iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/95995-ipad2-amerika-opladen-nederland.html)

Essie72 24-07-11 07:11

Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland
 
1 Bijlage(n)
Heb vorige week in Florida een ipad2 gekocht bij Best Buy. Nu zit ik met een probleem met het opladen. Wie kan mij advies geven?

Opladen met de laptop gaat niet, maar schijnt normaal te zijn. Opladen met bijgeleverde US-stekker gaat goed, geen probleem. Maar, daar hebben we in Nederland niets aan....

Dus... leek het me vrij logisch dat ik met een gewone Nederlandse stekker met USB-plug-in (van mijn HTC) en een reisstekker gewoon de Ipad moet kunnen opladen. Hij geeft echter de melding 'opladen uit'.

Kan iemand verklaren hoe dit kan en kan iemand mij advies geven hoe dit op te lossen?

Guest-20180925190238 24-07-11 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essie72 (Bericht 693695)
Heb vorige week in Florida een ipad2 gekocht bij Best Buy. Nu zit ik met een probleem met het opladen. Wie kan mij advies geven?

Opladen met de laptop gaat niet, maar schijnt normaal te zijn. Opladen met bijgeleverde US-stekker gaat goed, geen probleem. Maar, daar hebben we in Nederland niets aan....

Dus... leek het me vrij logisch dat ik met een gewone Nederlandse stekker met USB-plug-in (van mijn HTC) en een reisstekker gewoon de Ipad moet kunnen opladen. Hij geeft echter de melding 'opladen uit'.

Kan iemand verklaren hoe dit kan en kan iemand mij advies geven hoe dit op te lossen?

De iPad heeft 1000 mAh nodig om op te laden. Dus, jouw logica met de reisstekker klopt niet omdat die maar 500 mAh levert.

Koop voor een paar Eurocenten een stekkeradapter USA -> EU.

michelkros 06-08-11 19:06

US>EU stekker adapter
 
dus met een simpele adapter van een 110V US stekker naar een 220V NL stekker kun je mbv de originele US bijgeleverde 110V kabel en stekker gewoon in NL je Ipad2 opladen...kosten wsl een paar euro's..?

en met een Ipod USB power adapter met 5W output?

Mvg, Michel.

carpediem 08-08-11 00:31

Dat kan ook, gebruik het hier wel eens

JornZ 08-08-11 12:59

Of koop voor €29 een officiële lader?

uitsmijter 08-08-11 20:19

Installeer dit programma eens: ASUS Ai Charger - Quick charge your iPod, iPhone and even iPad!
zorgt ervoor dat je wat meer stroom op je USB poorten krijgt, en zo kan je zonder problemen je iPad 2 opladen via je laptop.

kdhoe 12-08-11 21:35

Ik gebruik dit: Universal European AC Plug Travel Adapter - Free Shipping - DealExtreme

Goedkoop, goede kwaliteit, en werkt perfect!!

prosperot 12-08-11 22:46

En ik heb deze ooit gekocht voor mn ipad 1 uit de VS:

Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European) - Free Shipping - DealExtreme

hiermee kan je de US stekker vervangen door een EURO stekker (de adapter zelf kan al 220V aan). EUR 1,30 en klaar...

pancho78 28-07-12 17:01

Zelf gebruik ik dit opzetstuk waarbij je de US stekker eruit haalt en deze EU plug erin klikt. Werkt ideaal en is een stuk goedkoper bij een officiele dealer.
Apple 220V EU opzetstuk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.