iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad blijft hangen op "herstel van iPad bij Apple controleren" (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/100717-ipad-blijft-hangen-op-herstel-ipad-apple-controleren.html)

johnnybt 13-10-11 08:08

iPad blijft hangen op "herstel van iPad bij Apple controleren"
 
Morguh....

Hopelijk kan iemand mij heklpen: heb vannacht mijn iPad 1 proberen te updaten naar 5.0

Alles leek goed te gaan totdat ik bij "herstel van iPad bij apple controleren" aankwam. Daar hangt iTunes nu precies 3 uur op.

als ik iTunes wil afsluiten geeft hij aan dat dat niet kan omdat hij bezig is iPad te herstellen....

heeft iemand een tip hoe ik nu verder moet gaan?

Beech43 13-10-11 11:16

Nee, heb hetzelfde soort probleem. Op mijn iPod is OS 5.0 keurig geïnstaleerd, maar de iPad lukte niet. Er kwam na uren de mededeling dat er bij het copiëren van de iPad een fout was opgetreden en dat, als ik op "doorgaan" zou klikken alles op de iPad verloren zou gaan. Dus al mijn aankopen, niet alleen via iTunes, maar ook al mijn tijschriften, kranten en boeken. Dus ik ga eerst maar inventariseren wat ik allemaal gekocht heb. Waardeloze situatie!!

mbucakoz 13-10-11 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 714564)
Morguh....

Hopelijk kan iemand mij heklpen: heb vannacht mijn iPad 1 proberen te updaten naar 5.0

Alles leek goed te gaan totdat ik bij "herstel van iPad bij apple controleren" aankwam. Daar hangt iTunes nu precies 3 uur op.

als ik iTunes wil afsluiten geeft hij aan dat dat niet kan omdat hij bezig is iPad te herstellen....

heeft iemand een tip hoe ik nu verder moet gaan?

Heb je iets bij "hosts" veranderd?? Bij mij had ik de zelfde probleem, door de melding 3194 heb ik bij hosts de link uitgehaald, toen bleeft het hangen..Maar heb dat daarna opgelost...

MCNO 13-10-11 11:19

Je aankopen staan gewoon in Itunes. Die ben je ook niet kwijt.

Omdat de "hele wereld" gisteren bezig was, duurde het erg lang, bij mijn iphone moest ik ook herstellen daardoor.
Hioj gaf zelf de recentste reserve kopie aan en klaar is klara...

johnnybt 13-10-11 12:20

ik heb niets verandert... staat nu nog steeds opzelfde scherm. nu al vanaf 5.00 uur vanmorgen! 7,5 uur !!! Mijn laptop wil niet eens afsluiten: krijg steeds melding: kan niet afsluiten aagezien iTune bezig is iPad te herstellen....

en nu?

mbucakoz 13-10-11 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 714935)
ik heb niets verandert... staat nu nog steeds opzelfde scherm. nu al vanaf 5.00 uur vanmorgen! 7,5 uur !!! Mijn laptop wil niet eens afsluiten: krijg steeds melding: kan niet afsluiten aagezien iTune bezig is iPad te herstellen....

en nu?

Gewoon control+alt+delete doen en computer opnieuw starten en waarschuinlijk zal je ipad op itunes beeld blijven hangen, weer aansluiten aan itunes en direct herstellen..Probeer het nogmaals gebeurd niks heb dat ook gedaan:) Omdat ik al eerder reservekopie heb gemaakt druk ik op herstel plaats van bijwerken...

wouter1981 13-10-11 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 714564)
Alles leek goed te gaan totdat ik bij "herstel van iPad bij apple controleren" aankwam. Daar hangt iTunes nu precies 3 uur op.

als ik iTunes wil afsluiten geeft hij aan dat dat niet kan omdat hij bezig is iPad te herstellen....

heeft iemand een tip hoe ik nu verder moet gaan?

Ik heb dit gisteravond ook gehad. Heb uiteindelijk de iPad los gekoppeld en uit DFU mode gehaald. iTunes bleef gewoon bezig met "herstel van iPad bij apple controleren". Ik heb uiteindelijk de pc uitgezet (dus iTunes gewoon gekilled).

thunderstorm 13-10-11 14:21

dit heeft voor mij gewerkt...

Ga naar terminal.app in programma's/hulpprogramma's
start terminal.app (is voor de mac)

type: sudo nano /etc/hosts

zonodig je paswoord invoeren..

ga dan met je pijltjes toets (niet met je muis) naar alle gs.apple.com + ip nummers en verwijder deze.

sla op met ctrl -O en druk op enter
afsluiten doe je met ctrl-X

je kan het testen door in je browser http://gs.apple.com/ te typen, als je een 404 error ziet is het gelukt.

download ios 5.

start itunes 10.5, druk op herstel met je alt knop ingedrukt en zoek de gedownloade ios 5

succes :-)

als je ipad of iphone niet meer start, dan door de startknop en homebutton gelijktijdig ingedrukt te houden totdat de dfu verschijnt.. dan herstel met je alt knop ingedrukt. als je bovenstaande gedaan hebt ;-)

Pako 13-10-11 16:25

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk vanochtend opnieuw laten bijwerken en bij thuiskomst vanmiddag was mijn iPad bijgewerkt. Blijkbaar konden de Apple-servers de drukte even niet aan.

johnnybt 14-10-11 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mbucakoz (Bericht 714943)
Gewoon control+alt+delete doen en computer opnieuw starten en waarschuinlijk zal je ipad op itunes beeld blijven hangen, weer aansluiten aan itunes en direct herstellen..Probeer het nogmaals gebeurd niks heb dat ook gedaan:) Omdat ik al eerder reservekopie heb gemaakt druk ik op herstel plaats van bijwerken...

dit bracht voor mij de oplossing... pfff.. gelukkig maar....

daarna gebeurde hetzelfde met mijn iPhone maar ook hier werkte deze methode gewoon.

dank jullie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.