//

iPad als laptopvervanger op school

iPad als laptopvervanger op school discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik zit nu in HAVO4, en werk nu al 3,5 jaar op school met een te zware laptop Nu mijn huidige windows pc ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij het beste voor op school?

Windows 7-PC 10 23,81%
MacBook (Air of Pro) 14 33,33%
iPad Wi-Fi 11 26,19%
iPad Wi-Fi + 3G 7 16,67%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-12-11, 17:16
dannydeb dannydeb is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Kloosterzande
Berichten: 5
Question iPad als laptopvervanger op school

Hallo allemaal,

Ik zit nu in HAVO4, en werk nu al 3,5 jaar op school met een te zware laptop
Nu mijn huidige windows pc ver is afgeleefd, wil ik of een nieuwe laptop, of een iPad (de aanstaande iPad 3) kopen. Die natuurlijk later nog meegaat naar de HBO.

In deze post, wil ik met behulp van de andere forumleden, een plaats maken om de beste workaround te vinden van de iPad op school, zodat huidige VO'ers en studenten de beste keuze kunnen maken.

Hierbij in de tests/vergelijkingen maak ik gebruik van een 15,6" laptop en een iPad 2 Wi-Fi van mijn ouders B-).

Hardware
Gewicht
Dit is voor studenten de belangrijkste, met een zo licht mogelijke tas naar school. Een gemiddelde laptop (15,6") weegt ongeveer 2 à 3 kg. Een iPad 2 Wi-Fi weegt 601 gram, volgens Apple.

Winnaar: iPad

Prijs
Een gemiddelde laptop (15,6"), kost ongeveer 500/600 euro voor redelijke specificaties. (de mijne heb ik 3,5 jaar geleden gekocht met Intel Core II Duo. Wat nu dus gelijk staat aan een redelijke i3.)
Een iPad 2 Wi-Fi kost 480 euro.

Winnaar: iPad

Toetsenbord
Iets wat je erg mist op de iPad voor school, is het fysieke toetsenbord. Dit kan wel worden opgelost door een Bluetooth toetsenbord aan te sluiten, maar je moet het ook weer apart meezuilen. Je hebt natuurlijk niet bij elke les het toetsenbord nodig. De kosten van zo'n toetsenbord variëren nogal, tussen de 30, en de 90 euro.

Winnaar: Laptop

Operating System
Windows VS iOS 5
Het grote voordeel aan Windows is natuurlijk dat er veel, (lees 'bijna alle') applicaties voor Windows zijn, SMART Notebook, Office, Adobe Dreamweaver, flash, enzovoort.
In de App store, is ook een heel groot aanbod aan applicaties, maar applicaties als SMART Notebook en Adobe Dreamweaver ontbreken. Flash en Silverlight is ook irritant dat het ontbreekt.

In snelheid, en de intuïtiviteit zal de iPad zeker winnen. Het OS vereist geen Antivirus, en de meeste dingen die je nodig hebt, zitten al ingebouwd.

Voor multitasking is het op een Windows pc/mac natuurlijk ideaal dat je twee vensters naast elkaar kunt zetten. (OneNote naast Adobe Reader). Daar kan de iPad Windows of Mac OS nog niet in verslaan. (idee voor een app? PDF naast vergelijkbaar iets als OneNote)

Winnaar: Windows

Boeken
Een belangrijk deel van het apparaat op school, is dat de boeken erop staan. Bij ons wordt met PDF's gewerkt, die we zelf van school krijgen. Krijg je die niet, zou je dat per hoofdstuk in kunnen scannen. Mijn boekenpakket is ongeveer 1.5 GB. omdat dit allemaal ingescande 'afbeeldingen' zijn. Waren dit de officiële van de uitgever, is het totale boekenpakket aanzienlijk kleiner.

Adobe Reader X VS iBooks
Met Adobe Reader is iedereen wel gewend te werken. door te scrollen ga je naar volgende pagina's, en je kunt twee pagina's naast elkaar zetten. Het grote nadeel is echter, je kan onhandig even snel naar de achterkant van het boek bladeren, het is tijdrovend om eerst de pagina te zoeken aan de achterkant van het boek, en vervolgens je oude pagina weer terug te vinden.

