iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   App alleen in Nederland beschikbaar, te omzeilen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/108213-app-alleen-nederland-beschikbaar-omzeilen.html)

macamba83 29-12-11 00:52

App alleen in Nederland beschikbaar, te omzeilen?
 
Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige bezitter van een iPad 2.

iOS is nieuw voor mij, gebruik nu paar jaar Android (telefoon) maar ben aangenaam verrast van hoe smooth en simpel alles werkt, heb geen spijt van mijn keuze voor de iPad.

Ik heb een Belgische iTunes account waar al veel apps mee zijn gekocht.
Als ik de app "Uitzending Gemist" wil downloaden krijg ik de melding dat deze niet beschikbaar is in mijn land, enkel in Nederland.

Ik kan natuurlijk wel via hun website kijken maar zou toch graag de app hebben (zonder jailbreak).

Is hier een mogelijkheid voor?

Om het misschien beter te kunnen begrijpen, alle apps worden gedownload naar mijn PC, dus is het zo simpel dat iemand met een Nederlandse iTunes account de app gewoon kan mailen naar mij, ik m in de juiste map op m'n PC zet, sync, en ineens wel de app heb?
Apple kennende moet er een beveiliging zijn :-)
Zit er een imei of itunes-ID meegebakken in die app als je m download ofzo?

Ter vergelijking, bij Android kun je via een filemanager een "backup" van een app mailen naar een kennis, die kan m dan gewoon installeren. Zo heb ik dus al Nederlandse banking apps op m'n telefoon draaien die eigenlijk alelen in Nederland gepuliceerd staan.

Kunnen we zoiets op een iPad ook doen?
Ik vind het niet echt illegaal aangezien het om een gratis app gaat en ik via de website de content wel gewoon kan bekijken. Snap dan ook niet dat ze ervoor hebben gekozen de app tot Nederland te beperken.

Hoe dan ook, mocht er iemand zijn die een tip voor me heeft, alvast bedankt!

remundo7000 29-12-11 01:07

Maak een extra Nederlands iTunes-account aan.
Met eigen naam, eigen e-mailadres en dergelijke.

Dat gaat niet vanzelf, volg deze handleiding: Gratis iTunes-account aanmaken - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Zodra de account is aangemaakt zijn alle gratis apps te downloaden. Betaalde apps kan ook, maar daar is dan een Nederlandse iTunes gift Card voor nodig. Die zijn voor elk land weer anders.

macamba83 29-12-11 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 751991)
Maak een extra Nederlands iTunes-account aan.
Met eigen naam, eigen e-mailadres en dergelijke.

Dat gaat niet vanzelf, volg deze handleiding: Gratis iTunes-account aanmaken - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Zodra de account is aangemaakt zijn alle gratis apps te downloaden. Betaalde apps kan ook, maar daar is dan een Nederlandse iTunes gift Card voor nodig. Die zijn voor elk land weer anders.

Bedankt voor de snelle reactie, ik weet dat het domme vragen zijn maar bedankt voor de moeite, dit gaat zeker in Google worden opgepikt en zo ook andere mensen helpen.

Oke ik zal de account aanmaken, altijd handig, en dan komen de apps gewoon in dezelfde map terecht en synchroniseren gewoon met de rest?
Dat is wel heel simpel dan. Ik stel me dan de vraag wat is het nut van verschillende app stores als het zo makkelijk te omzeilen is.

Thanks!!

-Update: als je probeert vanuit Belgie een iTunes account aan te maken, staat Belgie als land al ingevuld (op basis van IP) en kun je dit niet aanpassen.
Dus dan moet je het even in Nederland gaan doen bij vrienden familie internetcafe of beter nog, remote desktop / VPN etc.

remundo7000 29-12-11 01:52

Dat met het ip-adres is te omzeilen op een "echte" computer, niet op de ipad. Ik heb zelf een Amerikaans iTunes-account voor er bij, aangemaakt in Nederland!
Ik heb wel een adres in de USA ingevuld, en een ander e-mailadres dan voor mijn Nederlands account.

Maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan, het is al even terug. Ik heb in elk geval geen moeilijke proxyservers of zo hoeven gebruiken.
Hoewel het daar vast ook mee gaat!

macamba83 31-12-11 17:20

Ik ga vanavond naar Nederland van de gelegenheid gebruik maken daar een account aan te maken.
Nu heb ik gelezen dat je maar 1x per 90 dagen van account mag wisselen op je iOS device.

