iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Vanalles mis Ipad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/109538-vanalles-mis-ipad-2-a.html)

vincent1981 12-01-12 20:06

Vanalles mis Ipad 2
 
Heren/Dames,

Mijn ouders hebben 5 dagen geleden een Ipad 2 aangeschaft en helemaal blij met het apparaat tot nu althans. Wanneer ze in Safari Facetime youtube en noem maar op zit springt de ipad automatisch terug naar het bureaublad en kan dus vervolgens niets ondernemen met het ding.
Wanneer ze de ipad aan itunes hangen blijft deze bij het synchroniseren ook steken bij stap 2 van 7 en loopt niet verder (mijn vriendin heeft dit overigens ook alleen doet de Ipad het vooralsnog wel naar behoren..vooralsnog).

Heeft iemand van jullie een stappenplan wat ze zouden kunnen doen en waar het probleem aan ligt? Let wel, een reservekopie hebben ze nog niet aangezien itunes stomweg niet doorloopt met syncen.

Zouden mijn zwaar teleurgestelde ouders ermee helpen.

Alvast dank.

mvg
Vincent

Beech43 12-01-12 20:34

Een paar vragen:
1) is de computer gemachtigd ?
2) Staat er al iets in de backupfolder van de iPad op de computer ? (zie: C:\Users\user\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup voor Windows 7, anders zie: http://apple-ipad-tablet-help.blogsp...-location.html
Zo ja, verwijder dat.
3) Heeft de iPad het wel goed gedaan ?

vincent1981 12-01-12 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 759051)
Een paar vragen:
1) is de computer gemachtigd ?
2) Staat er al iets in de backupfolder van de iPad op de computer ? (zie: C:\Users\user\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup voor Windows 7, anders zie: Apple iPad Tablet: iPad Backup Location
Zo ja, verwijder dat.
3) Heeft de iPad het wel goed gedaan ?

De Ipad van mijn ouders heeft het prima gedaan tot vandaag opeens. Er staat niets in de gehele map zoals jij hierboven beschrijft. Appdata bestaat niet eens. Computer is allang gemachtigd.
Hoe kan het toch dat safari en alles wat met internet heeft te maken opeens eruit vliegt en terugspringt naar bureaublad?

Beech43 12-01-12 21:33

Harde reset: home + uit knop tegelijkertijd indrukken totdat appeltje verschijnt eens proberen.

vincent1981 12-01-12 21:36

heb ik ook al gedaan.

rubbererobbie 12-01-12 21:46

Terug naar de store? , garantie?

Beech43 12-01-12 21:59

Je bent niet de enige:
https://discussions.apple.com/thread...t=375&tstart=0
26 pagina's klachten, maar geen oplossing helaas.

vincent1981 12-01-12 22:04

Zal even gauw de laatste update geven. Ik heb mijn ouders (moet dit op afstand doen) de Ipad opnieuw in laten stellen bij "instellingen" en "stel opnieuw in".
Vooralsnog doet alles het weer, facetime en safari lopen weer, maar persoonlijk ben ik al het vertrouwen verloren in de Ipad. Ik denk dat ik weet waar het door komt, en dit probleem doet zich ook voor mijn de ipad van mijn vriendin. Wanneer we de Ipad aansluiten op Itunes behoort deze te synchroniseren, bij beide Ipads blijft hij steken bij stap 2 tot 7 en maakt derhalve ook geen reservekopie en werkt gegevens Safari niet bij (hoort hier ook Bugfixes bij??). Vermoeden bestaat dus dat het daar aan ligt.
De 2 Ipads zijn nog geen week oud en 1 heeft dus al aardige kuren, let wel dat mijn Iphone de Bomb is en heerlijk apparaat is, daar ook geen enkel probleem met syncen en Itunes. Toch had ik nu eindelijk graag eens een reservekopie van de 2 ipads gehad dat wanneer er nog eens een probleem voordoet ik deze makkelijk terug kan zetten, nu blijft het maar gissen.

Wel onwijs bedankt voor de tips, alleen hoop ik dat jullie nog meer info hebben over het syncen

mvg
Vincent

Beech43 12-01-12 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 (Bericht 759072)
De Ipad van mijn ouders heeft het prima gedaan tot vandaag opeens. Er staat niets in de gehele map zoals jij hierboven beschrijft. Appdata bestaat niet eens. Computer is allang gemachtigd.
Hoe kan het toch dat safari en alles wat met internet heeft te maken opeens eruit vliegt en terugspringt naar bureaublad?

vreemd dat die map niet bestaat, zal wel komen omdat de synchronisatie nooit afgemaakt is ?
voer in iTunes eens een herstel uit.

vincent1981 12-01-12 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 759092)
Je bent niet de enige:
https://discussions.apple.com/thread...t=375&tstart=0
26 pagina's klachten, maar geen oplossing helaas.

