mijn reis door Japan (met overigens heel veel Wi-Fi). Heb echt heel veel foto's gemaakt en ze dmv de CCK op de iPad gezet. 16GB is echt meer dan genoeg.

Ik zou je toetsenbord lekker thuis laten. Dat kost onnodig veel ruimte in je rugzak. Het toetsenbord van de iPad is prima om dergelijke verslagen te schrijven.

Als je dan toch extra ruimte nodig hebt, zou ik gebuik maken van MobileMe of Dropbox. Ik zou de games er niet opzetten. Scheelt ook weer ruimte en geloof me, je gaat echt niet zitten gamen.

Ik zou verder een goede currency converter App erop zetten. Dan heb je gelijk een overzicht van hoeveel Bath je uitgeeft.

ATM hunter vind ik ook altijd handig in het buitenland. Dit geeft een goed overzicht van pin automaten in de buurt (van je hotel bv).

WikiHood is ook een handige App.

Point it App voor iPhone.
  #7  
Oud 04-10-10, 16:47
brian0404 brian0404 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 21
Standaard

Thanks voor alle tips tot nu toe. Ik heb idd ook een curency calculator erop gezet. Is idd erg handig. De tip voor ATM hunter is ook een goeie. Meteen erbij gezet

Aangezien mijn vriendin nogal van de foto's is (tijdens een potje voetbal maakt ze er al een kleine 150) gaat het best rap. Ik heb nu een Flickr account aangemaakt en ge-upgrade. Kunnen we 20gig uploaden en met de FlickrStackr app is het uploaden zo gedaan. Een Wi-Fi zal vast te vinden zijn.

Op de Ipad heb ik nog wat games en muziek voor met name de vliegreis (anders moet ik 15 uur luisteren naar de verhalen van mijn schoonmoeder)

De Ipad zal dus een doorgeefluik worden voor de foto's om ze online te zetten. Bewerken kan ze dan thuis wanneer ze wilt. Het toetsenbord is voor haar wat handiger. En gezien het formaat zit die ook niet zo in de weg.
  #8  
Oud 10-10-10, 11:36
brian0404 brian0404 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 21
Standaard

Zo vlak voor de vakantie is toch de jailbreak uitgekomen. Ifile vanuit Cydia staat er inmiddels ook al op. Werkt super met de Camera Connection Kit. Kopiëren van en naar een usb stick of SD kaart is nu piece of cake.

Laat die foto's maar komen!
  #9  
Oud 10-10-10, 14:24
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brian0404 Bekijk bericht
Zo vlak voor de vakantie is toch de jailbreak uitgekomen. Ifile vanuit Cydia staat er inmiddels ook al op. Werkt super met de Camera Connection Kit. Kopiëren van en naar een usb stick of SD kaart is nu piece of cake.

Laat die foto's maar komen!
En naar een externe hdd (zie topic)?
  #10  
Oud 10-10-10, 20:55
BeamerAR15 BeamerAR15 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het mooie zuiden
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brian0404 Bekijk bericht
Zo vlak voor de vakantie is toch de jailbreak uitgekomen. Ifile vanuit Cydia staat er inmiddels ook al op. Werkt super met de Camera Connection Kit. Kopiëren van en naar een usb stick of SD kaart is nu piece of cake.

Laat die foto's maar komen!
Mooi voor jou, en misschien ook voor mij
Ik zit ook vast aan 3.2.2
Waar heb je die jailbreak gevonden ????
Maak me blij !!!
  #11  
Oud 10-10-10, 23:08
Jo... Jo... is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 79
Standaard

limera1n
  #12  
Oud 12-10-10, 16:31
brian0404 brian0404 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 21
Standaard

Ook de externe HDD is geen enkel probleem! Zolang deze maar geen externe voeding nodig heeft. Met Ifile uit Cydia kun je opslaan op de ipad en op de usbstick/sdcard of elke andere vorm van usb opslag die je via de connection kit kan aansluiten!
Tot op heden nog steeds geen bugs gevonden op de jailbreak van limera1n.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad 2 video via camera connection kit peterpijpelink iPad accessoires en onderdelen 12 14-06-12 22:46
ipad camera connection kit video didelf iPad accessoires en onderdelen 1 30-01-11 10:58
Apple iPad Camera Connection Kit i.c.m. hd niels323f iPad accessoires en onderdelen 1 14-11-10 23:44
iPad Camera Connection Kit VisionRoy iPad accessoires en onderdelen 216 15-10-10 08:39
Av connection kit voor ipad Carlo_1983 iPad algemeen 12 29-04-10 07:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.