//

IPad 2 verkopen

IPad 2 verkopen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is misschien een domme vraag omdat niemand weet wat de nieuwe iPad gaat brengen maar is het misschien slim om nu alvast mijn iPad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-02-12, 00:15
TLH TLH is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard IPad 2 verkopen

Het is misschien een domme vraag omdat niemand weet wat de nieuwe iPad gaat brengen maar is het misschien slim om nu alvast mijn iPad 2 16gb + 3G te verkopen? Of moet ik dan teveel bij leggen voor straks een iPad 3 te kopen?(ben 17 dus is al snel veel)
Dit zijn vragen die niemand echt kan beantwoorden maar ik hoop op jullie meningen.

Mvg,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-12, 01:28
raptile's schermafbeelding
raptile raptile is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 149
Standaard

Reken er maar op dat je al snel 2 a 300 euro bij moet gaan leggen. dus bijna de helft van de huidige waarde.
En tsja... wat is dan veel en wat heb je er voor over.
Je kan niet verwachten dat je maar 50 a 100 euro bij hoeft te leggen voor een ipad 3
__________________
I love my job! I could sit and watch it all day long
  #3  
Oud 07-02-12, 10:05
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Waarom zou je 'm verkopen ? Bevalt ie niet ?

Geniet van de dingen die het wel doen en vermijd de dingen die het niet doen of die je niet hebt. Het leven is al zo kort. Ik heb nog een eerste iPad en deze bevalt mij prima.

Als je elke maand € 25,- bespaart op je uitgaven heb je over 2 jaar genoeg voor dan misschien de iPad 4, wie weet wat die allemaal weer meer kan?

Laatst gewijzigd door Beech43; 07-02-12 om 10:09. Reden: Aanvulling
  #4  
Oud 07-02-12, 18:19
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Waarom zou je 'm verkopen ? Bevalt ie niet ?

Geniet van de dingen die het wel doen en vermijd de dingen die het niet doen of die je niet hebt. Het leven is al zo kort. Ik heb nog een eerste iPad en deze bevalt mij prima.

Als je elke maand € 25,- bespaart op je uitgaven heb je over 2 jaar genoeg voor dan misschien de iPad 4, wie weet wat die allemaal weer meer kan?
Waarom zou hij 'm niet verkopen?

Er zijn genoeg mensen die een iPad 2 16 GB in goede staat voor wel €399 euro willen kopen. Als je een beetje slim onderhandelt (met dingen als "er zit wel 3G op", en "vergeet niet de GPS functionaliteit die een Wi-Fi-only iPad niet heeft", en "Ja, hij is wel gebruikt maar hij is wel €200 euro goedkoper dan de iPad 2 16 GB + 3G in de winkel") kan hij wellicht nog wat meer verdienen.

No offence, maar als je voor bijvoorbeeld €419 euro een iPad 2 16 GB + 3G kan verkopen dan is dat best wel redelijk. Dan kan hij twee dingen doen:

- Een iPad 3 16 GB kopen voor €479 (extra kosten: 60 euro)
- Wederom een iPad 3 Wi-Fi + 3G 16 GB kopen (extra kosten: 180 euro).

In het eerste geval zijn de extra kosten extreem laag maar krijgt hij wel een veel krachtiger apparaat met een veel beter beeldscherm (als de geruchten kloppen) (5 euro per maand is dan de upgrade prijs).

In het tweede geval zijn de upgrade kosten wel wat hoger (15 euro per maand), maar dan heeft hij wel weer 3G (wellicht zelfs 4G) en een extreem nieuw model.

Daarnaast ligt het eraan hoe hij kan onderhandelen over de prijs. Als de iPad 2 in extreem goede staat is, dan kan hij er meer voor vragen dan bij een iPad 2 in slechte staat. Ik zou uitgaan van minimaal €399, maar zelfs €479 of €499 lijkt me geen onmogelijke prijs (voor een 16 GB Wi-Fi + 3G model dat normaal €599 kost).

