iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 Exchange password policy (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/106899-ipad-2-exchange-password-policy.html)

soetie 13-12-11 09:27

Ipad 2 Exchange password policy
 
Heb al even in de suggesties gekekne voordat ik het topic aanmaakte maar nog niet helemaal een antwoord gevonden.

In het bedrijf hebben we een password policy.
Nu heb ik vorige week op de zaak mijn password via mijn windhoos laptop aangepast. Geen probleem. Ook iphone en Ipad 2 blijven syncen/

Tot gisteren morgen, ik kreeg eerst op mijn iphone onjuist wachtwoord, en wat ik ook deed ik kwam niet door het scherm heen. (collega hadden nergens last van)

Vanmorgen op de ipad hetzelfde fenomeen. Hoe kan dit?
Ik geef het juiste wachtwoord in maar toch word dit niet opgepakt. Hoe kan het dat dit een week later pas op de iphone/.ipad gesyncd word?

Ik zou verwachten dat dit tot ongeveer een uur na wijziging op laptop ook een melding op iphone/ipad komt? Maar ik ben de enige die dit heeft! Collega hoeven ook geen nieuw wachtwoord op de iphone in te geven.
Hoe loopt de synchronisatie hiervan precies? En Hoe kan ik dit voorkomen?

soetie 15-12-11 20:32

Niemand dit probleem eerder bij de hand gehad?

Ook niet op iphone oid!?
Ik weet even niet waar ik het zoeken moet!

Beech43 15-12-11 20:58

Account verwijderen en opnieuw instellen met de nieuwe gegevens ?

soetie 15-12-11 21:00

Dan zouden alle gebruikers die dit hebben maandelijks moeten doen? Mag hopen dat er nog een andere oplossing is! Klinkt dit voor iemand bekent?

jemmie 15-12-11 22:35

Ik weet niet hoe jullie bedrijfs netwerk is opgezet, maar de meest logische opzet, wanneer er met een interne Exchange server gewerkt wordt, is dat er ook een active directory is.
Wanneer hier het ww van de Windows verloopt zou tegelijkertijd het wachtwoord van de activesync, wat de iphone gebruikt, moeten worden gewijzigd. Een beetje afhankelijk van de complexiteit van het netwerk kan er een paar minuten vertraging in zitten.

Dit zou dan ook voor jouw collega's moeten gelden, aangezien zij hun wachtwoord niet hoeven te wijzigen op de iPhone, maar wel op hun Windows lijkt er een andere opzet te zijn.
Ik zou een keer met jullie Systeembeheerder gaan praten, die kunnen je vast wel vertellen hoe het netwerk in elkaar zit, en waarom het ww niet meer werkt.

soetie 16-12-11 09:52

Ik ben de systeembeheerder.
Er word inderdaad gewerkt met active Directory en een password policy. Ik snap daarom dus niet waarom de ene wel gevraagd word het wachtwoord te wijzigen op iphone/ipad en de andere niet. En waarom vervolgens de ipad/iphone alle wachtwoorden niet accepteert en niet verder komt.

jemmie 16-12-11 10:30

Hebben jullie de Exchange server intern staan of is het een hosted dienst?

soetie 16-12-11 10:34

Intern! Niks is gehost

jemmie 16-12-11 11:04

Welke versie van Exchange gaat het over, en zijn alle rollen van de Exchange op een server samengevoegd of maken jullie gebruik van meerdere servers voor Exchange.
Ik ben vanmiddag in de gelegenheid om te kijken of ik de situatie na kan bootsen om het ww op windows te wijzigen zonder dit op de iPhone te hoeven doen.

soetie 16-12-11 11:05

We gebruiken Exchange 2010 sp2, we hebben 1 exchange server, met daarvoor een Edge server voor mailtransport.

De edge ontvangt de mail en stuurt dit door! naar de exchange

bedankt voor je hulp alvast

soetie 14-03-12 19:25

Ben inmiddels al deel achter het probleem denk ik!::
Wanneer er direct push gebruikt word komt dit probleem voor.
Wanneer tijdsduur sync word gebruikt dan niet.

waarschijnlijk komt dit doordat de push mail de verbinding met exchange openhoud totdat er gereboot word, (server of toestel/tablet) dan word de verbinding opnieuw gelegd en wachtwoord check gedaan, anders niet.

Enige manier om dit te blokkeren of eigenlijk een workaround is een exchange activesync policy aanmaken die vereist dat je een wachtwoord geeft voordat je apparaat ontgrendeld.

King1987 14-03-12 20:21

Top, ik laat het open ondanks dat je de oplossing hebt. Handig voor andere mensen! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:56.