//

iPad 1 crasht onder iOS 5?

iPad 1 crasht onder iOS 5? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik werd zojuist op een topic op het supportforum van Apple gewezen, waar een groeiend aantal gebruikers meldt steeds meer last te hebben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-02-12, 14:09
Bastiaan Bastiaan is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 30
Standaard iPad 1 crasht onder iOS 5?

Hallo allemaal,

Ik werd zojuist op een topic op het supportforum van Apple gewezen, waar een groeiend aantal gebruikers meldt steeds meer last te hebben van crashes onder iOS 5 met de eerste generatie iPad.

Hebben jullie daar ook last van? Ik zie aan de hand van een snelle zoekactie dat er ook hier een paar topics aan soortgelijke onderwerpen zijn gewijd, maar ik ben benieuwd naar hoe breed deze problemen voorkomen.

Ik ben ook benieuwd: als je er last van hebt, staat iCloud bij jou ingeschakeld? En welke versie van iOS 5 gebruik je op dit moment?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-12, 14:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Geen enkel probleem hier met een iPad 1 met iOS 5.0.1 + JB + iCloud.

Af en toe wel apps die crashen met een LowMemory foutboodschap. Na een RemoveBG + Processes is dat dan weer opgelost. Het gaat dan om echt grote apps zoals Pages, Numbers, Keynote, PDF Expert, enz...
  #3  
Oud 21-02-12, 15:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Geen problemen hier.
  #4  
Oud 21-02-12, 18:06
pgrashof pgrashof is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 6
Standaard

ik vroeg met net af of in de Nederlandse forums hier over geschreven wordt, en zowaar, gevonden! Ik heb zelf ook een ipad1 en sinds ios 5.01 is het drama qua stabiliteit. Toen ik de upgrade deed, eerst naar ios 5.0, stond de ipad erg vol met allerlei apps en data, niet gejailbraked overigens, en na de upgrade was de ipad erg traag geworden. Bv. alleen het opstarten van Safari en dan een url intypen ging met veel vertraging. Uiteindelijk helemaal overnieuw begonnen na een aantal uren in iTunes zoet geweest te zijn, dat backup en restore proces kan ook wel verbeterd worden, maar de snelheid werd toen een stuk beter. iCloud heb ik wel uitgezet, dat lijkt daar ook bij te helpen. Maar het probleem dat nog steeds bestaat is dat van apps die regelmatig crashen, gewoon vrijwel alle apps. In de diagnostics & usage is dan meestal een low memory melding terug te vinden van dit tijdstip. Per dag staan er 20+ van dit soort meldingen, afhankelijk van het gebruik. Wat me laatst opviel is dat de iPad2 en iphone4 ook veel van deze low memory meldingen hebben staan, maar daar hoor ik nauwelijks klachten over crashende apps.
  #5  
Oud 21-02-12, 21:36
avantveld avantveld is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Mij mij hetzelfde liedje.... Het ding crasht om de haverklap....
  #6  
Oud 21-02-12, 22:51
gsmfreak gsmfreak is offline
• iOS 10.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Geldrop
Berichten: 41
Standaard

Hier geen enkel probleem.
  #7  
Oud 22-02-12, 07:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik had een iPad 1, geen problemen mee gehad onder iOS 5.0.1. iCloud gebruikte ik alleen voor de PhotoStream.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 22-02-12, 13:09
FredoNL FredoNL is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2
Standaard

Nieuw uit de doos twee dagen en hij bleef herstarten
IPAD2 64 gig met vodaphone abbonnement
ik heb er twee een 16 gig Wi-Fi en de andere 64 gig G3 is na een dag ter reparatie weg.
  #9  
Oud 22-02-12, 14:18
erwinh erwinh is offline
• iOS 9.0.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 41
Standaard

Met name mail is erg traag en crash gevoelig geworden. Algehele traagheid is ook te merken sinds IOS 5. Alle e-mail accounts al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten. Ik hoop dat 5.1 iets gaat opleveren, mar ben bang van niet. Het zelfde plezier (snappyness) wat ik met mijn 16GB Wi-Fi iPad 1 had met IO4 heb ik niet meer sinds versie 5...
  #10  
Oud 22-02-12, 17:48
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hier heb ik totaal geen last van. Heb 5 verschillende mailaccounts op mijn iPad en iPod.
  #11  
Oud 22-02-12, 18:04
Fam14 Fam14 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Standaard

ik heb ook last een trage Ipad sinds ios 5. Ik wil graag weer terug naar versie 4.2. Weet iemand hoe? Ik heb geen back up meer bij iTunes
  #12  
Oud 22-02-12, 20:33
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Nee, dan kan het niet: Before you downgrade, please remember you can only downgrade your iDevice firmware if, and only if, you have saved your SHSH blobs somewhere safely, hopefully with Saurik’s Cydia server, or locally on your machine.
http://cydiahelp.com/downgrade-ios-5...d-touch-guide/