Als hij 'm voor €499 kan verkopen, dan zijn dit de 'upgrade' kosten:

- 16 GB Wi-Fi-only model kopen voor €479. Winst: €20
- 16 GB Wi-Fi + 3G/4G model kopen: €599. Kosten: €100 (€8.33 per maand)

Nogmaals, dan heeft hij wel het nieuwste model waar hij weer een héél jaar mee zal doen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn advies voor TLH
Ik zou de iPad 2 verkopen als je er een redelijke prijs voor kan krijgen (in andere woorden: minimaal €399).

Niks is nog bevestigd over de iPad 3, maar de dingen die vrij zeker lijken te zijn:
- Hogere resolutie scherm (veel scherper dus)
- Quad-core processor (stuk sneller)
- 1 GB RAM (alles zal nog vloeiender zijn)
- Betere camera's, mogelijk HD videobellen
- Bluetooth 4.0 ondersteuning (99% zeker, veel beter voor batterij, sneller en beter bereik)

Andere dingen die minder zeker lijken, maar ook zeker niet onmogelijk zijn (en waar er ook geruchten over zijn):
- 32 GB, 64 GB en 128 GB modellen (ipv 16 GB, 32 GB en 64 GB) modellen > dit betekent dubbel zoveel ruimte voor zelfde prijs
- LTE (4G) ondersteuning
- In geval van 3G/4G model: GLONASS ondersteuning (Russische GPS)
- Siri (spraakbesturing)

De bovenstaande features lijken dus in de iPad 3 te zitten. Ik weet niet wat de conditie van je iPad 2 is, maar ik ga er vanuit dat hij een goede staat is (geen schade, hooguit lichte krasjes).

Het gaat hier om een model met een prijs van €599. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk geld probeert te vangen. Ik zou absoluut niet settelen voor een prijs lager dan €399. Dan geef je namelijk al €200 korting.

Het gaat erom dat je slim onderhandelt. Vergeet niet dat het standaard 16 GB model €479 kost en mensen het "3G"-aspect kunnen vergeten. Vertel hoe handig het is als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of in het buitenland zit. Vertel ook over de GPS functionaliteit die bijvoorbeeld ont-zet-tend handig bleek te zijn voor als je de weg kwijt was. Maak het echter niet te lang (als je 'm bijvoorbeeld op marktplaats zet): mensen willen weinig lezen, maar je moet er wel wat aandacht in stoppen.

Verkoop je iPad 2 nog deze maand! Alles wijst erop dat Apple de iPad 2 gaat aankondigen op één van de volgende data: 28/29 februari, 6/7 maart, 13/14 maart of 20/21 maart.

Ik gok momenteel op 28/29 februari simpelweg omdat dit precies 52 weken na de aankondiging van de iPad 2 is. 6/7 maart is echter ook goed mogelijk. 13/14 maart lijkt me minder waarschijnlijk en 20/21 maart is aan de late kant.

Belangrijk! Apple stuurt altijd uitnodigingen naar de media in de week voor het event. Laten we uitgaan van 28/29 februari (respectievelijk dinsdag en woensdag). Dan zal en uitnodiging voor een media event op z'n vroegst 20 februari zijn. Apple stuurt haar uitnodigingen echter meestal op een dinsdag of woensdag: 21 of 22 februari. Als je je iPad 2 dus verkoopt, doe dit dan uiterlijk op 20 februari aangezien je de kans loopt dat 21 of 22 februari al een event wordt aangekondigd.

Ik denk dat je in het beste scenario €499 kan krijgen. In een middelmatig scenario €449 en in het slechtste scenario je minimale vraagprijs: €399.

Dan kan je het volgende doen.

Als je €399 verdient
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model, upgrade kosten: 80 euro (€6.66 per maand)
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model incl. 3G/4G, upgrade kosten: 180 euro (€15.00 per maand).

Als je €449 verdient
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model, upgrade kosten: 30 euro (€2.50 per maand)
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model incl. 3G/4G, upgrade kosten: 130 euro (€10.83 per maand).

Als je €499 verdient
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model, winst: €20 (je 'krijgt' €1.66 per maand)
- Upgraden naar het €479 iPad 3 model incl. 3G/4G, upgrade kosten: 100 euro (€8.33 per maand).