In iBooks veeg je horizontaal van pagina naar pagina. en wil je even snel andere pagina's bekijken, druk je op de overzicht knop, en kleine thumbs van je pagina's verschijnen. druk je weer op de sluiten knop, gaat programma weer terug naar je oude pagina.

Alleen heel krom aan iBooks zijn de namen die het programma eraan geeft. Oke, je krijgt thumbnails te zien van de voorpagina, maar als je 'm opent, staat er toch wel een beetje aparte naam boven, even een voorbeeld: A3 PDF 600, NoName of gewoon 'naamloos'

Winnaar: iBooks

Adobe Reader for iPad VS iBooks
Het is duidelijk dat de beste manier om je schoolboeken te lezen op de iPad is. Maar er is ook nog een applicatie van Adobe Reader in de App store.

Echt gek veel van iBooks verschilt deze applicatie niet. Het grote verschil is, dat je hier ook weer scrollt tussen je pagina's, en niet horizontaal bladert. Met schoolboeken vind ik de oplossing van iBooks beter. Ook de overzichtfunctie mis ik hier eigenlijk wel.
Het plaatsen van de PDF's in de applicatie is net zo makkelijk. Het enige verschil is dat je voor Adobe Reader in de Apps tab moet zijn, en bij iBooks moet je ze eerst nog importeren in iTunes.

Winnaar: iBooks

iBooks VS Stanza
beech43 wees mij op stanza.
Binnenkort komt hier nog een vergelijking.

Opdrachten/Aantekeningen
Dit is het deel waar ik nog niet uit ben. Normaal op de PC gebruik ik altijd OneNote, een heerlijk programma waarmee je tabs kunt maken, paginas, subpaginas en subpagina's van subpaginas kunt maken.
Door hier goed van gebruik te maken kon ik per vak een tab maken, per hoofdstuk een pagina, per subpagina paragraaf met daarin de opdrachten, en eventueel de aantekeningen in de subpagina van de subpagina.
Mijn notitieblok wordt automatisch naar de Skydrive gesynchroniseerd, zodat ik overal bij mijn opdrachten en aantekeningen kan.

OneNote PC VS OneNote iPad
De OneNote iPad app viel me eerlijkgezegd een beetje tegen. Ik kon alles op dezelfde manier rangschikken, maar ìn de pagina's miste ik de automatische nummering, opmaak, tabellen en meer.
Ook viel het me tegen dat je het wel kon bewerken zonder Wi-Fi, maar zodra je je app uit de multitasking verwijderde, voordat je gesynchroniseerd had met Wi-Fi, was alles kwijt. En omdat bij de meeste scholen niet overal een Wi-Fidekking is, is het niet ideaal. Tenzij je natuurlijk een 3G versie hebt, met internetabbonnement.

Winnaar: OneNote PC.

Vraag
Ik heb verder nog geen ander soort apps als Evernote getest, wat ik wel ga doen. Als jullie je bevindingen hier ook willen delen, zou ik dat op prijs stellen.

Huidige conclusie
Zet je al je boeken op een digitaal medium, maar werk je met je opdrachten nog gewoon in schriften, is de iPad een onbetwiste winnaar.

Maar werk je ook je opdrachten en aantekeningen digitaal uit, Zou je, nu, naar mijn weten, beter een normale laptop kunnen gebruiken

Laatst gewijzigd door dannydeb; 29-12-11 om 13:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-11, 21:20
iJRX iJRX is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 7
Standaard

Mijn suggestie zou zijn een iPad voor mobiel gebruik en een desktop voor thuis. Wat mij betreft legt een laptop het al af tegen een iPad vanwege opstart-/ afsluittijd en batterijverbruik (en idd gewicht). Overigens zou ik wel een iPad met 3g nemen, want ik vind niets zo irritant als ergens toch even niet op internet te kunnen. En als je straks naar het hbo gaat, is er vast een grote kans dat je geregeld in trein of bus zit.
  #3  
Oud 28-12-11, 21:28
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Als ik het zo lees lijkt mij dat je de keuze al hebt gemaakt. Zelfs daar waar de laptop eventueel zou kunnen winnen, verzin je het bij je argumenten toch zo dat de iPad 'wint'.

