iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Email Synchronisatie (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/113256-email-synchronisatie.html)

ScalaBeheer 02-03-12 09:01

Email Synchronisatie
 
Diverse van mijn collega’s hebben gemeld en ik heb het zelf gecontroleerd dat de Bedrijfs mail niet aankomt op hun Ipad.


Email op de Ipad wordt pas aangeleverd als de outlook cliënt van de gebruiker opgestart is. Ik heb de outlook cliënt afgesloten en diverse test email verstuurd werden niet aangeleverd. We kunnen we email versturen met Ipads.
Al de instellingen zijn goed ingesteld. Heb je dit eerder meegemaakt.
Het gaat om de Ipads /Iphones van de directie dus er zit enige haast bij

colliehome 02-03-12 09:07

werken jullie met exchange,IMAP? Servers goed ingesteld? (vaak anders dan de desktop versie)

Guest-20180925190238 02-03-12 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ScalaBeheer (Bericht 775611)
Email op de Ipad wordt pas aangeleverd als de outlook cliënt van de gebruiker opgestart is. bij

Welke "Outlook Client" gebruiken jullie dan op die iPads/iPhones?

ScalaBeheer 02-03-12 10:24

we werken met Exchange 2003 SP2 en outlook 2010.
Aan deze instellingen is er niets veranderd.Server draait als meer dan 5 jaren en pas 2 weken terug Ipad problemen.Sync van de Ipads gebeurd veels te snel of te kort.Er wordt echt niets opgehaald

KvdS 02-03-12 10:27

Ik weet niet of dit helpt, maar kijk eens hier.

Guest-20180925190238 02-03-12 10:29

Als op de iPads Outlook Exchange is ingesteld als e-mail account en "push" geselecteerd is zou dat zonder problemen moeten werken. De Exchange server hoort dan de e-mails te pushen naar de iPads zonder tussenkomst van Outlook op de één of andere PC.

ScalaBeheer 02-03-12 10:52

@Timosha.inderdaad zo moet het inderdaad werken.

Guest-20180925190238 02-03-12 11:02

Als de Exchange Domain Name is ingevoerd in het Exchange account op de iPads zou het echt moeten werken. De Domain Name is absoluut noodzakelijk om push mail te laten werken. Natuurlijk moet ook Microsoft Exchange ActiveSync (EAS) draaien op de server.

Eventueel als test het Exchange acount op een van de iPads volledig verwijderen en opnieuw configureren met de Domain Name.

Succes verder :)

http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

ScalaBeheer 08-03-12 12:54

het opnieuw toevoegen van de mailbox op de Ipad heeft het probleem half verholpen.Alle nieuw e-mails worden goed( met vertraging) doorgestuurd,alleen de oude e-mails van de gebruikers in de Submappen van Postvak in worden niet meer gesynchroniseerd.

jemmie 08-03-12 13:00

Staat er toevallig een limiet op het aantal dagen dat gesynced wordt, standaard staat deze op 3 dagen.

instellingen | E-mail.. | Accounts

ScalaBeheer 08-03-12 15:16

Jemmie,ook deze had in aangepast naar alles.helaas ook niet geholpen.

ScalaBeheer 14-03-12 10:36

probleem verholpen.Het bleek helemaal niet in de Ipad te zitten maar in Mcafee security for Exchange. Doordat deze de mailboxen zwaar aan het scannen was, was er geen tijd voor de Ipad om deze te downloaden.Vandaag een workaround ontvangen van Mcafee

KvdS 14-03-12 12:37

Bedankt voor de update, succes met het werk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.