//

Stabiliteit ios5.x

Stabiliteit ios5.x discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik overgestapt ben naar ios5 komt het met enige regelmaat voor dat een app (met name Safari) vanzelf "afsluit" en ik weer in het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-02-12, 12:58
DeMart DeMart is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Maassluis
Berichten: 3
Standaard Stabiliteit ios5.x

Sinds ik overgestapt ben naar ios5 komt het met enige regelmaat voor dat een app (met name Safari) vanzelf "afsluit" en ik weer in het startscherm kom. Dit is behoorlijk irritant. Zelf heb ik een iPad1 (32), maar ik hoor ook van iPad2 bezitters deze klacht. Het lijkt mij derhalve een ios-issue te zijn. Herkennen meer gebruikers dit, en hebben zij een manier gevonden dit uit te bannen?
Op andere fora lees je vergelijkbare problemen. Daar worden oplossingen als een restore aangedragen, dit schijnt echter niet altijd effect te hebben.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-02-12, 13:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeMart Bekijk bericht
Het lijkt mij derhalve een ios-issue te zijn. Herkennen meer gebruikers dit, en hebben zij een manier gevonden dit uit te bannen?
Als je zulke problemen hebt is het eerste wat men doet de diagnostic messages bekijken.

Ga naar Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data. Als daar bv. "Low Memory" boodschappen tussen staan heb je al één reden van het probleem. Eventueel staan er nog boodschappen tussen die verwijzen naar een probleem met een app.
  #3  
Oud 03-02-12, 15:13
DeMart DeMart is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Maassluis
Berichten: 3
Standaard

Low memory komt inderdaad reletief vaak voor. Ik heb de actieve applicatielijst opgeschoond, en de pushberichten en lokatiegegevens uitgezet zoals ik in een ander forum las. Maar even aankijken of dit helpt.
  #4  
Oud 05-02-12, 20:02
DeMart DeMart is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Maassluis
Berichten: 3
Standaard

Nu toont onderzoek aan dat iOS5 inderdaad instabieler is:
'iOS-apps crashen vaker dan Android-apps' | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
  #5  
Oud 05-02-12, 20:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeMart Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met de "stabiliteit van iOS 5.x.x" maar met de stabiliteit van de apps.

Bij mij is iOS 5.x.x nog nooit gecrasht, apps soms wel.
  #6  
Oud 06-02-12, 00:57
Frankieboy Frankieboy is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Isla Fuerteventura
Berichten: 6
Standaard

Ik herken 't probleem wel, gebeurt mij met iPad 1 (en de iPad2 trouwens ook) regelmatig sinds update. Sinds 'n paar dagen scheidt ook itunes na 'n 10 sec. er mee uit en gaat naar beginscherm. Ik hoor 't ook rond me van andere gebruikers.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 februari 2012 om 01:17 ----------

Heb zojuist gecheckt bij diagnose, en daar staan inderdaad " low memory" meldingen bij. Dus alle lopende programma's beeindigt, en gekeken bij "info" , waar staat dat ik nog 8,5 G beschikbaar heb !? Welk low memory wordt hier bedoelt ( itunes sluit zich nog steeds af na 12 sec.)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 februari 2012 om 01:51 ----------

Bij de andere berichten met i tunes inlogproblemen, werd gegesugereerd 'n "harde reset" te doen ( de midden en zijknop gelijktijdig inhouden, tijdje wachten, opnieuw aanzetten) . Dat bleek 100% te werken, als loopt weer soepeler, ennn.. i tunes doet 't weer. Dus DeMart, 't is het proberen waard, is zo gebeurt en misschien verhelpt 't jou "afsluit probleem " ook.
  #7  
Oud 06-02-12, 09:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk bericht


Heb zojuist gecheckt bij diagnose, en daar staan inderdaad " low memory" meldingen bij. Dus alle lopende programma's beeindigt, en gekeken bij "info" , waar staat dat ik nog 8,5 G beschikbaar heb !? Welk low memory wordt hier bedoelt ( itunes sluit zich nog steeds af na 12 sec.).
Zoals elke computer heeft de iPad twee (2) soorten geheugen. Het opslaggeheugen (16, 32 of 64 GB) en het werkgeheugen, 256 MB bij de iPad en 512 MB bij de iPad 2.

"Low Memory" boodschappen gaan over het werkgeheugen. Alles er teveel apps in het werkgeheugen staan ruimt iOS die automatisch op als er geheugen nodig is voor andere apps.

Sommige multitasking apps die actief blijven in de achtergrond kan iOS niet opruimen. Denk hierbij aan Skype, Facebook, Twitter, IM+, enz.. enz..

Als jouw iPad geen JB heeft moet je af en toe eens zelf opruimen, met een JB kan je RemoveBG/Process gebruiken om op te ruimen.
  #8  
Oud 06-02-12, 16:01
Frankieboy Frankieboy is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Isla Fuerteventura
Berichten: 6
Standaard

Okay dank je Timosha, dit maakt 'n hoop duidelijk, maar feit blijft, dat ik de App's al manuel beeindigd had, en i tunes niet reageerde. Pas na het herstel ( 2 knoppen) kon ik i tunes openen. Ik wil binnenkort overschakelen van Windowsdesk computer naar 'n iMac. Is dan de synchronisatie met i-tunes ook makkelijker ? ( van Mac syst. naar Mac syst. )
  #9  
Oud 06-02-12, 16:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk bericht
Ik wil binnenkort overschakelen van Windowsdesk computer naar 'n iMac. Is dan de synchronisatie met i-tunes ook makkelijker ? ( van Mac syst. naar Mac syst. )
Ik heb zelf geen Windowsbak alleen maar Windows 7 Ultimate in Parallels Desktop (om vrienden te helpen die problemen ondervinden met Windows).

Kennissen en vrienden van mij ondervinden soms wel problemen met iTunes en Windows. Maar dat heeft meestal te maken met de rare manier waarop Windows met USB-drivers omgaat.

Om de vraag te beantwoorden: ik heb nog nooit problemen gehad met iTunes op onze Macs En wat in ieder geval wel beter werkt is de iCloud synchronisatie tussen iDevices en Macs. Dat loopt met Outlook onder Windows nog niet zo vlekkeloos.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 06-02-12 om 16:36. Reden: Taelvauten
  #10  
Oud 06-02-12, 23:52
Frankieboy Frankieboy is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Isla Fuerteventura
Berichten: 6
Standaard

Dank je Timosha je bevestigt mijn vermoedens; nu nog 'n iMac scoren, wat nog niet meevalt hier ( eiland, geen Applestore, enkel soort Mediamarkt ' Afrika-style' )
  #11  
Oud 09-02-12, 11:09
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Even dit lezen:
6 tips om je iPhone en iPad te versnellen - MacWorld
Reageren

Labels
ios5, ipad 1, stabiliteit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkt de iOs5 GM jailbreak ook op de iOs5 Final? benna Jailbreak 3 12-10-11 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.