iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad lijkt geen internet meer te vinden! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/106872-ipad-lijkt-geen-internet-meer-vinden.html)

Moniek67 12-12-11 21:56

Ipad lijkt geen internet meer te vinden!
 
Mijn iPad kan sinds eergisteren niet meer op het internet, vrijdag was ie traag en sputterde hij wat en sinds zaterdag kan ik niet meer op internet.
Hij vindt wel een Wi-Fi en als ik alles ingeef blijft hij zoeken om verbinding te maken. Heb hem al aan de computer gehangen (herstel), Wi-Fi al uitgezet, Dlink gereset... niets helpt. Het gekke is dat al mijn PC, en de 3 iPhones die we in huis hebben het wel goed doen. iPad heeft het ook 9 maanden perfect gedaan. Wie o wie weet raad want ik word hier helemaal gek van!!!

KvdS 13-12-11 00:04

Ga naar het punt waar je e Wi-Fi aanzet en zet die aan.
Toets nu op het blauwe pijltje achter je eigen account.
Toets nu op Statisch en vul daar alle juiste gegevens in, waarschijnlijk krijg je nu wel verbinding.



Je moet in je PC / iMac bij de Wi-Fi of Ethernet instellingen kijken en daar de gegevens bemachtigen die je in je iPad of iPhone nodig hebt, alleen je moet het IP-adres niet in het geheel overnemen het laatste getal 3 cijfers maak die maar 10 hoger of lager. Hierdoor geeft je je iDevice een vast IP adres in je eigen netwerk en krijg je wel toegang tot het internet.

Guest-20180928213307 13-12-11 18:22

Heb hetzelfde voorgehad. Ipad 1 van een vriend.
Niets leek te lukken. (Ook andere Wi-Fi router geprobeerd)
En dan opeens ging het wel. Weet niet wat het was.

debroei 13-12-11 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NICK666 (Bericht 745772)
Heb hetzelfde voorgehad. Ipad 1 van een vriend.
Niets leek te lukken. (Ook andere Wi-Fi router geprobeerd)
En dan opeens ging het wel. Weet niet wat het was.

Hopen dat ie het weer gaat doen dan maar.

Beech43 13-12-11 19:26

Lease al vernieuwd ?

Moniek67 13-12-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 745794)
Lease al vernieuwd ?

.

Wat is een Lease? Sorry ben een leek op computergebied, kan er alleen maar mee werken, als het al werkt! Heb ondertussen al op het blauwe pijltje geduwd, gegevens allemaal terug ingegeven, dan ljkt hij alles te vinden alle gegevens staan er maar hij blijft zoeken. Na een tijdje zijn alle gegevens weer verdwenen. Ik word hier onnozel van

Beech43 13-12-11 22:16

Als je op het blauwe pijltje klikt nadat je verbinding hebt gemaakt zie je onderaan het nieuwe scherm een knop Vernieuw lease. Als je daar op klikt kies je voor ja. Werkt als iPad contact met router verloren is. Je hoeft dan niet via " vergeet dit netwerk" weer opnieuw in te loggen. Maar gezien je hierboven beschrijft zal dat voor jou niet de oplossing zijn.
Heb je je router al eens gereset ? (een paar minuten van de spanning)

Moniek67 13-12-11 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 745858)
Als je op het blauwe pijltje klikt nadat je verbinding hebt gemaakt zie je onderaan het nieuwe scherm een knop Vernieuw lease. Als je daar op klikt kies je voor ja. Werkt als iPad contact met router verloren is. Je hoeft dan niet via " vergeet dit netwerk" weer opnieuw in te loggen. Maar gezien je hierboven beschrijft zal dat voor jou niet de oplossing zijn.
Heb je jebrouter al eens gereset ? (een paar minuten van de spanning)


Ik heb men router al een volledige nacht uitgetrokken maar ook dat hielp niet. Morgen ga ik proberen of ik bij een vriendin wel op internet kan. Indien ja dan ligt het hier aan men netwerk, wel raar dat ik en mijn huisgenoten geen probleem hebben met onze iPhone of computer. En als hij ergens anders ook geen verbinding maakt breng ik hem terug naar de winkel waar ik hem kocht er zit nog garantie op. Wordt vervolgt ;(

ajongebreur 18-12-11 14:12

Bij een vriend was het de volgende oorzaak: teveel programma,s stonden open. Klik 2x op de hometoets,dock gaat omhoog, druk voorzichtig een prg aan totdat het wiebelt en druk ze 1 voor 1 uit op het rode rondje. Daarna weer op de hometoets drukken om alles te laten zakken. De ipad helemaal uitzetten en weer aan. Toen deed Wi-Fi het weer. Proberen waard.

Moniek67 18-12-11 23:33

Jammer genoeg helpt ook dit niet. Ben vandaag Nederland in een Apple store geweest en zij vonden dat ik hem toch maar best binnen breng in de winkel waar ik hem kocht. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte alvast merci voor de support ;(

Moniek67 15-01-12 00:14

Hey, heb vandaag mijn iPad teruggehaald en ik heb een nieuwe gekregen, wat er mis was met het andere toestel zal altijd een raadsel blijven want het werd mij niet meegedeeld. Maar vanaf nu ben ik weer de trotse bezitster van een werkende iPad ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.