//

iPad 1 + DV/HDMI Adapter + AirVideo

iPad 1 + DV/HDMI Adapter + AirVideo discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb even gezocht maar kon niks vinden hierover, dus ik stel het even zo. Dit is wat ik heb: Een iPad 1 Een mooie TV ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-07-11, 16:22
Azunai Azunai is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard iPad 1 + DV/HDMI Adapter + AirVideo

Heb even gezocht maar kon niks vinden hierover, dus ik stel het even zo.

Dit is wat ik heb:

Een iPad 1
Een mooie TV
Een PC met een stapeltje films (.mkv of 'gewone' kwaliteit)

Dit is wat ik wil:

De iPad met de HDMI/DV Adapter (nog te kopen) aan de TV hangen via HDMI kabel.
Met de AirVideo app van de PC (die boven staat) streamen naar de iPad, die zijn beeld/geluid dan weer naar de TV knalt.

Dit is wat ik wil weten:

1. Ondersteunt de adapter de AirVideo app?

2. Ik weet dat AirVideo via Wi-Fi feilloos streamt naar iPad (geen haperingen etc.). Althans ik heb zelf nooit problemen. Hoe zit dat als er daar bovenop ook nog naar een TV gestuurd moet worden, in 720p?

3. Ik lees op de Apple productpagina dat 'synchrone weergave' alleen wordt ondersteund op iPad 2. Betekent dit dat je alleen met een iPad 2 op beide beelden (iPad en TV) tegelijk beeld hebt, en met een iPad 1 alleen op een van de twee? En zo ja, hoe bestuur je dan je iPad wanneer het beeld op de TV staat? En zo nee, wat bedoelen ze hier dan mee?

Bij voorbaat dank voor de hulp
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-11, 19:59
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Ja Airvideo werkt met de HDMI/AV adapter, maar op de iPad 1 heb je dan inderdaad geen controle meer, dus je kan wel de films bekijken maar niet bedienen met de iPad 1.
Dus ideal is het niet op de iPad 1

Op de iPad 2 met de Digitale AV Adapter kun je wel de films bedienenen op de iPad en laat hij ook gewoon het scherm van de iPad 2 zien, dus dan zie je alles wat je op de iPad ziet ook op je TV.
  #3  
Oud 15-07-11, 20:09
Azunai Azunai is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard

Maar hoe start/pauzeer je dan? Dat werkt toch gewoon, vanaf de iPad? En.. dan springt het beeld naar je TV en draait de film. Tot je weer op de iPad drukt, dan pauzeert de boel en springt het beeld weer naar de iPad, tot je weer op play drukt en dan ... yada yada.

Zit ik zo goed?
  #4  
Oud 16-07-11, 12:50
T-Bob T-Bob is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 129
Standaard

Ik heb de digital av adaptor hdmi gisteren binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd,
Ik speel de films op de ipad2 af met azul mediaplayer en kan zo op de lcd tv films kijken.
  #5  
Oud 16-07-11, 12:57
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Ja op de iPad 2 kun je met de digitale AV Adapter alles van je iPad op TV kijken, maar met de iPad 1 kan dat helaas dus niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb de Iphone 4 HDMI adapter GETEST....!!!!! BT73 iPhone accessoires en onderdelen 9 12-04-11 17:23
Onofficiële iPhone 4 hdmi kabel/adapter RoyalMess iPhone accessoires en onderdelen 1 01-04-11 14:56
iphone 3GS hdmi adapter? roelst iPhone accessoires en onderdelen 1 27-10-10 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.