iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Inloggen iMessage en FaceTime mislukt (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/106186-inloggen-imessage-facetime-mislukt.html)

PindaP 03-12-11 20:11

Inloggen iMessage en FaceTime mislukt
 
Hoi allemaal,
Misschien is de vraag al eerder gesteld maar kon hem niet vinden.

Ik probeer in te loggen op iMessage en FaceTime (uiteraard met mijn Apple id) maar wanneer ik mijn wachtwoord heb ingevuld en op volgende druk springt hij weer terug naar het inlog scherm. Na wat googlen zag ik dat je bij je Wi-Fi instellingen DNS op 8.8.8.8 of 8,8,8,8 moet zetten maar dit helpt niet bij mij.

Iemand tips??? Bedankt.

PindaP 04-12-11 23:23

Nobody? Baal wel heel erg.

viresh75 05-12-11 15:46

Je moet in het scherm waar je je appleid invult weer even op dat invul balkje klikken.
In totaal moet je dit 2x doen. Hierna komt er een vinkje en is het geactiveerd.

Dit probleem had ik ook, maar is verholpen door het bovenstaande uit te voeren.
Suc6

PindaP 05-12-11 19:52

Hoi Viresh. Bedankt voor je reactie.

Ik heb het geprobeerd.... Maar het lukt niet. Als ik nogmaals klik op de invul plek van me Apple id krijg ik dat wat je normaal krijgt. Selecteren of selecteer alles. Wel apart dus.

Even voor de duidelijkheid.

Als ik op berichten druk moet ik me dus inloggen. Apple id en wachtwoord. Als ik dan druk op inloggen, komt de vraag "op welk emailadres wil je de berichten ontvangen". Maar voordat ik op volgende kan klikken springt hij alweer terug. Er komt ook geen melding wat ik niet goed doe..... :-(

SebastienSell 05-01-12 17:33

Ik had hetzelfde probleem. Op een ander forum vond ik dat het kwam omdat de tijd of tijdzone niet klopte. Ik had inderdaad niet de correcte tijd omdat ik smurfs village gespeeld had. Zet je tijd gewoon juist en alles werkt weer. Hopelijk werkt het. Succes

Kevin 05-01-12 17:37

Hoe is jullie iPhone geactiveerd?

SebastienSell 05-01-12 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 755877)
Hoe is jullie iPhone geactiveerd?

Hoe bedoel je?

Appelsmetperen 22-01-12 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PindaP (Bericht 743065)
Hoi Viresh. Bedankt voor je reactie.

Ik heb het geprobeerd.... Maar het lukt niet. Als ik nogmaals klik op de invul plek van me Apple id krijg ik dat wat je normaal krijgt. Selecteren of selecteer alles. Wel apart dus.

Even voor de duidelijkheid.

Als ik op berichten druk moet ik me dus inloggen. Apple id en wachtwoord. Als ik dan druk op inloggen, komt de vraag "op welk emailadres wil je de berichten ontvangen". Maar voordat ik op volgende kan klikken springt hij alweer terug. Er komt ook geen melding wat ik niet goed doe..... :-(



Ik heb het op kunnen lossen door een keer een verkeerd wachtwoord in te typen. Daarna weer meteen het juiste wachtwoord ingetypt en toen pakte hij hem meteen. Was zowel bij FaceTime als bij iMessage.

SebastienSell 22-01-12 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PindaP (Bericht 743065)
Hoi Viresh. Bedankt voor je reactie.

Ik heb het geprobeerd.... Maar het lukt niet. Als ik nogmaals klik op de invul plek van me Apple id krijg ik dat wat je normaal krijgt. Selecteren of selecteer alles. Wel apart dus.

Even voor de duidelijkheid.

Als ik op berichten druk moet ik me dus inloggen. Apple id en wachtwoord. Als ik dan druk op inloggen, komt de vraag "op welk emailadres wil je de berichten ontvangen". Maar voordat ik op volgende kan klikken springt hij alweer terug. Er komt ook geen melding wat ik niet goed doe..... :-(

Weet je zeker dat je klok juist staat? Had hetzelfde probleem, toen ontdekte ik dat er iets mis was met de klok. Als dit niet werkt moet je eens de dns-server veranderen in 8.8.8.8.

mikelansu 28-01-12 21:30

Voor mij ongeveer hetzelfde probleem,
als ik wil inloggen op imessage komt het volgende te staan: "Inloggen mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw". Ik heb AL de hierboven genoemde "oplossingen" geprobeerd maar voorlopig heeft nog niks geholpen. Iemand nog DE OPLOSSING????

SebastienSell 28-01-12 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikelansu (Bericht 766432)
Voor mij ongeveer hetzelfde probleem,
als ik wil inloggen op imessage komt het volgende te staan: "Inloggen mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw". Ik heb AL de hierboven genoemde "oplossingen" geprobeerd maar voorlopig heeft nog niks geholpen. Iemand nog DE OPLOSSING????

Je moet eens proberen bij de instellingen van je Wi-Fi de DNS server veranderen in 8.8.8.8 misschien werkt dit. Zorg ervoor dat je tijd en datum beide juist staan!
Suc6

mikelansu 28-01-12 21:35

heb ik allemaal al geprobeerd, niks werkt helaas. Ik heb nooit eerder problemen hiermee gehad, en aan de internetverbinding ligt het niet (safari en andere apps werken gewoon nog)

iDobber 03-09-12 23:18

Een soortgelijk probleem staat op http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-probleem.html. Ook de oplossing (althans bij mij) is hier te vinden

argtje99 22-09-12 20:07

Bij mij is het op myn iPad 2 16g dan duurt het een tijdje dan is die klaar krijg ik te staan verbinding met facetime server mislukt probeer het opnieuw wat kan ik hieraan doen

Beech43 22-09-12 20:42

Tja, wat er staat: "probeer het opnieuw". En als je dat tig keer gedaan hebt je iPad uitzetten en opnieuw opstarten, je Wi-Fi uitzetten, je router resetten....., bij een ander eens proberen....en als dat allemaal geen resultaat heeft hier terugkomen en melden wat je allemaal gedaan hebt.

argtje99 23-09-12 19:10

wel als ik na school ga en die dan activeer ik kijk wel als het lukt op school als ik hem daar kan activeren activeer ik hem maar als ik dan nog problemen heb ermee kom ik wel hier :D

argtje99 24-09-12 18:17

Ja hallo ik heb mijn iPad opschool geactiveerd en ik kan thuis niemand bellen en als iemand my belt krijg ik te staan accepteer dan accepteer ik en verbind die en dan gaat die de verbinding verbreken endan kan ik niet facetimen kunnen jullie mij alsjeblieft helpen :(

Beech43 24-09-12 20:53

Het ligt waarschijnlijk aan je router. Wie is je provider en welke router heb je ?

argtje99 24-09-12 21:04

Myn provider van myn router is Tele2

Beech43 24-09-12 21:15

Misschien moet je dit eens bekijken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:02.