Als ik jou was zou ik dan maar gewoon voor die iPad gaan, want als je voor een laptop gaat zal je achteraf hoe dan ook twijfelen (want je bent nu al enorm geneigd naar de iPad).
  #4  
Oud 28-12-11, 21:37
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Is een Macbook Air geen optie? Die is licht en heeft alle voordelen van een laptop en van een iPad. En als je bijvoorbeeld een 11" neemt, dan kan je die thuis verbinden met een groter scherm.
  #5  
Oud 28-12-11, 21:53
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Is een Macbook Air geen optie? Die is licht en heeft alle voordelen van een laptop en van een iPad. En als je bijvoorbeeld een 11" neemt, dan kan je die thuis verbinden met een groter scherm.
Zou een beetje zonde zijn, niet? Véél duurder dan een 'normale' laptop/notebook en veel duurder dan de iPad. Een Mac lijkt me overkill: je betaalt dan vooral voor het merk.

Een leerling op het VO heeft geen 9 tot 5 baan.
  #6  
Oud 28-12-11, 21:58
Pat3766 Pat3766 is offline
• iOS 15.1.1
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 110
Standaard

Ik gebruik mijn ipad 2 zakelijk. Ik heb er een stukje over geschreven: De Ipad als zakelijk centrum

Uiteindelijk merk ik dat bepaalde documenten in excel of word op de ipad geconverteerd worden in quickoffice of Iworks en dat daar formules en/of opmaak verkeerd gaan. Voor de rest is het voor mij een extreem handig middel (en mijn kinderen zijn ook gek op het ding).
  #7  
Oud 28-12-11, 22:08
Stijntje's schermafbeelding
Stijntje Stijntje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oss
Berichten: 230
Stuur een bericht via MSN naar Stijntje
Standaard

Bij ons ligt de iPad 2 gewoon in de huiskamer voor internet gebruik beetje FaceTime maar echt als vervanger voor een laptop zeg ik nee!

Dan zou ik gaan voor een MacBook Pro 13.3!
  #8  
Oud 28-12-11, 22:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Daar ben ik het ook mee eens. De iPad is leuk om af en toe wat te surfen en/of mee te spelen, maar voor het serieuze werk zoek ik nog steeds de computer op. Wat mij betreft is een laptop/desktop nog steeds noodzakelijk.
  #9  
Oud 28-12-11, 22:31
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannydeb Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik zit nu in HAVO4, en werk nu al 3,5 jaar op school met een te zware laptop
Nu mijn huidige windows pc ver is afgeleefd, wil ik of een nieuwe laptop, of een iPad (de aanstaande iPad 3) kopen. Die natuurlijk later nog meegaat naar de HBO.

In deze post, wil ik met behulp van de andere forumleden, een plaats maken om de beste workaround te vinden van de iPad op school, zodat huidige VO'ers en studenten de beste keuze kunnen maken.

Hierbij in de tests/vergelijkingen maak ik gebruik van een 15,6" laptop en een iPad 2 Wi-Fi van mijn ouders B-).

Hardware
Gewicht
Dit is voor studenten de belangrijkste, met een zo licht mogelijke tas naar school. Een gemiddelde laptop (15,6") weegt ongeveer 2 à 3 kg. Een iPad 2 Wi-Fi weegt 601 gram, volgens Apple.

Winnaar: iPad

Prijs
Een gemiddelde laptop (15,6"), kost ongeveer 500/600 euro voor redelijke specificaties. (de mijne heb ik 3,5 jaar geleden gekocht met Intel Core II Duo. Wat nu dus gelijk staat aan een redelijke i3.)
Een iPad 2 Wi-Fi kost 480 euro.

Winnaar: iPad

Toetsenbord
Iets wat je erg mist op de iPad voor school, is het fysieke toetsenbord. Dit kan wel worden opgelost door een Bluetooth toetsenbord aan te sluiten, maar je moet het ook weer apart meezuilen. Je hebt natuurlijk niet bij elke les het toetsenbord nodig. De kosten van zo'n toetsenbord variëren nogal, tussen de 30, en de 90 euro.

Winnaar: Laptop

Operating System
Windows VS iOS 5
Het grote voordeel aan Windows is natuurlijk dat er veel, (lees 'bijna alle') applicaties voor Windows zijn, SMART Notebook, Office, Adobe Dreamweaver, flash, enzovoort.
In de App store, is ook een heel groot aanbod aan applicaties, maar applicaties als SMART Notebook en Adobe Dreamweaver ontbreken. Flash en Silverlight is ook irritant dat het ontbreekt.

