iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Trage Ipad 1 na software update 5.0 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/101050-trage-ipad-1-na-software-update-5-0-a.html)

john wings 14-10-11 17:59

Trage Ipad 1 na software update 5.0
 
Ik heb de indruk dat de snelheid van mijn Ipad 1 sterk achteruit gegaan is na de update naar 5.0. Hebben nog mensen hier last van? Heb wel gelezen dat tests tonen dat hij trager is, maar dacht dat dit verschil zeer klein was, maar ik merk het duidelijk aan het dagelijks gebruik. Hoop dat hier nog iets aan gedaan wordt door Apple, anders is dit echt balen.

huibvandriel 03-11-11 18:46

Mijn iPad 1 is zeker ook trager geworden. Vooral als een app net is opgestart. Safari is de koploper in traagheid. Er zijn momenten dat ik een url al heb ingetypt en dat het nog niet zichtbaar is. Ook crasht met name safari erg vaak sinds de iOS 5 update.

ramon6l 03-11-11 19:11

Ik gebruik hem dagelijks een aantal uur en merk er nagenoeg niets van...

lonerider 04-11-11 03:36

bij mijn ipad ook geen verschil opgemerkt

Boekel 04-11-11 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramon6l (Bericht 730546)
Ik gebruik hem dagelijks een aantal uur en merk er nagenoeg niets van...

En je hebt niet eens een iPad :d

adriaantjes 04-11-11 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boekel (Bericht 730928)
En je hebt niet eens een iPad :d

Waarschijnlijk juist daarom dat hij niets merkt. :)

kubo 05-11-11 18:14

Ook hier geen enkel probleem.

frank1964 07-11-11 11:44

Ik sluit me aan bij de groep waar ie trager geworden is. Erg instabiel en als je bij de instellingen bij het log kijkt zie je ook dat safari veel geheugen problemen heeft. Wat ook merkbaar is door als je muziek luistert en gaat browser. Vaak hapert de muziek dan. Iets wat voor de update naar iOS 5 niet voor kwam.

Klingestijn 07-11-11 18:46

Ook ik sluit me bij de Frank1964 aan. Safari instabiel, traag, apps niet (meer) werken, gehuurde en gekochtte films haperen tijdens het afspelen! het lijkt goddomme wel windows...

mama mascha 07-11-11 23:21

Waar ik ontzettend last van heb, is niet zo zeer de traagheid maar het crashen. Ben je aan het internetten of spelletje aan het spelen en dan ineens floep in het beginscherm. Begint onderhand erg irritant te worden. Zal dat opgelost worden door de update iOS5? Weet iemand dat.

abdallahjohn 08-11-11 13:18



helaas hier ook erg veel last van een trager geworden Ipad 1 , ik had op IPC al wel gelezen dat de Ipad 1 op IOS5 trager zou worden, helaas stond er geen melding van crashende apps bij, zelfs de app store crashed regelmatig evenals diverse games en andere apps, na een 2e start doen ze het dan wel, het opstarten van apps duurt trouwens ook veel langer, en dan het typen.. dat is echt rete irritant. vaak ben ik al lang klaar met het typen van bv een URL en dan is er op het scherm nog niks te zien. ik hoop dat dit met een update gaan verhelpen.. want dit is echt niks.

Peter139 08-11-11 21:57

Heb ook veel last. Met name Het crashen is zeer hinderlijk.

Zapato 08-11-11 23:59

Ook ik heb veel last van de trage IPad, crasht regelmatig b verschillende app.

Anietje 09-11-11 01:12

Ik heb er ook last van.
Safari crasht heel vaak.
Hoop dat ze dat ook gaan verbeteren.
Verder is ios5 wel cool.

desmollies 09-11-11 20:10

Ook ik heb sinds update naar IOS 5 een aanmerkelijk traag internet op mijn IPAD 1, om nog maar niet te spreken van even een programma bekijken via de App
"uitzending gemist", dat is echt zwaar Kl.......
Ik heb echter nog niemand een oplossing zien aandragen voor dit vervelende euvel.
Overigens heb ik volle bak Wi-Fi verbinding, daar kan het niet aan liggen ??
Smollie

frank1964 09-11-11 20:25

Het was mij trouwens nog niet opgevallen, maar sinds iOS 5 heb ik ook problemen met iPeng. Na een mailmelding gaat het volume omlaag en komt niet meer terug. Ook verliest iPeng regelmatig de verbinding met de logitech server en is de ingebouwde player totaal onbruikbaar geworden. Apple zou er goed aan doen om voor de liefhebbers een downgrade beschikbaar te stellen, want tot nu toe heb ik alleen maar last van iOS 5. Mijn ooit zo soepel werkende iPad is nu een draak van een ding wat je niet graag meer op tafel legt om even iets mee te doen.

freestyle4all 09-11-11 21:01

Hier een iPad 1.

- Niet trager - ik merk er in ieder geval niets van
- Geen crashes - bij geen enkel programma
- Typen gaat uitstekend - en dat doe ik toch vrij veel
- Wel een jailbreak - dus geen werkende iBooks

adriaantjes 10-11-11 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 733862)
Hier een iPad 1.
[FW: 4.3.3]
-Niet trager - ik merk er in ieder geval niets van

Bij Uw gegevens merk ik dat je nog geen ios5 hebt.
En het is daarover dat men hier zijn bevindingen geeft.

S¡mon 13-11-11 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 733862)
Hier een iPad 1.

- Niet trager - ik merk er in ieder geval niets van
- Geen crashes - bij geen enkel programma
- Typen gaat uitstekend - en dat doe ik toch vrij veel
- Wel een jailbreak - dus geen werkende iBooks

Ik heb geen jailbreak maar de rest precies hetzelfde als jou. Sterker nog, iOS 5.0 en 5.0.1 draaien beter dan iOS 4.* bij mij. Betere performance, meer snelheid: een wereld van verschil.

Hebben de mensen die last hebben van problemen al gedachte aan een schone installatie: dus herstellen maar geen back-up terugzetten (dus gewoon opnieuw synchroniseren zonder back-up terug te zetten)?

frank1964 14-11-11 20:09

Ik heb sinds een paar dagen alles wat te maken heeft met iCloud uit gezet en ik merk dat het nu weer de iPad is die ik gewend was. Dus misschien ook voor anderen een optie als je toch geen gebruik maakt van die dienst.
Zet iCloud uit bij de instellingen door het account te wissen en niet door alle schakelaars op nul te zetten. In het laatste geval blijft ervtoch een connectie met iCloud open.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.