iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Opladen iPad lukt niet meer met lader (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/106278-opladen-ipad-lukt-niet-meer-lader.html)

my00 05-12-11 09:36

Opladen iPad lukt niet meer met lader
 
Na mijn iPad te hebben geupdate krijg ik opeens de melding dat mijn lader niet geschikt is om de iPad op te laden. Hij laad wel, maar het gaat erg langzaam. Dezelfde tijd als hij nodig heeft indien je het via de USB doet.

Heb al een andere lader gebruikt een andere kabel maar helaas geen succes. Heb wel een tijdje geleden een connectorkit aangesloten gehad en deze gaf de melding niet geschikt voor dit device. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.

René

wouter1981 05-12-11 10:59

Ik neem aan dat je nu iOS 5.0.1 draait? Misschien moet je een herstellen mbv iTunes.. Dit klinkt namelijk als een software probleem.
Je iPod laad wel gewoon op wanneer je deze aansluit op de iPad lader?

my00 05-12-11 11:32

Draai idd nu 5.0.1, de iPod en andere iPad's laden wel gewoon op.
Zal eens kijken of ik iets kan herstellen met iTunes.

ButcherJF 05-12-11 11:57

Voordat je een complete herstelactie doet: doe eerst eens een harde reset!
En een volledig herstel heeft alleen zin als je geen backup terugzet, omdat je daarmee een evt. softwarefout ook weer terugzet.

wouter1981 05-12-11 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 742857)
Voordat je een complete herstelactie doet: doe eerst eens een harde reset!
En een volledig herstel heeft alleen zin als je geen backup terugzet, omdat je daarmee een evt. softwarefout ook weer terugzet.

Inderdaad! Eerst een harde reset.
Het hoeft echter niet zo te zijn dat wanneer je de backup terug, zet het probleem daarmee ook terug wordt gezet.

dicbro 05-12-11 12:19

Gebruik je wel een originele Apple-lader? Bij mij werken de goedkopere versies niet namelijk.

Sjeltur 05-12-11 12:24

...één van mijn collega's had hetzelfde.....en iets later begon hij te praten over zijn iPod Touch.... Dat zie ik hier nu ook; mijn collega was dus de lader van de iPod Touch gaan gebruiken voor zijn iPad.....en dan gaat hij er dus zeker langer over doen!

Misschien is dat het?
De iPad lader is die waar 10w op de onderkant staat (boven al de tekst)

my00 05-12-11 13:10

Ik gebruik de originele iPadlader, zoals al eerder aangegeven laad deze wel een andere iPad op. Dus daar zal het probleem niet liggen. Harde reset heb ik ook al uitgevoerd en gaf geen oplossing. Zal eens kijken als ik de iPad aan iTunes hang wat ie gaat doen. Laat de uitkomst hier wel weten.

my00 09-12-11 09:57

Heb de iPad aangesloten op iTunes, geen tijd gehad om te kijken of er iets gebeurde. Het systeem synchroniseert niet automatisch, staat uit. Dus er zou niets gebeurd mogen zijn, maar wat schets mijn verbazing, het werkt weer!!!

Begint nu wel heel erg op windows te lijken:eek:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.