//

Vanalles mis Ipad 2

Vanalles mis Ipad 2 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren/Dames, Mijn ouders hebben 5 dagen geleden een Ipad 2 aangeschaft en helemaal blij met het apparaat tot nu althans. Wanneer ze in Safari Facetime ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-01-12, 20:06
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard Vanalles mis Ipad 2

Heren/Dames,

Mijn ouders hebben 5 dagen geleden een Ipad 2 aangeschaft en helemaal blij met het apparaat tot nu althans. Wanneer ze in Safari Facetime youtube en noem maar op zit springt de ipad automatisch terug naar het bureaublad en kan dus vervolgens niets ondernemen met het ding.
Wanneer ze de ipad aan itunes hangen blijft deze bij het synchroniseren ook steken bij stap 2 van 7 en loopt niet verder (mijn vriendin heeft dit overigens ook alleen doet de Ipad het vooralsnog wel naar behoren..vooralsnog).

Heeft iemand van jullie een stappenplan wat ze zouden kunnen doen en waar het probleem aan ligt? Let wel, een reservekopie hebben ze nog niet aangezien itunes stomweg niet doorloopt met syncen.

Zouden mijn zwaar teleurgestelde ouders ermee helpen.

Alvast dank.

mvg
Vincent
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-01-12, 20:34
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Een paar vragen:
1) is de computer gemachtigd ?
2) Staat er al iets in de backupfolder van de iPad op de computer ? (zie: C:\Users\user\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup voor Windows 7, anders zie: http://apple-ipad-tablet-help.blogsp...-location.html
Zo ja, verwijder dat.
3) Heeft de iPad het wel goed gedaan ?

Laatst gewijzigd door Beech43; 12-01-12 om 20:36. Reden: Aanvulling
  #3  
Oud 12-01-12, 21:17
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Een paar vragen:
1) is de computer gemachtigd ?
2) Staat er al iets in de backupfolder van de iPad op de computer ? (zie: C:\Users\user\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup voor Windows 7, anders zie: Apple iPad Tablet: iPad Backup Location
Zo ja, verwijder dat.
3) Heeft de iPad het wel goed gedaan ?
De Ipad van mijn ouders heeft het prima gedaan tot vandaag opeens. Er staat niets in de gehele map zoals jij hierboven beschrijft. Appdata bestaat niet eens. Computer is allang gemachtigd.
Hoe kan het toch dat safari en alles wat met internet heeft te maken opeens eruit vliegt en terugspringt naar bureaublad?
  #4  
Oud 12-01-12, 21:33
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Harde reset: home + uit knop tegelijkertijd indrukken totdat appeltje verschijnt eens proberen.
  #5  
Oud 12-01-12, 21:36
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

heb ik ook al gedaan.
  #6  
Oud 12-01-12, 21:46
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Terug naar de store? , garantie?
  #7  
Oud 12-01-12, 21:59
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je bent niet de enige:
https://discussions.apple.com/thread...t=375&tstart=0
26 pagina's klachten, maar geen oplossing helaas.
  #8  
Oud 12-01-12, 22:04
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Zal even gauw de laatste update geven. Ik heb mijn ouders (moet dit op afstand doen) de Ipad opnieuw in laten stellen bij "instellingen" en "stel opnieuw in".
Vooralsnog doet alles het weer, facetime en safari lopen weer, maar persoonlijk ben ik al het vertrouwen verloren in de Ipad. Ik denk dat ik weet waar het door komt, en dit probleem doet zich ook voor mijn de ipad van mijn vriendin. Wanneer we de Ipad aansluiten op Itunes behoort deze te synchroniseren, bij beide Ipads blijft hij steken bij stap 2 tot 7 en maakt derhalve ook geen reservekopie en werkt gegevens Safari niet bij (hoort hier ook Bugfixes bij??). Vermoeden bestaat dus dat het daar aan ligt.
De 2 Ipads zijn nog geen week oud en 1 heeft dus al aardige kuren, let wel dat mijn Iphone de Bomb is en heerlijk apparaat is, daar ook geen enkel probleem met syncen en Itunes. Toch had ik nu eindelijk graag eens een reservekopie van de 2 ipads gehad dat wanneer er nog eens een probleem voordoet ik deze makkelijk terug kan zetten, nu blijft het maar gissen.

Wel onwijs bedankt voor de tips, alleen hoop ik dat jullie nog meer info hebben over het syncen

mvg
Vincent
  #9  
Oud 12-01-12, 22:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk bericht
De Ipad van mijn ouders heeft het prima gedaan tot vandaag opeens. Er staat niets in de gehele map zoals jij hierboven beschrijft. Appdata bestaat niet eens. Computer is allang gemachtigd.
Hoe kan het toch dat safari en alles wat met internet heeft te maken opeens eruit vliegt en terugspringt naar bureaublad?
vreemd dat die map niet bestaat, zal wel komen omdat de synchronisatie nooit afgemaakt is ?
voer in iTunes eens een herstel uit.
  #10  
Oud 12-01-12, 22:13
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Je bent niet de enige:
https://discussions.apple.com/thread...t=375&tstart=0
26 pagina's klachten, maar geen oplossing helaas.
Ok, zag je post net pas.. heb hier een klein stuk van gelezen maar dat is erg hopeloos. Heb jij geen problemen dan? En een idee wanneer een update uitkomt?

