iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   New iPad meebrengen uit Oberhausen,Parijs of andere... (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/113938-new-ipad-meebrengen-oberhausen-parijs-andere.html)

matthijst 07-03-12 23:16

New iPad meebrengen uit Oberhausen,Parijs of andere...
 
Gaan er nog mensen van het forum naar Duitsland de 16e?
Of toch een weekje langer wachten en gewoon in Nederland halen, bijvoorbeeld bij de nieuwe Apple Store in Amsterdam?

Ben zelf wel van plan naar Oberhausen te rijden.

dtsjunk 08-03-12 07:10

new iPad kopen in Duitsland
 
Zijn er mensen die volgende week een new iPad gaan halen in Duitsland?
of is het mogelijk om hem te laten verzenden via Apple.de naar Nederland?
Zit er aan te denken om volgende week naar Oberhausen te rijden maar wat zullen mijn kansen zijn?

Bert van de Wiel 08-03-12 07:58

Tja als ik zeker zou weten dat ik mee zou kunnen nemen zou ik ook wel naar Oberhausen gaan, maar ben zo bang dat ik die reis voor niks maak.

En ik baal want ik ga de 23-ste naar Londen, dus kan hem niet in NL halen en in London is hij dan natuurlijk uitverkocht.

Wanneer zou je hem kunnen bestellen in Nederlandse Apple winkel.

matthijst 08-03-12 11:15

Als je naar Oberhausen rijdt moet het vast wel lukken om er 1 te kopen.
Was er voor de 4S release om 03:15, dat was wel erg vroeg eerlijk gezegd, hoop op een middagrelease, zoals met de iPad2.

debroei 08-03-12 11:21

Ben wel benieuwd naar de voorraden, de iphone 4S was snel weer leverbaar nadat ze de 1e dag waren uitverkocht.
Met de ipad 2 kwam het allemaal maar moeizaam op gang vorig jaar.

knuster 08-03-12 11:24

Ik ga ZEKER naar oberhausen!
Ik hoop toch eerder op een gewone ochtend release hoor!
Ben van plan om donderdagnacht 01.00 te vertrekken, dan ben ik om 03.00 daar!

Is wel de eerste keer dat ik naar oberhausen ga. Normaal ga ik bij apple releases altijd naar londen!
Hoe werkt dat dan daar? Moet je buiten het winkelcenrum aanschuiven of mag je van s'nachts binnen al aanschuiven?

matthijst 08-03-12 13:04

Buiten aanschuiven. Rond 07:30 gaat de deur open en mag je jezelf naar binnen zien te worstelen :D
dan kan je tot 10:00 voor de winkel in de rij gaan staan.

knuster 08-03-12 13:12

Dus de volgorde van buiten telt niet voor binnen??
Wow, slecht geregeld daar dan van apple :(

matthijst 08-03-12 13:24

Met de 4S niet.
Toen stond iedereen buiten in de rij tot de deuren open gingen. Toen werd het een groot duw en trekfestijn is stonden mensen die achteraan stonden opeens vooraan en andersom...

Slecht geregeld inderdaad.

floris88 08-03-12 22:56

ik wil ook wel gaan. alhoewel in Amsterdam woon , zou ik ook een weekje kunnen wachten en op mijn gemak er eentje halen bij de Store of reseller

Maxman 08-03-12 22:56

Nee ga niet naar duitsland voor iPad 3 haha kan me de 4S taferelen nog herinneren in Oberhausen. pff wat een hel was dat, had er uiteindelijk wel 2 haha.

iPad 3 koop ik wel op men gemakje over 3 maanden bij apple store in amsterdam :)

knuster 09-03-12 10:12

Leg uit?
Is het dan zo erg om daar te gaan aanschuiven?
Ben al bij verschillende apple store launches gaan aanschuiven (london+las vegas) en daar was altijd alles netjes georganiseerd!
Enfin, ik ga toch zowieso vogende week. Zal wel zien wat dat geeft daar!

matthijst 09-03-12 11:02

In Duitsland sta je buiten voor de ingang van Centro voor de deur te wachten.
Er zijn niet echt rijen ofzo, iedereen sluit aan, maar de rij wordt ook steeds `breder`...

Toen de deur open ging, ging iedereen van achteruit lopen duwen, redelijk chaotisch allemaal...

Maar misschien dat het dit keer beter geregeld gaat worden...

