iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   help! Ipad2 dood? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/102826-help-ipad2-dood.html)

leonore 29-10-11 09:41

help! Ipad2 dood?
 
Van het ene op het andere moment doet mijn ipad2 het niet meer. hij is niet gevallen, batterij was minstens 50% vol. restarten gaat niet meer en aan itunes hangen geeft ie op de pc een melding dat er een ongeldige reactie is ontvangen. aan de oplader ook geen reactie. Iemand een idee?
ben erg aan dat ding gehecht :)
alvast bedankt!

mistertie 29-10-11 21:15

Probeer een reset. Home en sleepbutton samen indrukken tot Apple-logo weer komt. Bij mn iTouch werkte dit perfect.

Ankeb 29-10-11 23:05

Same here! Snap er niets van! Van de week maar even langs de t-mobile winkel om te vragen wat ik hier mee moet doen! Als ik meer weet dan kom ik hier zeker terug om het achter te laten.....

leonore 30-10-11 01:07

Heb ik geprobeerd en inderdaad is dat de oplossing! Ben helemaal blij dat ie het weer doet. Sterker nog, deze reactie geef i via de iPad!
Anke: ff proberen. Knoppen vast houden totdat het appeltje verschijnt. Duurt aantal seconden. Daarna doet ie het weer. ( hoop ik voor je)

Bedankt voor de hulp!

Leonore

mistertie 30-10-11 08:35

Leuk om te horen! Bij mn iPod gebeurde dit ook al een aantal keer.

LostAndFound 07-12-11 16:17

@Leonore: heb je hier nog last van gehad? Ik had het opeens gisteren dat mijn iPad 1 niet meer reageerde op homebutton en sleepbutton.. Na indrukken van beiden lukte het weer, maar ik weet niet of ik het helemaal moet vertrouwen nu of dat ik hem misschien toch eens mee naar de winkel moet nemen..

wouter1981 07-12-11 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LostAndFound (Bericht 743697)
@Leonore: heb je hier nog last van gehad? Ik had het opeens gisteren dat mijn iPad 1 niet meer reageerde op homebutton en sleepbutton.. Na indrukken van beiden lukte het weer, maar ik weet niet of ik het helemaal moet vertrouwen nu of dat ik hem misschien toch eens mee naar de winkel moet nemen..

Als je hier vaker last van hebt kun je overwegen de iPad eens mbv iTunes te herstellen.
Als je daarna de iPad instelt als een nieuwe iPad mag dat niet meer (veel) voorkomen.
Gebeurt dat toch dan kun je beter terug gaan naar de winkel.

LostAndFound 07-12-11 17:13

Bedankt voor je reply.

Bij zo'n herstel mbv iTunes, heb je zo veel kans op gegevensverlies? Kan je door de back-up in iTunes je iPad weer helemaal zo maken zoals hij was (de apps + documenten in de apps, foto's, bladwijzers..)? Ik heb namelijk nog nooit gebruik gemaakt van een herstelfunctie of iets dergelijks :)

Ik heb het tot nu toe ook maar 1 keertje gehad, wat op zich helemaal niet erg is natuurlijk, maar hij is nog 3 weken in garantie, dus ik vroeg me af of het 'ernstig' is of niet.. Als het gewoon iets is dat vrij vaak voorkomt, maar geen risico vormt in die zin dat mijn iPad het zou gaan begeven, zou ik ervoor kiezen hem niet naar de winkel te brengen, want ik gebruik hem voor school en heb geen laptop..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.