iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Syncen Safari op iMac, iPad en iPhone? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/106471-syncen-safari-op-imac-ipad-iphone.html)

has2fly 07-12-11 13:31

Syncen Safari op iMac, iPad en iPhone?
 
Hallo allemaal,

Ik heb misschien wel een hele makkelijke vraag voor jullie maar ik kom er niet uit.
Ik heb een iMac die draait op OS X, versie 10.6.8 en daar draait Safari op met veel bookmarks.
Ik heb een iPhone 4, 16Gb met OS versie 5.0.1
Dan is er ook nog een iPad, Wi-Fi 32 Gb met OS versie 5.0.1

Wat ik graag wil is dat de bookmarks uit Safari van de iMac gesynced worden met de iPhone en de iPad zodat alle bookmarks van de iMac ook op de andere 2 apparaten staan in Safari.
Maar het lukt mij dus niet...

Het moet toch simpel zijn, zou je zeggen....

Kunnen jullie mij helepn?

Bedankt.

Gr,
Peter

PS: heb op het forum gezocht maar kon geen vergelijkbare topics vinden.... Het moet dus echt wel simpel zijn....

Harley4 07-12-11 13:46

Gewoon aanvinken/selecteren in iCloud.

Beech43 07-12-11 15:24

Helaas, Snow Leopard kan niet in de Cloud, dus dat gaat niet. Lion nemen, maar dan moet je goed weten wat je doet, Google maar eens even....

jap74 07-12-11 15:43

Wat is er mis met Lion? Als je Mac het aan kan, kun je gerust overstappen. Gebruikers klagen in het bijzonder over het wijzigen van interfaces en opties, maar dat is echt een kwestie van wennen (of uitzetten)

Voordeel is dat je helemaal over kan naar iCloud.

Beech43 07-12-11 16:19

Ik zeg niet dat er iets mis is met Lion, ik zeg alleen dat je goed moet weten wat je doet. Een goed werkend systeem inruilen voor een ander systeem dat je er over heen zet, met als enig doel het synchroniseren van je bookmarks in Safari ? Ik doe het in ieder geval niet. Ik ben zo tevreden, mijn iPad en iPod synchroniseren samen, en mijn iMac gebruik vooral voor het bewerken van mijn video's en daarbij wil ik niet het risico lopen dat bepaalde zaken niet, of met veel inspanning, meer werken. Ik heb indertijd Tiger over Panther heen gezet, ddar zaten heel wat dubbelingen in, die kun je allemaal wel weer recht breien, maar het is niet altijd leuk. Nogmaals: als je een goed werkend systeem hebt.....

has2fly 07-12-11 20:39

Dit gaat meer lijken op een wel Lion of niet Lion....

Maar dat geeft dus geen antwoord op mijn vraag.

Begrijp ik het goed dat Safari niet te syncen is zonder Lion en dus iCloud?
Dat zou wel balen zijn.

Gr,
Peter

Harley4 07-12-11 20:52

Of met mobileme natuurlijk, als die had/hebt tenminste.

Guest-20180925190238 07-12-11 20:52

post verwijderd

Harley4 07-12-11 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 743780)
post verwijderd

Bah, wat irritant. Nou bennik weer nieuwsgierig :d

Guest-20180925190238 07-12-11 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 743788)
Bah, wat irritant. Nou bennik weer nieuwsgierig :d

Ik had dit geschreven:

Citaat:

Of met mobileme natuurlijk, als die had/hebt tenminste.
met iets andere woorden :)

michele033 08-12-11 17:03

sync lukt ook in Snow Leopard
 
Hallo,

bij mij lukt het om de bookmarks te syncen tussen iMac (met Snow Leopard), iPhone en iPad. in iTunes kan je aanvinken/selecteren dat hij je bookmarks moet syncen.

groetjes

Beech43 08-12-11 17:29

Tja, dit is echt simpel. Maar als je iPod en iPad en iPhone voorzien zijn van iOS 5 dan syncen die via de Cloud, dus op één van die apparaten een bookmark vastgelegd, dan is die ook op de andere aanwezig en ook op je iMac, als je Lion hebt. En voor alles geldt natuurlijk dat je in de Cloud Safari hebt aangevinkt. Blijkbaar heb je dat niet, anders had je in iTunes die medeling gekregen.

Guest-20180925190238 08-12-11 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michele033 (Bericht 744004)
Hallo,

bij mij lukt het om de bookmarks te syncen tussen iMac (met Snow Leopard), iPhone en iPad. in iTunes kan je aanvinken/selecteren dat hij je bookmarks moet syncen.

Ja,via het USB-kabeltje :)

michele033 08-12-11 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 744021)
Ja,via het USB-kabeltje :)

inderdaad. De iCloud hoop ik te ontdekken tijdens de kerstvakantie, dan heb ik tijd zat om te upgraden naar Lion en verder te spelen en experimenteren :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:00.