Benny 09-03-12 18:45

Mag hopen dat het beter wordt geregeld ja, met de 4S release was echt totale chaos.. Als ik eraan terugdenk dan lijk ik echt wel gestoord om het weer te gaan doen.

Toch ben ik wel weer aan het twijfelen.. zat ook al op eBay te kijken maar daar betaal je al gauw 200-300 euro meer, dan sta ik nog liever paar uur in de rij .. Heb al iemand gevonden die naar Oberhausen gaat en hem mee wilt nemen voor me maar dan betaal ik 115 euro meer (815 i.p.v 700 voor de 32GB Wi-Fi+3G). Maarja, als ik zelf ga betaal ik ook nog 60 euro benzine dus dan betaal ik dus eigenlijk 'maar' 55 euro meer als ik hem mee laat nemen. Opzich heb ik er wel 55 euro voor over zodat ik zelf niet weer uren in die enorme rijen hoef te staan.

Het ligt er ook een beetje aan of bij spoedig online te bestellen is in de NL store. Als ik hem dan de 23e in huis heb zonder in rijen hoef te staan is dat toch wel aantrekkelijk..

Twijfels twijfels, nog maar even goed over nadenken wat ik ga doen.. iPad 2 verkocht en ik mis hem toch wel heel erg dus ik heb er wel iets voor over om hem een week eerder te hebben, de vraag is alleen hoeveel :p

matthijst 09-03-12 18:49

Je zal er wel weer max 2pp mogen?

Benny 09-03-12 18:52

Ga ik wel vanuit ja.

edit: Matthijst, jij gaat dus sowieso weer naar Oberhausen ? Vond je het niet verschrikkelijk vorige keer met de 4S ? Denk je niet dat het beter is om hem bij een kleine APR te halen net over de grens ? of misschien mediamarkt/saturn ?

Ik ben best bereid om naar Duitsland te rijden maar ik ga echt niet weer 5-6 uur in de rij staan. Probleem is dat het ook geen normale rij was maar één groot ongeregeld zooitje waarbij het ieder voor zich was met duwen en trekken etc. Als het allemaal goed was geregeld was het wachten waarschijnlijk wel een stuk draaglijker geweest.

matthijst 10-03-12 10:04

Ik ga sowieso wel, geen idee of Saturn beter is, heb alleen ervaring met de 4S release. Zal s kijken of ik wat kan vinden over de iPad2 release in Duitsland (weet dat die om 17:00 was en dat ze in Centro vanaf 15:00 kaartjes gingen uitdelen).

Net gebeld met Apple Oberhausen en ze weten nog niet vanaf hoe laat hij te koop zal zijn.

Ben wel benieuwd of het nu iets minder druk zal zijn: vorige keer toch heel veel Nederlanders en Belgen. Als je nu in het westen woont kan je IMHO beter een week later naar Amsterdam gaan...

Impulse_Greg 11-03-12 21:29

New iPad meebrengen uit Oberhausen of andere...
 
Hoi Allemaal,

Bij de launch van de iPad 2 en de iPhone 4S ben ik zelf urenlang in de rijen gaan staan om er eentje vast te kunnen krijgen, bij de release van de iPhone 4S heb ik zelfs 11u in de rij gestaan in Oberhausen.

Nu vroeg ik mij af, of er mensen zijn die mij een New iPad 16GB Wi-Fi only (zwart) kunnen meebrengen. Uiteraard tegen betaling. Ikzelf heb eindelijk vast werk en kan niet zomaar vrij nemen

Liefst ook het aankoopbewijs op mijn naam laten zetten, weet van vorig jaar dat dat geen probleem was.

Ik wil hem dan vrijdag bij u thuis komen halen, of als je bij het terug naar huis rijden in de buurt passeert ergens afspreken.

Name your price !! Is een mooie manier om de transportkosten terug te verdienen denk ik zo

Alvast bedankt

ManfredBeumer 11-03-12 22:44

Ipad oberhausen
 
Ik wil vrijdag een ipad halen in Oberhausen.
Heeft iemand ervaring met de wachtrij daar? Hoe laat kan ik het best daar zijn?

Thanks

Impulse_Greg 11-03-12 22:50

hoi,

ikzelf ben vorig jaar in de rij gaan staan voor de 4S. 2 u daar aangekomen, om 13 u was ik buiten

Toen was het 1 grote chaos, maar dit jaar zou het beter moeten gebeuren.

Mij mag je er altijd eentje meebrengen (tegen betaling uiteraard) kijk topic hieronder :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.