Dus in de praktijk.. hoe doe ik dat.. gewoon iPad aan iTunes hangen, account aanmaken in Nederland zoals hier beschreven.. Apps downloaden.. synchroniseren..

Gaat er geen probleem zijn met die 2 accounts en de 90 dagen policy?

Guest-20180925190238 31-12-11 17:25

Ik heb een App Store BE, DE en USA account. Gewoon uitloggen uit het ene account in iTunes en inloggen met het andere. Dat kan je zo vaak doen als je maar wilt, ook honderd keer per dag.

macamba83 31-12-11 17:33

Thanks,

Dus in iTunes op PC/Mac kun je blijkbaar wel gewoon zonder limiet wisselen.
Moet ik dan nog iets op de iPad veranderen van account?

Waarom ik het vraag:

http://www.apple.com/legal/itunes/nl/terms.html#GIFTS

C. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR MAC APP STORE, APP STORE EN IBOOKSTORE
[...]
AUTOMATISCHE LEVERING EN DOWNLOADEN VAN EERDERE AANKOPEN
[...]
(iii) U mag de Account waaraan een Gekoppeld Apparaat verbonden is slechts eenmaal per 90 dagen veranderen.

Eén iTunes account – meerdere gebruikers; en nu iCloud?


Ps. Iedereen alvast n gelukkig 2012!

Guest-20180925190238 31-12-11 17:39

Dat gaat over het iDevice dat gekoppeld is aan een App Store account. Mijn apparaten blijven uiteraard altijd gekoppeld aan alle drie de accounts.

macamba83 31-12-11 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 753428)
Dat gaat over het iDevice dat gekoppeld is aan een App Store account. Mijn apparaten blijven uiteraard altijd gekoppeld aan alle drie de accounts.

Nice dat je blijkbaar meerdere accounts tegelijkertijd op 1 device kunt instellen.

Daarmee is het probleem dan effectief opgelost.

Bedankt voor de info, mooi voor anderen in de toekomst!

tracker 31-12-11 23:07

Typisch apple geneuzel. Waarom moet je weer een speciaal account aanmaken om een app te downloaden ? Dit is één van de dingen die mij mega irriteren bij dat hele appel gedoe. Het slaat nergens op, maar je moet van alles ondernemen om het te omzeilen. En waarvoor? Alleen Apple weet dat.

macamba83 01-01-12 13:07

(idd). Beste wensen voor 2012!

Dus ik heb inmiddels een Nederlandse Apple ID / Account voor iTunes verkegen via de beschreven manier.

Nu heb ik 3 Nederlandse apps gedownload.

Sluit mijn iPad aan, krijg de melding om te synchroniseren of herstellen.

Als ik wil synchroniseren door dus in iTunes naar APPS te gaan, dan aanvinken "Apps Synchroniseren" dan zegt ie dat alle gegevens onder mijn huidige account zullen worden verwijderd.

Je ziet ook een voorbeeld van hoe het scherm van je iPad er uit gaat zien na synchronisatie, vrij leeg, allles weg, behalve m'n 3 nederlandse apps.

Dus de vraag is: Hoe kun je meerdere accounts op 1 iPad gebruiken zonder dat je eerdere (betaalde) apps verliest?

Alvast bedankt!!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2012 om 13:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macamba83 (Bericht 753605)
(idd). Beste wensen voor 2012!

Hoe kun je meerdere accounts op 1 iPad gebruiken zonder dat je eerdere (betaalde) apps verliest?

Antwoord gevonden:
Inloggen met je Nederlandse account op iTunes, applicaties downloaden, deze komen gewoon op je PC in een map tussen allee andere apps.
Daarna terug inloggen met je hoofdaccount, iPad aansluiten, synchroniseren en ze staan er tussen!

NICE!

S¡mon 03-01-12 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 753518)
Typisch apple geneuzel. Waarom moet je weer een speciaal account aanmaken om een app te downloaden ? Dit is één van de dingen die mij mega irriteren bij dat hele appel gedoe. Het slaat nergens op, maar je moet van alles ondernemen om het te omzeilen. En waarvoor? Alleen Apple weet dat.

Het heeft meer met de eisen van de ontwikkelaar te maken. Er zitten natuurlijk allerlei rechten op de afleveringen die je vind in de Uitzending Gemist app. Als je als ontwikkelaar dit zou aanbieden in het buitenland, dan brengt dat enorme kosten met zich mee. Vandaar dat de ontwikkelaar er waarschijnlijk voor heeft gekozen om de app alleen beschikbaar te maken in Nederland (omdat hier de rechten zijn).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.