In snelheid, en de intuïtiviteit zal de iPad zeker winnen. Het OS vereist geen Antivirus, en de meeste dingen die je nodig hebt, zitten al ingebouwd.

Voor multitasking is het op een Windows pc/mac natuurlijk ideaal dat je twee vensters naast elkaar kunt zetten. (OneNote naast Adobe Reader), maar de snelheid van multitasking met multitasking gestures, maakt dat volgens mij ook niet meer zoveel uit.

Winnaar: Gelijkspel

Boeken
Een belangrijk deel van het apparaat op school, is dat de boeken erop staan. Bij ons wordt met PDF's gewerkt, die we zelf van school krijgen. Krijg je die niet, zou je dat per hoofdstuk in kunnen scannen. Mijn boekenpakket is ongeveer 1.5 GB. omdat dit allemaal ingescande 'afbeeldingen' zijn. Waren dit de officiële van de uitgever, is het totale boekenpakket aanzienlijk kleiner.

Adobe Reader X VS iBooks
Met Adobe Reader is iedereen wel gewend te werken. door te scrollen ga je naar volgende pagina's, en je kunt twee pagina's naast elkaar zetten. Het grote nadeel is echter, je kan onhandig even snel naar de achterkant van het boek bladeren, het is tijdrovend om eerst de pagina te zoeken aan de achterkant van het boek, en vervolgens je oude pagina weer terug te vinden.

In iBooks veeg je horizontaal van pagina naar pagina. en wil je even snel andere pagina's bekijken, druk je op de overzicht knop, en kleine thumbs van je pagina's verschijnen. druk je weer op de sluiten knop, gaat programma weer terug naar je oude pagina.

Winnaar: iBooks

Adobe Reader for iPad VS iBooks
Het is duidelijk dat de beste manier om je schoolboeken te lezen op de iPad is. Maar er is ook nog een applicatie van Adobe Reader in de App store.

Echt gek veel van iBooks verschilt deze applicatie niet. Het grote verschil is, dat je hier ook weer scrollt tussen je pagina's, en niet horizontaal bladert. Met schoolboeken vind ik de oplossing van iBooks beter. Ook de overzichtfunctie mis ik hier eigenlijk wel.
Het plaatsen van de PDF's in de applicatie is net zo makkelijk. Het enige verschil is dat je voor Adobe Reader in de Apps tab moet zijn, en bij iBooks moet je ze eerst nog importeren in iTunes.

Winnaar: iBooks

Opdrachten/Aantekeningen
Dit is het deel waar ik nog niet uit ben. Normaal op de PC gebruik ik altijd OneNote, een heerlijk programma waarmee je tabs kunt maken, paginas, subpaginas en subpagina's van subpaginas kunt maken.
Door hier goed van gebruik te maken kon ik per vak een tab maken, per hoofdstuk een pagina, per subpagina paragraaf met daarin de opdrachten, en eventueel de aantekeningen in de subpagina van de subpagina.
Mijn notitieblok wordt automatisch naar de Skydrive gesynchroniseerd, zodat ik overal bij mijn opdrachten en aantekeningen kan.

OneNote PC VS OneNote iPad
De OneNote iPad app viel me eerlijkgezegd een beetje tegen. Ik kon alles op dezelfde manier rangschikken, maar ìn de pagina's miste ik de automatische nummering, opmaak, tabellen en meer.
Ook viel het me tegen dat je het wel kon bewerken zonder Wi-Fi, maar zodra je je app uit de multitasking verwijderde, voordat je gesynchroniseerd had met Wi-Fi, was alles kwijt. En omdat bij de meeste scholen niet overal een Wi-Fidekking is, is het niet ideaal. Tenzij je natuurlijk een 3G versie hebt, met internetabbonnement.

Winnaar: OneNote PC.

Vraag
Ik heb verder nog geen ander soort apps als Evernote getest, wat ik wel ga doen. Als jullie je bevindingen hier ook willen delen, zou ik dat op prijs stellen.

Huidige conclusie
Zet je al je boeken op een digitaal medium, maar werk je met je opdrachten nog gewoon in schriften, is de iPad een onbetwiste winnaar.