Ok, zag je post net pas.. heb hier een klein stuk van gelezen maar dat is erg hopeloos. Heb jij geen problemen dan? En een idee wanneer een update uitkomt?

Als ik die klachten lees ben ik toch altijd van een andere generatie en zweer bij mijn Personal Computer... jaja.. zo noemden wij dat indertijd, afgekort PC.
Windows based en altijd een harde reset met Format C: /u
NOOOOIITTT een IMAC.. sorry als ik appeltjes beledig hiermee...nogmaals, de Iphone is the shit.. maar het moet blijven draaien anders word je gewoonweg te afhankelijk van deze ontwerpers..

gr

Guest-20180925190238 12-01-12 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 759097)
vreemd dat die map niet bestaat, zal wel komen omdat de synchronisatie nooit afgemaakt is ?
voer in iTunes eens een herstel uit.

AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.

Beech43 12-01-12 22:30

Verborgen mappen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 759100)
AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.

OK, ik werk voor mijn iOS devices met een iMac. Nooit problemen.
Aan Vincent: ik zou die map toch even opzoeken en leeg maken en dan opnieuw proberen of de sync nu wel lukt.
Je kunt ook iTunes verwijderen, pc opnieuw opstarten, controleren of die backupmap nu leeg is, iTunes weer installeren en syncen maar.

vincent1981 12-01-12 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 759100)
AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.

Excuus.. je hebt uiteraard helemaal gelijk, ik moet ook de map zichtbaar maken. Op mijn thuispc staan ze wel zichtbaar vandaar tevergeefs gezocht.. Ik ben Itunes aan het verwijderen en alle apple mappen verwijderen.
Ik laat weten of dit de oplossing was.
Gasten, bedankt vooralsnog!

mvg
Vincent

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 januari 2012 om 22:55 ----------

Net geprobeerd. Weer blijft hij hangen. Kopij wordt niet gemaakt. Hoe kun je toch Oveel laten hangen aan 1 programma? Is toch erg dit. Morgen dan maar weer 10 cent per minuut gaan verbellen met die lui.

Beech43 12-01-12 23:15

Ik weet niet wat er op de iPad staat maar een eerste reservekopie kan lang duren. Staan er ook Podcasts op ?

vincent1981 12-01-12 23:29

Hij is net 5 dagen oud. Staan enkele apps op en heb hem al 2 uur eraan laten hangen. Gebeurt nakkes nada. Zal hem morgen nog eens een tijd erop hangen. Ik laat het weten

mail.eve 13-01-12 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 (Bericht 759121)
Hij is net 5 dagen oud. Staan enkele apps op en heb hem al 2 uur eraan laten hangen. Gebeurt nakkes nada. Zal hem morgen nog eens een tijd erop hangen. Ik laat het weten

Zeer herkenbaar dit, collega had exact hetzelfde, had al tegen hem verteld, laat hem nu eens een nachtje gewoon hangen en zijn gang gaan. Eigenwijs als hij was niet gedaan, en maar blijven zeuren. Ik weer vertellen hang hem nu eens een nachtje aan de pc, toen maar gedaan, en wat denk je, walla alles werkt naar behoren. En de backuppen en syncs gaan probleemloos. Mijn advies, geef ze de tijd.... waar staat immers dat 2 uur voldoende is?

adriaantjes 13-01-12 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 759141)
. Waar staat immers dat 2 uur voldoende is?

Waar staat dat het een nacht kan duren ? :)

vincent1981 13-01-12 21:42

Kan ook geen kwaad. Ben sowieso radeloos dus laat hem deze nacht eraan hangen. Ik laat het weten. Gr

vincent1981 14-01-12 09:55

Had gehoopt dat je advies werkte. Maar na 12 uur gekoppeld aan dat hoere programma staat hij nog steeds op 2 % ongeveer. Dus niets gesynchroniseerd en geen reservekopij. Ik weet het niet meer hoor.

mail.eve 14-01-12 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 (Bericht 759451)
Had gehoopt dat je advies werkte. Maar na 12 uur gekoppeld aan dat hoere programma staat hij nog steeds op 2 % ongeveer. Dus niets gesynchroniseerd en geen reservekopij. Ik weet het niet meer hoor.

Goed om te horen dat je het geprobeerd hebt, jammer dat het niet werkt. Heb je al een geprobeerd om de iPad in DFU mode te zetten, aan iTunes te hangen en dan een gehele herstel uit te laten voeren?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.