//

Ipad geeft melding ''geen simkaart''

Ipad geeft melding ''geen simkaart'' discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi hoi allemaal, Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding dat er geen simkaart in mijn Ipad zit, terwijl deze er toch echt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-12, 18:49
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard Ipad geeft melding ''geen simkaart''

Hoi hoi allemaal,

Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding dat er geen simkaart in mijn Ipad zit, terwijl deze er toch echt in zit....
Als ik hem dan reset doet ie het weer, maar na een aantal uur krijg ik weer dezelfde melding. Ik heb de sim er ook al twee keer uitgehaald maar na de tweede keer gaf hij al meteen de melding...

Wat denken jullie: moet ik de Ipad aan de computer hangen en een algeheel reset doen, of zal ik naar de vodafone winkel gaan?

Groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-12, 13:34
Studentensteunpunt Studentensteunpunt is offline
 
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard iPad geen simkaart

Ik krijg ook die melding, heb gereset en hersteld, maar nog steeds niets. Wie o wie weet een oplossing.
  #3  
Oud 24-01-12, 03:53
lonerider lonerider is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: vlaanderen
Berichten: 47
Standaard

ik zou eerst eens een nieuwe simkaart halen
  #4  
Oud 25-01-12, 22:12
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Hallo allemaal,,
Nou ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd maar ook deze deed het niet. Toen ben ik maar terug gegaan naar Belcompany om hem op te laten sturen. Daar bij Belcompany vonden ze dat de simkaart houder moeilijk open ging (dit vermelde ze ook op het formulier). Maar goed, ze hebben hem opgestuurd en vandaag kreeg ik een telefoontje dat het NIET onder de garantie valt want het valt onder val - stoot of druk schade?!?!?! Nou is die Ipad nooit gevallen en die simkaart houder is er ook nooit uitgehaald. De verkoper zei dat ze hem opnieuw konden opsturen (second opinion) en dan krijg ik een prijsopgave en daar kan ik dan mee akkoord gaan of niet. Daar heb ik mee ingestemd want feitelijk heb ik geen keus (ik zit aan een abonnement vast van 2 jaar). Maar goed, nu gaat dat andere bedrijf er opnieuw naar kijken. Nou ben ik niet helderziend, maar ik kan me wel voorstellen wat daar gaat gebeuren,, weer het zelfde!!! Op deze manier kunnen ze alles afschuiven op val en stoot schade en kunnen ze onder alle garanties uitkomen. Nou las ik verschillende verhalen op internet over dat de eerste zes maanden de verkoper / fabriek moet aantonen dat het mijn eigen schuld is. Mijn vraag is of dit klopt, en mocht de seconde opinion niks uithalen: wat kan ik dan nog meer??? Voor de duidelijkheid: het bedrijf waarnaar de Ipad de eerste keer werd opgestuurd was Pro Assist.....


MVG N. Groot
  #5  
Oud 23-02-12, 23:28
jurrien jurrien is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar jurrien
Standaard Geen Simkaart

Ik heb precies hetzelfde probleem met een simkaartje van Vodafone dat toto vandaag zonder problemen in mijn iPad2 heeft gewerkt.
Hou me aanbevolen voor oplossingen of verklaringen.
Ben wel blij te zien dat ik niet de enige ben (helaas).
__________________
Best regards,
Jurrien
  #6  
Oud 24-02-12, 08:59
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Hier op het werk ook iemand gehad met een iPad2 waarbij geen enkele simkaart meer gelezen werd. Hij is teruggegaan met de iPad en had gedacht dat ie opgestuurd zou worden voor reparatie, maar kreeg gewoon een nieuwe mee.

Misschien omdat het een jasje-stropdasje was, maar feit is dat er niet moeilijk werd gedaan en de iPad was toch al enkele maanden door hem in gebruik geweest. Dus probeer het nog eens en neem met "nee" niet zomaar genoegen?
  #7  
Oud 28-02-12, 18:22
Studentensteunpunt Studentensteunpunt is offline
 
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard simkaart ipad2

Inmiddels heb ik ook een oplossing, gewoon een nieuwe gekregen.
  #8  
Oud 22-03-12, 18:59
jurrien jurrien is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar jurrien
Standaard

Helaas heeft mijn iPad2 een zichtbare beschadiging als gevolg van een val afgelopen zomer. Volgens de AMac winkel in Amsfoort vervalt daarmee de garantie. Is er iemand die weet of de garantiebepalingen van Apple zo werken? Ik krijg daardoor geen nieuwe iPad.
  #9  
Oud 22-03-12, 19:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurrien Bekijk bericht
Helaas heeft mijn iPad2 een zichtbare beschadiging als gevolg van een val afgelopen zomer. Volgens de AMac winkel in Amsfoort vervalt daarmee de garantie. Is er iemand die weet of de garantiebepalingen van Apple zo werken? Ik krijg daardoor geen nieuwe iPad.
Ja, zo werken de garantiebepalingen van Apple

Maar, waarom heb je een nieuwe iPad nodig als de SIM-kaart niet werkt? Nieuwe SIM-kaarten worden door telecom provider verstrekt. Probeer eerst eens nieuwe SIM-kaart.
  #10  
Oud 13-11-12, 13:32
EllenM EllenM is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Ook ik werd geconfronteerd met melding "geen simkaart geïnstalleerd" op ipad.
Van alles geprobeerd zonder resultaat. Echter:
Nu kan ik onder Instellingen -> Algemeen -> Info zien dat de sim-kaart wel herkend wordt, want de provider staat ertussen en alleen het mobieledatanummer blijft op onbekend staan en de ICCID is onbekend.
Dat wil zeggen dat de ipad de sim-kaart wel herkent en dat er wat anders aan de hand moet zijn.
Ik heb al mijn programma's nagelopen, in de veronderstelling dat er een app kan zijn die problemen veroorzaakt. Niets gevonden.
Inmiddels heb ik de APN-instellingen gewijzigd (toen ik er heel even bij mocht van de ipad), aangezien de provider T-mobile die kennelijk heeft aangepast. Nu geen problemen meer. Hopelijk blijft het goed gaan.
  #11  
Oud 14-11-12, 00:54
EllenM EllenM is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Aanvullend op vorige post: bij aanzetten van data-only verbinding van simkaart nieuwe complicatie: "geen service". Dit keer is de simlockpincode uitgegrijsd en niet benaderbaar.
Na reboot wordt de sim met de pincode herkend en unlockt. Ik heb het simlock eraf gelaten; nu geen nieuwe problemen meer gezien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: na jailbreak :melding geen simkaart Chur Jailbreak 2 17-07-11 15:39
melding geen simkaart geinstalleerd ipad2 novy iPad algemeen 2 29-06-11 19:49
iPhone: Perongeluk de officiele iOS4.2 gebruikt en nu unlock kwijt en melding: Geen Simkaart lachendepaul Jailbreak 7 18-02-11 14:08
Soms een 'Geen Simkaart' melding Bart013 iPhone algemeen 1 11-09-09 13:37
Geen simkaart melding dikkedonder Odido (T-Mobile) 2 08-10-08 20:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.