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2012 om 19:59 ----------

Of het moet op deze manier, maar ik garandeer niets
Downgrade iOS 5 To 4.3.3, 4.3.5 On iPhone 4, 3GS, iPad 2, iPad 1, iPod touch [How To Tutorial] | Redmond Pie

Of de moeite, en de kans op mislukken, opweegt tegen de huidige situatie ?
  #13  
Oud 23-02-12, 11:31
pgrashof pgrashof is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 6
Standaard

Dus als je altijd eerlijk bent geweest, geen jailbreak hebt gedaan of iets om de sshblobs op te slaan, dan kun je niet meer terug.
  #14  
Oud 23-02-12, 11:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgrashof Bekijk bericht
Dus als je altijd eerlijk bent geweest, geen jailbreak hebt gedaan of iets om de sshblobs op te slaan, dan kun je niet meer terug.
Dit heeft niets te maken met eerlijk of oneerlijk maar met het feit dat Apple alleen het allerlaatste iOS besturingssysteem ondertekend voor (her)installatie.

Overigens, een jailbreak is niet illegaal en het opslagen van de persoonlijke SHSH blobs (hashes) al helemaal niet.
  #15  
Oud 27-02-12, 23:53
Fvl Fvl is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Mijn iPad 1 is echt niet meer te gebruiken. Alles klapt eruit met low memory meldingen. Heb een reset uitgevoerd, gevolgd door een restore, maar probleem blijft. Ook iCloud uitgezet, niets helpt.

Wie heeft een oplossing?
  #16  
Oud 28-02-12, 00:48
pgrashof pgrashof is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 6
Standaard

een oplossing is er niet, maar een reset zonder een restore, dat werd bij mij weer enigszins werkbaar. Dus gewoon overnieuw beginnen en langzaam de apps toevoegen die je nodig hebt.
  #17  
Oud 12-03-12, 00:11
pgrashof pgrashof is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 6
Standaard

Het blijkt dat versie 5.1 het een stuk beter doet op mijn ipad1! Ik had een testlink waar safari gegarandeerd op crashte bij ios 5.01 en dat gaat nu gewoon goed. Ik heb de ipad zeker 3 uur lang intensief getest, veel gewisseld tussen allerlei apps en het bleeft stabiel. Ook voelt ie minder traag aan in zijn geheel, ik heb zelf de multitouch gesture functie geactiveerd en icloud weer aangezet. Low memory meldingen zie ik nog steeds verschijnen, maar het lijkt erop dat IOS deze nu goed managed.
  #18  
Oud 12-03-12, 11:03
erwinh erwinh is offline
• iOS 9.0.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgrashof Bekijk bericht
een oplossing is er niet, maar een reset zonder een restore, dat werd bij mij weer enigszins werkbaar. Dus gewoon overnieuw beginnen en langzaam de apps toevoegen die je nodig hebt.
Dit heb ik laatst dus ook maar gedaan. Mijn iPad is sindsdien weer stabiel. Ik zag in iTunes dat ik zo'n 7GB aan overige data had, die ik nergens toe kon herleiden. Na de schoonmaak en herinstallatie heb ik die 7GB ook weer terug.
De accu gaat ook weer dagen mee i.p.v. een halve dag. Ik heb gelukkig mijn oude iPad weer terug.
  #19  
Oud 23-03-12, 10:01
pgrashof pgrashof is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 6
Standaard

inmiddels een aantal weken verder. Crashen komen toch nog steeds voor, maar, zeker in safari in mindere mate. De site van 'thevoicekids' is echter te veel van het goede. Helemaal weg is het dus niet. Het blijft een soort van Windows 3.1 qua stabiliteit.
  #20  
Oud 23-03-12, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgrashof Bekijk bericht
Het blijft een soort van Windows 3.1 qua stabiliteit.
Slechte vergelijking In tegenstelling tot Windows 3.1 (en volgende) crasht iOS 5.x.x niet maar sommige apps. En, in tegenstelling tot Windows 3.1 (en volgende) laat een crashende app iOS 5..x.x niet crashen.

Bij mij is iOS 5.x.x nog nooit gecrasht, bij jou wel?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone crasht na upgrade iOS 5 dzb9 iPhone algemeen 2 13-11-12 17:11
iPhone: safari crasht iOS 5 Timmy89 Jailbreak 1 25-10-11 11:51
cydia crasht bij opstarten ios 4.2.1 nickholtus Jailbreak apps en thema's 7 27-11-10 13:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.