Maar werk je ook je opdrachten en aantekeningen digitaal uit, Zou je, nu, naar mijn weten, beter een normale laptop kunnen gebruiken
Als je pdf's in iBooks zet is in 9 van de 10 gevallen de titelinformatie verdwenen. Dat zal wel te maken hebben met de krakkemikkerige manier waarop veel pdf's gemaakt zijn, vooral in het onderwijs, maar het is uitermate irritant als je er meer dan duizend hebt en de meeste heten "Naamloos".

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:34 ----------

Nog een nadeel van de iPad in het onderwijs: veel simulaties om het onderwijs te verduidelijken zijn gemaakt in flash en dus onzichtbaar op de iPad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:36 ----------

I.p.v. iBooks kun je ook Bluefire of Stanza gebruiken. De nieuwe versie van Stanza is enorm opgeknapt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:38 ----------

In Stanza kun je de titel aanpassen, dat is wel een pré, vind ik.
  #10  
Oud 28-12-11, 23:19
dannydeb dannydeb is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Kloosterzande
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Als ik het zo lees lijkt mij dat je de keuze al hebt gemaakt. Zelfs daar waar de laptop eventueel zou kunnen winnen, verzin je het bij je argumenten toch zo dat de iPad 'wint'.

Als ik jou was zou ik dan maar gewoon voor die iPad gaan, want als je voor een laptop gaat zal je achteraf hoe dan ook twijfelen (want je bent nu al enorm geneigd naar de iPad).
Ik ben zeker geneigd naar de iPad, maar zolang er nog geen echte goede vervanger voor OneNote is, is de iPad sowieso nog geen optie voor mij. Alle functies die in het programma zitten zijn een absolute must voor mij.

En je hoeft me niet zo af te kraken hoor, ik probeer een zo goed mogelijke vergelijking te maken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 22:25 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat3766 Bekijk bericht
Ik gebruik mijn ipad 2 zakelijk. Ik heb er een stukje over geschreven: De Ipad als zakelijk centrum

Uiteindelijk merk ik dat bepaalde documenten in excel of word op de ipad geconverteerd worden in quickoffice of Iworks en dat daar formules en/of opmaak verkeerd gaan. Voor de rest is het voor mij een extreem handig middel (en mijn kinderen zijn ook gek op het ding).
Goede, en handige informatie. Die bewaar ik

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 22:37 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Als je pdf's in iBooks zet is in 9 van de 10 gevallen de titelinformatie verdwenen. Dat zal wel te maken hebben met de krakkemikkerige manier waarop veel pdf's gemaakt zijn, vooral in het onderwijs, maar het is uitermate irritant als je er meer dan duizend hebt en de meeste heten "Naamloos".

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:34 ----------

Nog een nadeel van de iPad in het onderwijs: veel simulaties om het onderwijs te verduidelijken zijn gemaakt in flash en dus onzichtbaar op de iPad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:36 ----------

I.p.v. iBooks kun je ook Bluefire of Stanza gebruiken. De nieuwe versie van Stanza is enorm opgeknapt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2011 om 21:38 ----------

In Stanza kun je de titel aanpassen, dat is wel een pré, vind ik.
Ik zal morgen eens naar Stanza kijken, dan voeg ik hem wel toe aan de vergelijking.
+1, ik weet niet wat die mensen daar bij Van Dijk uitspoken...... Inderdaad krakkemikkerig
+1 over flash, dit jaar heb ik gelukkig nog niet veel van die CDs nodig gehad, maar dat zijn bijna allemaal offline websites die gebruik maken van flash.

Laatst gewijzigd door dannydeb; 28-12-11 om 23:40.
  #11  
Oud 05-01-12, 12:14
Niels078 Niels078 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik gebruik mijn ipad 2 Wi-Fi op school en thuis. Ik ben hier zeer te vreden mee. Waarom ik niet voor de 3G versie heb gekozen is omdat op elke HBO school Wi-Fi is als het goed is en in de bus gebruik ik hotspot op me telefoon. Soms zie me klasgenoten sleuren met zo laptop maar gelukkig niet voor mij. Ook maak ik al me aamtekeningen erop dit is zeer makkelijk te doen met pages. Wel voor lessen met wiskunde gebruik ik nog papier, maar dit is natuuurlijk afhankelijk van je opleiding.

