//

Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland

Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb vorige week in Florida een ipad2 gekocht bij Best Buy. Nu zit ik met een probleem met het opladen. Wie kan mij advies geven? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-11, 08:11
Essie72 Essie72 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland

Heb vorige week in Florida een ipad2 gekocht bij Best Buy. Nu zit ik met een probleem met het opladen. Wie kan mij advies geven?

Opladen met de laptop gaat niet, maar schijnt normaal te zijn. Opladen met bijgeleverde US-stekker gaat goed, geen probleem. Maar, daar hebben we in Nederland niets aan....

Dus... leek het me vrij logisch dat ik met een gewone Nederlandse stekker met USB-plug-in (van mijn HTC) en een reisstekker gewoon de Ipad moet kunnen opladen. Hij geeft echter de melding 'opladen uit'.

Kan iemand verklaren hoe dit kan en kan iemand mij advies geven hoe dit op te lossen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1120604.jpg‎ (35,0 KB, 37x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-11, 09:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie72 Bekijk bericht
Heb vorige week in Florida een ipad2 gekocht bij Best Buy. Nu zit ik met een probleem met het opladen. Wie kan mij advies geven?

Opladen met de laptop gaat niet, maar schijnt normaal te zijn. Opladen met bijgeleverde US-stekker gaat goed, geen probleem. Maar, daar hebben we in Nederland niets aan....

Dus... leek het me vrij logisch dat ik met een gewone Nederlandse stekker met USB-plug-in (van mijn HTC) en een reisstekker gewoon de Ipad moet kunnen opladen. Hij geeft echter de melding 'opladen uit'.

Kan iemand verklaren hoe dit kan en kan iemand mij advies geven hoe dit op te lossen?
De iPad heeft 1000 mAh nodig om op te laden. Dus, jouw logica met de reisstekker klopt niet omdat die maar 500 mAh levert.

Koop voor een paar Eurocenten een stekkeradapter USA -> EU.
  #3  
Oud 06-08-11, 20:06
michelkros michelkros is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Standaard US>EU stekker adapter

dus met een simpele adapter van een 110V US stekker naar een 220V NL stekker kun je mbv de originele US bijgeleverde 110V kabel en stekker gewoon in NL je Ipad2 opladen...kosten wsl een paar euro's..?

en met een Ipod USB power adapter met 5W output?

Mvg, Michel.
  #4  
Oud 08-08-11, 01:31
carpediem carpediem is offline
• iOS 8.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 30
Standaard

Dat kan ook, gebruik het hier wel eens
  #5  
Oud 08-08-11, 13:59
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Of koop voor €29 een officiële lader?
  #6  
Oud 08-08-11, 21:19
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Installeer dit programma eens: ASUS Ai Charger - Quick charge your iPod, iPhone and even iPad!
zorgt ervoor dat je wat meer stroom op je USB poorten krijgt, en zo kan je zonder problemen je iPad 2 opladen via je laptop.
  #7  
Oud 12-08-11, 22:35
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Ik gebruik dit: Universal European AC Plug Travel Adapter - Free Shipping - DealExtreme

Goedkoop, goede kwaliteit, en werkt perfect!!
  #8  
Oud 12-08-11, 23:46
prosperot prosperot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 56
Standaard

En ik heb deze ooit gekocht voor mn ipad 1 uit de VS:

Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European) - Free Shipping - DealExtreme

hiermee kan je de US stekker vervangen door een EURO stekker (de adapter zelf kan al 220V aan). EUR 1,30 en klaar...
  #9  
Oud 28-07-12, 18:01
pancho78 pancho78 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: haarlem
Berichten: 3
Standaard

Zelf gebruik ik dit opzetstuk waarbij je de US stekker eruit haalt en deze EU plug erin klikt. Werkt ideaal en is een stuk goedkoper bij een officiele dealer.
Apple 220V EU opzetstuk
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPAD2 verdwijnt uit itunes peterpijpelink iPad algemeen 2 31-03-11 16:04
ipad2 uit malysia libertycity iPad algemeen 13 30-03-11 11:57
Iphone4 uit Amerika in Nederland gebruiken? thomassi9 Koopinformatie USA 20 25-06-10 13:45
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. Ancotje iPhone algemeen 4 11-12-09 09:37
Nieuwe 1.1.3 uit amerika? ejdvandenberg Archief 2 02-02-08 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.