//

Overzetten inhoud iPad 1 naar 2.

Overzetten inhoud iPad 1 naar 2. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tot mijn verbazing had mijn nieuw iPad 2 geen iOS 5.0. Problemen met overzetten van, bijvoorbeeld, mijn digitale boeken. (t.w.v. € 300) Ga nu de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-01-12, 14:39
pcottaar pcottaar is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 10
Standaard Overzetten inhoud iPad 1 naar 2.

Tot mijn verbazing had mijn nieuw iPad 2 geen iOS 5.0. Problemen met overzetten van, bijvoorbeeld, mijn digitale boeken. (t.w.v. € 300) Ga nu de 2 updaten naar 5.0 , maar waar in iTunes kan ik die boeken vinden? (Geprobeerd maar niet gevonden. Wordt zo een erg dure iPad!)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-12, 17:21
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard

al reservekopie geprobeerd in iTunes?
__________________
iPhone 5S 32GB Silver FW:7.1.1
iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB | Vodafone | 2GB Web FW:7.1.1 | Apple TV 3 FW:5.0.2 (4250)
  #3  
Oud 23-01-12, 21:35
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Met welke eReader lees je de boeken ?
  #4  
Oud 23-01-12, 22:25
pcottaar pcottaar is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 10
Standaard Overzetten iPad 1 naar 2

Blue Reader
  #5  
Oud 23-01-12, 23:18
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

OK, dan is het simpel: iPad waar de boeken opstaan verbinden met iTunes. Op Apps klikken, dan zie je onderaan o.a. Bluefire, als je daar op klikt opent zich rechts een venster met alle boeken en rechtsonder de mogelijkheid om die op je computer op te slaan. Dat doe je. Dan verbind je je nieuwe iPad waar natuurlijk wel Bluefire op moet staan en bewandel je de omgekeerde weg, je importeert de boeken vanaf je computer in Bluefire.

Laatst gewijzigd door Beech43; 23-01-12 om 23:20. Reden: Tikfouten verbeterd
  #6  
Oud 23-01-12, 23:50
pcottaar pcottaar is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 10
Standaard Overzetten etc.

Mijn recht hartelijke dank voor dit prima advies. Gaat zeker lukken.

Peter
  #7  
Oud 24-01-12, 14:15
pcottaar pcottaar is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 10
Standaard Overzetten iPad 1 naar 2

Jammer maar helaas. Zoals geadviseerd 1 aangesloten en in
iTunes via APP's op Bluefire Reader geklikt. Niets. Nog een keer rechts geklikt, weer niets. Kreeg de mededeling dat ik voor digitale boeken iBooks moet downloaden. Van alles geprobeerd allemaal niets. Krijg het gevoel tussen de wal en het schip van een Apple APP promotie te zijn gevallen. Dure grap. Nog een andere mogelijkheid? (Zie eerste vraag.)
  #8  
Oud 24-01-12, 14:30
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Kijk even in de gebruikershandleiding van de app: BFR User Guide
Volgens mij staat daar hoe je het kunt overzetten.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #9  
Oud 24-01-12, 14:51
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Bluefire

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcottaar Bekijk bericht
Jammer maar helaas. Zoals geadviseerd 1 aangesloten en in
iTunes via APP's op Bluefire Reader geklikt. Niets. Nog een keer rechts geklikt, weer niets. Kreeg de mededeling dat ik voor digitale boeken iBooks moet downloaden. Van alles geprobeerd allemaal niets. Krijg het gevoel tussen de wal en het schip van een Apple APP promotie te zijn gevallen. Dure grap. Nog een andere mogelijkheid? (Zie eerste vraag.)
Dat doe je niet goed, je moet klikken op "Bluefire" bij Bestandsdeling, de onderstaande apps kunnen documenten overzetten tussen uw iPad en deze computer. Bij mij staat er een rijtje apps, waaronder Bluefire. Dus niet bovenin op Bluefire reader klikken! Zie hier hoe het scherm in iTunes er uitziet: http://support.apple.com/kb/ht4094

Overigens, je hebt de eBoeken toch ergens gekocht. Ik heb daar emails van met een link, sommige webwinkels (ECI) hebben de gekochte eBoeken ook lang beschikbaar op je accountpagina.

Laatst gewijzigd door Beech43; 24-01-12 om 14:57. Reden: Aanvulling
  #10  
Oud 24-01-12, 16:00
pcottaar pcottaar is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 10
Standaard Overzetten ipad1 naar2

Hartelijk dank voor de adviezen. Maar ben tegen een heel vreemd probleem aangelopen. Krijg de mededeling dat ik niet gerechtigd ben de boeken te kopiëren.kan ze wel gewoon lezen in de Bluefire Reader. Bij bol.com, de boeken die nog klaar staan voor download, hetzelfde probleem. Ga daarmee naar Bol.Com. Is dat opgelost kan ik verder dankzij jullie adviezen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 januari 2012 om 15:15 ----------

Waarschijnlijk is het probleem dat mijn Adobe ID nodig voor het kopiëren niet overeenkomt met mijn email adres. Toen ik 15 gelden begon met Adobe videosoftware was een Id nog geen emailadres. Zo duikel je in een valkuil van je leeftijd. Wordt hopelijk niet vervolgd.
  #11  
Oud 24-01-12, 18:00
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Adobe ID

[/COLOR]Waarschijnlijk is het probleem dat mijn Adobe ID nodig voor het kopiëren niet overeenkomt met mijn email adres. Toen ik 15 geleden begon met Adobe videosoftware was een Id nog geen emailadres. Zo duikel je in een valkuil van je leeftijd. Wordt hopelijk niet vervolgd.[/QUOTE]

Ik maak ook gebruik van een oude knarren ID, weliswaar wel met een nog bestaand emailadres bij mijn oude werkgever, maar werkt nog prima. Zie geen aanleiding die aan te passen (https://www.adobe.com/account.html). Wel heb ik eens gelezen dat het kopen van eboeken bij Bol.com soms problemen oplevert.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 januari 2012 om 17:21 ----------

Deze link is misschien ook nog het bekijken waard:
Stap voor stap: elektronische boeken lezen met Bluefire Reader » ICT & Onderwijs BLOG
Boekenbol-app van Bol.com werkt momenteel niet goed - iPad - iPadclub
Lees ook de reacties.

Laatst gewijzigd door Beech43; 24-01-12 om 18:29. Reden: Aanvulling
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inhoud iPhone overzetten naar nieuwe computer e_sabbagh iTunes 266 18-08-13 13:53
Inhoud iPad 2 overzetten levalica iPad algemeen 2 29-09-11 23:59
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 16:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.