In het slechtste geval kost het je dus 180 euro (als je voor een 3G/4G model gaat).

Ik zou in ieder geval kijken hoeveel mensen bereid zijn te betalen. Wacht niet tot na de aankondiging van een event en de iPad 3: dan dalen de verkoopprijzen dramatisch en gaan je upgrade kosten omhoog.

En oh ja, zoals je ziet heb ik het over het "€479 iPad 3 model". Dat komt omdat er geruchten zijn die zeggen dat de opslagcapiciteit wordt verdubbeld: het is dus mogelijk dat de €479 iPad 3 een 32 GB model is.

----
Conclusie: kijk op z'n minst wat mensen bereid zijn te betalen, en als je wilt upgraden voor een relatief goede prijs doe het dan vóór 21 februari. Mocht het níet voor 21 februari lukken, dan heb je wellicht geluk als Apple nog geen event aankondigt - dan heb je nog een week extra.

  #5  
Oud 07-02-12, 18:46
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Waarom zou hij 'm niet verkopen?
Omdat je dan tot de iPad 3 echt uitkomt zonder iPad zit...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 07-02-12, 19:12
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Als je zeker weten een iPad 3 wil kopen en wel even een maandje of twee zonder iPad kan dan zou ik hem nu verkopen. Aan de andere kant, als je iPad gewoon in goede staat is met alle toebehoren en je een goede verkoper toont, dan kun je hem ook nog wel kwijt voor een goede prijs nadat de iPad 3 is. Het nadeel is alleen dat in tegenstelling tot de iPhone de oude versie van de iPad meestal gewoon even te koop blijft voor een lagere prijs en niet in een budget versie. Dit maakt een oude iPad minder waard.
  #7  
Oud 12-02-12, 10:53
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Ik heb enkele dagen geleden mijn iPad eerste generatie verkocht (een Wi-Fi model van 32 Gb) voor 300 euro. Ik verwacht dus dat ik 300 euro moet opleggen voor mijn 'nieuwe' iPad 3. Dus persoonlijk denk ik wel dat je nog redelijk wat geld eruit kan slaan uit je iPad 2, maar je mag natuurlijk niet aarzelen. Elk gerucht dat gezegd wordt, zorgt ervoor dat meer mensen op de hoogte zijn van de naderende release van de iPad 3. (Dus dan heb je automatisch mensen die alleen minder willen geven of niet geïnteresseerd zijn).

Of de 'update' van iPad 2 near iPad 3 de moeite waard is, dat is ook nog moeilijk te zeggen. Als alle geruchten kloppen, dan moet je zelf nog bepalen of deze nieuwe extra's opwegen tegen een upgrade van x-aantal euro's.

Ik zit nu momenteel ook wel zonder iPad voor even (mijn iPad 2 heb ik doorgeschoven naar mijn ouders, zoals ik dat met de eerste ook had gedaan) en je mist het toestel wel als je het in je dagdagelijkse leven al hebt ingeplant. Gelukkig heb ik mijn iPhone nog die de meeste taken wel op zich neemt .

Het is dus echt louter jouw persoonlijke keuze en of de kosten al dan niet opwegen tegen de "nieuwe extra's".
  #8  
Oud 13-04-12, 20:22
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Ik kan zelf mijn IPad 2 64gb Wi-Fi verkopen voor 470 euro. iPad 2 is een jaar oud.
Goede deal ?

wil de nieuwe iPad kopen. Denk dat het weer een 64 GB Wi-Fi versie wordt hoewel ik ook over een 32 GB versie nadenk (dan minder bijleggen).
Een 3G versie zou ik op zich wel willen maar qua woon werk verkeer kan ik voornamelijk van Wi-Fi gebruik maken.
Dus 3G misschien nog voor op vakantie .

Laatst gewijzigd door XIII; 14-04-12 om 00:52. Reden: Illegaal verzoek verwijderd
  #9  
Oud 14-04-12, 00:37
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik kan een nieuwe iPad 2 kopen voor €535, dus lijkt mij goede deal.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad leeg verkopen Hazet iPad algemeen 2 08-10-11 16:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.