iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Online mail instellen op IPad mislukt (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/113425-online-mail-instellen-op-ipad-mislukt.html)

SandraArd 04-03-12 21:30

Online mail instellen op IPad mislukt
 
:( Hallo, wij hebben sinds kort een Ipad en via icon mail kun je direct je mail benaderen alleen lukt dit bij online niet.

Onze Instellingen zijn nu:
Hostname: pop.online.nl
Gebruikersnaam: .....@online.nl
Wachtwoord: uiteraard geheim

Kan iemand mij helpen?

Groet,
SandraArd

KvdS 04-03-12 23:16

Je kan ook als hostname pop.wanadoo.nl proberen
poort 110 bij geavanceerd en geen ssl

SandraArd 05-03-12 15:26

gedaan zoals gezegd, helaas nu krijg ik de melding dat gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect zijn, echer deze zijn correct......help

Bobby007 05-03-12 15:45

al eens pop3.online.nl geprobeerd?

KvdS 05-03-12 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SandraArd (Bericht 776372)
gedaan zoals gezegd, helaas nu krijg ik de melding dat gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect zijn, echer deze zijn correct......help

Ja dan zet je hem terug op online.

SandraArd 05-03-12 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 776413)
Ja dan zet je hem terug op online.

Helaas, ook al geprobeerd en ook al reeds pop.orange.nl...
iemand nog suggesties??:(

KvdS 05-03-12 22:55

Als dit allemaal niet werkt, probeer eens een reset.
(De home en de power knop tegelijk in gedrukt houden tot je een Appletje ziet)

willian2 01-04-12 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 776533)
Als dit allemaal niet werkt, probeer eens een reset.
(De home en de power knop tegelijk in gedrukt houden tot je een Appletje ziet)

Ik heb dit alles geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Kan iemand mij helpen hiermee???
Mijn vriendin wil graag haar online.nl mail kunnen aflezen vanaf de ipad, maar nu lukt dat niet.

KvdS 01-04-12 10:28

Bij geavanceerd heb ik het volgende staan:

Verwijder: Nooit
Gebruik SSL: Uitgevinkt
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Verwijder van server: Nooit
Serverpoort: 110
S/MIME: Uitgevinkt


Ik weet het, het is een open deur, maar weet je 100% zeker dat je het goede wachtwoord gebruikt hebt? Controleer het eens via de Webmail van Online.

Succes,
Kees.

debroei 01-04-12 10:32

En gebruik je in de instellingen het juiste profiel ?(pop) en niet bijvb. Exchange

syntax 01-04-12 15:51

Bij online klantenservice staat een how to beschreven.
Mail account wordt met imap server gebruikt.
Ik heb het zelf werkt perfect.
Ik kan helaas geen directe link voor je plaatsen.

Online klantenservice
bij zoeken op trefwoord vul iphone of ipad in.

Succes

KvdS 01-04-12 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door syntax (Bericht 784492)
Mail account wordt met imap server gebruikt.
Ik heb het zelf werkt perfect.



Ik haal de mail binnen m.b.v. pop en ook dat werkt perfect.
Zelf ben ik al lang klant bij Wanadoo/Orange/Online/T-Mobile, misschien zit daar het verschil, dat ik (nog) via pop kan werken.

willian2 02-04-12 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 784421)
Bij geavanceerd heb ik het volgende staan:

Verwijder: Nooit
Gebruik SSL: Uitgevinkt
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Verwijder van server: Nooit
Serverpoort: 110
S/MIME: Uitgevinkt


Ik weet het, het is een open deur, maar weet je 100% zeker dat je het goede wachtwoord gebruikt hebt? Controleer het eens via de Webmail van Online.

Succes,
Kees.


Ik heb dit alles daan, maar niks wil :mad: En ja die open deur die heb ik 100% goed dicht!
Maar nog steeds lukt t niet. Wat moet ik vanaf begin af aan doen. Bij online.nl wordt ik ook niks wijzer.
:cool:

KvdS 02-04-12 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willian2 (Bericht 784417)
Ik heb dit alles geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Kan iemand mij helpen hiermee???
Mijn vriendin wil graag haar online.nl mail kunnen aflezen vanaf de ipad, maar nu lukt dat niet.


Lukt het lezen wel op de PC?
Zo ja, gooi het account van de iPad af.
Kijk in iTunes of de synchronisatie van het online account aan staat en doe dan de sync met de iPad.

Ik weet nog van mijn iPhone dat alle mail accounts zo in een keer goed over gekomen zijn.
Lukt dat ook niet dan weet ik het ook niet meer.

willian2 10-04-12 21:02

Bedankt voor alle reacties, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb nu een mailtje gestuurd naar online.nl, dus ben benieuwd.

Als het gelukt is, hoor je t van me!

h.m 07-10-12 12:12

is dit nog gelukt??
Ik heb namelijk hetzelfde probleem

iponemarco 07-10-12 18:25

Neem even contact op met klanten service had hetzelfde probleem met kpn

Beech43 07-10-12 20:12

En volgens deze handleiding lukt het ook niet ?

h.m 07-10-12 21:57

blijft aan geven dat de gebruikersnaam of wachtwoord fout zijn zowel op de iphone als ipad.:mad:

Beech43 07-10-12 22:34

En je weet zeker dat de eerste letter correct is ? Soms is dat bij default een hoofdletter.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38.