Als ik die klachten lees ben ik toch altijd van een andere generatie en zweer bij mijn Personal Computer... jaja.. zo noemden wij dat indertijd, afgekort PC.
Windows based en altijd een harde reset met Format C: /u
NOOOOIITTT een IMAC.. sorry als ik appeltjes beledig hiermee...nogmaals, de Iphone is the shit.. maar het moet blijven draaien anders word je gewoonweg te afhankelijk van deze ontwerpers..

gr
  #11  
Oud 12-01-12, 22:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
vreemd dat die map niet bestaat, zal wel komen omdat de synchronisatie nooit afgemaakt is ?
voer in iTunes eens een herstel uit.
AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.
  #12  
Oud 12-01-12, 22:30
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Verborgen mappen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.
OK, ik werk voor mijn iOS devices met een iMac. Nooit problemen.
Aan Vincent: ik zou die map toch even opzoeken en leeg maken en dan opnieuw proberen of de sync nu wel lukt.
Je kunt ook iTunes verwijderen, pc opnieuw opstarten, controleren of die backupmap nu leeg is, iTunes weer installeren en syncen maar.

Laatst gewijzigd door Beech43; 12-01-12 om 23:13. Reden: Tikfout verbeterd
  #13  
Oud 12-01-12, 22:47
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
AppData staat op elke Windows machine, maar het is wel een verborgen map (in Local en Roaming). Dus, eerst verborgen mappen zichtbaar maken.
Excuus.. je hebt uiteraard helemaal gelijk, ik moet ook de map zichtbaar maken. Op mijn thuispc staan ze wel zichtbaar vandaar tevergeefs gezocht.. Ik ben Itunes aan het verwijderen en alle apple mappen verwijderen.
Ik laat weten of dit de oplossing was.
Gasten, bedankt vooralsnog!

mvg
Vincent

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 januari 2012 om 22:55 ----------

Net geprobeerd. Weer blijft hij hangen. Kopij wordt niet gemaakt. Hoe kun je toch Oveel laten hangen aan 1 programma? Is toch erg dit. Morgen dan maar weer 10 cent per minuut gaan verbellen met die lui.
  #14  
Oud 12-01-12, 23:15
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik weet niet wat er op de iPad staat maar een eerste reservekopie kan lang duren. Staan er ook Podcasts op ?
  #15  
Oud 12-01-12, 23:29
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Hij is net 5 dagen oud. Staan enkele apps op en heb hem al 2 uur eraan laten hangen. Gebeurt nakkes nada. Zal hem morgen nog eens een tijd erop hangen. Ik laat het weten
  #16  
Oud 13-01-12, 08:18
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk bericht
Hij is net 5 dagen oud. Staan enkele apps op en heb hem al 2 uur eraan laten hangen. Gebeurt nakkes nada. Zal hem morgen nog eens een tijd erop hangen. Ik laat het weten
Zeer herkenbaar dit, collega had exact hetzelfde, had al tegen hem verteld, laat hem nu eens een nachtje gewoon hangen en zijn gang gaan. Eigenwijs als hij was niet gedaan, en maar blijven zeuren. Ik weer vertellen hang hem nu eens een nachtje aan de pc, toen maar gedaan, en wat denk je, walla alles werkt naar behoren. En de backuppen en syncs gaan probleemloos. Mijn advies, geef ze de tijd.... waar staat immers dat 2 uur voldoende is?
  #17  
Oud 13-01-12, 10:28
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
. Waar staat immers dat 2 uur voldoende is?
Waar staat dat het een nacht kan duren ?
  #18  
Oud 13-01-12, 21:42
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Kan ook geen kwaad. Ben sowieso radeloos dus laat hem deze nacht eraan hangen. Ik laat het weten. Gr
  #19  
Oud 14-01-12, 09:55
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Had gehoopt dat je advies werkte. Maar na 12 uur gekoppeld aan dat hoere programma staat hij nog steeds op 2 % ongeveer. Dus niets gesynchroniseerd en geen reservekopij. Ik weet het niet meer hoor.
  #20  
Oud 14-01-12, 10:19
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk bericht
Had gehoopt dat je advies werkte. Maar na 12 uur gekoppeld aan dat hoere programma staat hij nog steeds op 2 % ongeveer. Dus niets gesynchroniseerd en geen reservekopij. Ik weet het niet meer hoor.
Goed om te horen dat je het geprobeerd hebt, jammer dat het niet werkt. Heb je al een geprobeerd om de iPad in DFU mode te zetten, aan iTunes te hangen en dan een gehele herstel uit te laten voeren?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mis m'n iPad wjb357 Archief 3 29-03-11 21:02
Wat mis jij nog aan je iPad? atonba iPad algemeen 54 20-03-11 22:12
iPod touch: Ik mis applicaties? Remonipodtouch Jailbreak 6 10-05-09 14:12
mis een icoontje joachim iPhone algemeen 8 15-04-08 19:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.