Ik zou je de ipad 2 aanraden!
  #12  
Oud 06-01-12, 17:31
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Daar ben ik het ook mee eens. De iPad is leuk om af en toe wat te surfen en/of mee te spelen, maar voor het serieuze werk zoek ik nog steeds de computer op. Wat mij betreft is een laptop/desktop nog steeds noodzakelijk.
mijn gedacht
  #13  
Oud 25-01-12, 16:02
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Ik denk dat het voornamelijk afhangt van welke richting je gaat volgen en wat je allemaal erop moet uitvoeren.

Dit is mijn mening:
Ik gebruik nu al twee jaar een iPad voor mijn (Hogeschool) opleiding. Wel moet ik erbij vermelden dat dit vooral voor doordeweekse zaken zijn zoals notities maken, documenten opstellen (met pages), voorstellingen maken (met keynote), mails checken en surfen op het net. Voor de meeste zaken die een laptop kan is er tegenwoordig wel een applicatie op de iPad, dus dat valt dan ook alweer mee. Wel zijn er kleine nadelen als het niet standaard opzitten van een USB-ingang en dat je geen schijfjes in je iPad kan steken (logisch ook). Voor het USB-gebruik is er wel een alternatief, dat ik hedendaags gebruik, namelijk de cameraconnector-kit waarbij je een 'USB'-ingang en MicroSD-ingang aan je iPad kan koppelen. Via verschillende apps kan je dan een USB openen en documenten ervan halen. Dus zulke zaken zijn wel op te lossen, maar ze zitten er niet standaard op.

Uit mijn ervaring vind ik de iPad wel handiger als ik dan kijk naar mijn medestudenten. Zij zwoegen met meestal een zware laptop die beperkt zit met batterijduur terwijl ik de iPad als lichtgewicht meeheb die de hele dag meekan samen met een bluetooth toetsenbord. Als je echt veel wilt gaan typen op je iPad is een bluetooth toetsenbord wel aan te raden (+ een smartcover of andere cover waarmee je hem kan rechtzetten als scherm).

Laat ik het zo stellen, iPad is zeker wel handig en je zal er ongetwijfeld plezier aan beleven. De batterijduur zit ook wel iets beter mee dan die van de laptops en je hoeft ook niet te wachten tot hij opgestart is. Wel moet je er rekening met houden dat je enkele accessoires moet aanschaffen indien je 100 procent gebruik wilt maken van je iPad en het 'serieuze werk' erop wilt doen zoals sommigen hierboven zeggen. Dus met de nodige uitrusting kan hij zeker en vast een laptop vervangen, in mijn ogen.
  #14  
Oud 26-01-12, 12:57
iwob iwob is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Het nadeel van een iPad is dat je geen toetsen board hebt, waar je makkelijk op blind kan typen. Een fysiek toetsenbord typt toch echt een stuksneller. Maar gelukkig zijn er cases te krijgen met een toetsenboard er in verwerkt.

ClamCase iPad Keyboard Case & Stand

Kensington - Tablet - iPad en iPad 2 - Foliohoezen voor toetsenborden - KeyFolio

Logitech NL - - Keyboard Case for iPad 2

Logitech NL - Logitech® Fold-Up Keyboard

of gewoon een toetsenbordje

Het is wel aan te raden om er een computer naast te houden, want om alles te doen op je iPad is niet altijd ideaal. Niet omdat ik apple fan boy ben zou ik toch een mac aan raden (op een macbook air na dan) daar heb je waarschijnlijk veel langer plezier van, en dan kan je keynote, nubbers en pages gebruiken. Als je toch een PC neemt zou ik met GoogleDoc's bijvoorbeeld werken maar heb je altijd internet nodig.

Om wat kosten te besparen kan je ook voor een gereviseerd product gaan van apple. Dit zijn producten die door apple terug genomen zijn en het defect is keurig verholpen en je hebt volledige garantie.
Speciale aanbiedingen - Apple Store (Nederland)
En als student kan je ook hier checken natuurlijk. Apple Store voor onderwijs, studentenkorting - Apple Store (Nederland)
  #15  
Oud 26-01-12, 13:01
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Het officiële Apple bluetooth toetsenbord is wel aan te raden voor de iPad.
Reageren

Labels
beste, ipad, methode, school, workaround



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad 2 optimaal gebruiken voor school of kantoor Jordi91 iPad Apps 3 26-09-11 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.