iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   Camera Connection Kit en randapparatuur (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/83319-camera-connection-kit-randapparatuur.html)

BarB 25-01-11 22:25

Camera Connection Kit en randapparatuur
 
Na wat zoeken heb ik geen topic gevonden die iets zegt over het gebruik van randapparatuur na de laatste update.
Heb hier en daar gelezen dat de instelling zodanig zijn gewijzigd dat de CCK in veel gevallen niet meer gebruikt kan worden voor het aansluiten van microfoon, cardreader etc.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het ansluiten van een toetsenbord via de cck sinds de update naar 4.2
Ik ben gewend om met 10 vingers te typen, maar dat gaat niet heel makkelijk op het beeldscherm. Toen kwam ik de optie tegen van de cck, maar voordat ik nu geld ga uit geven aan iets dat niet meer werkt, wil graag weten of ook toetsenborden niet meer werken icm de cck.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

ajongebreur 25-01-11 23:24

Van de week een oud toetsenbord van compaq aan de CCK gehangen en even zag ik iets op het scherm van niet ondersteunen, maar hij werkte gewoon.

FritsBee 26-01-11 07:48

Kijk hier eens
YouTube - Apple iPad: Using a Powered USB Hub

Lennertxl 26-01-11 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 633220)
Van de week een oud toetsenbord van compaq aan de CCK gehangen en even zag ik iets op het scherm van niet ondersteunen, maar hij werkte gewoon.

Ik heb een PC-GEAR toetsenbord (Kruidvat) aangesloten, kreeg ook de foutmelding, maar werkt perfect en de multimediatoetsen ook. Zelfs de home toets werkt! Een Asus, van de Eee box, toetsenbord deed het ook!

Het bedraadde Apple toetsenbord geeft geen foutmelding, maar doet niets!

Mijn draadloze Apple toetsenbord werkt wel, maar dan via bluetooth.

BarB 26-01-11 21:13

Thx voor de reacties. Ga de gok gewoon wagen. Heb hier nog een wat ouder usb-boord liggen. Kijken of dat werkt en anders heb ik ook nog een nieuwe.

Rzes 28-01-11 09:48

Sinds de up-date kan ik mijn foto's niet meer van m'n camera afhalen. Hetgeen wat eerst wel kon!

Erg vervelend!!!

FritsBee 28-01-11 09:50

In welke folder staan je foto's van je Camera?
DCIM?

Rzes 28-01-11 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FritsBee (Bericht 634201)
In welke folder staan je foto's van je Camera?
DCIM?

Ik weet het niet?
Ik sluit de kabel van de camera direct aan op de cck USB ingang.

Kan ik kiezen in de camera zelf waar die ze moet opslaan om het werkend te krijgen?

Ik denk wel in DCIM op het geheugenkaart, het is een bekende naam voor een bestandsmap met foto's voor mij.

FritsBee 28-01-11 10:06

Ja inderdaad
Want als het in een andere folder zit wil de cck hem niet lezen.
Dus vandaar deze vraag.
Controleer eens op je computer welke folder gebruikt wordt.

BarB 26-02-11 16:27

En ja hoor toetsenboord werkt gewoon. Melding van niet compatible zijn dus gewoon lekker negeren.

Snufie 02-03-11 09:40

DCIM moet aanwezig zijn om foto's naar de iPad te transfereren. Het probleem ligt wellicht in iOS in versie 4.2.x die de stroom van de USB (docconnector) via de CCK van 10U mA naar 20 mA heeft gebracht. De oplossing is een gevoede USB hub tussen cardreader of fototoestel en de CCK te gebruiken. Kostprijs ca. 12€.

5youXpuppet5 05-03-11 21:49

Werkt de Camera connection kit met de iPad 2?

Jeffmeister 05-03-11 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 (Bericht 648320)
Werkt de Camera connection kit met de iPad 2?

Is nog niets van bekend.

john wings 06-03-11 11:50

andere formaten met cck
 
Bestaat er ergens een programma waardoor je ook strips en films van een sd of usb kan overzetten naar de ipad? Dit om eventueel dan enkele films op een usb stick te zetten om mee te nemen op vakantie. Heb een 32 GB gekocht vorig jaar, maar deze blijkt toch wel erg snel vol te staan.
Alvast bedankt voor de reacties.

Snufie 06-03-11 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 648417)
Bestaat er ergens een programma waardoor je ook strips en films van een sd of usb kan overzetten naar de ipad? Dit om eventueel dan enkele films op een usb stick te zetten om mee te nemen op vakantie. Heb een 32 GB gekocht vorig jaar, maar deze blijkt toch wel erg snel vol te staan.
Alvast bedankt voor de reacties.

Wat kan:
- camera met usb kabel aansluiten op de CCK en de films tansfereren.
- SD of USB stick in een gevoede USB hub plaatsen en dan deze op dezelfde manier aansluiten

Wat niet kan:
- de iPad kan niet om met full HD (1920x1080p)
- de werkresolutie van de iPad is 1024 x 768 pixels

Remedie:
- eerst de films naar deze iPad resolutie brengen met bvb. het programma Handbrake en ze dag vanuit iTunes sychroniseren.

5youXpuppet5 06-03-11 21:38

Kon je geen films en foto's bekijken van een usb stick via iFile?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.